Στη συζήτηση στη Βουλή για τον νέο νόμο - λαιμητόμο για τον κατώτατο μισθό και τις Συλλογικές Συμβάσεις, δεν υπήρξε βουλευτής της κυβέρνησης που να μην πανηγυρίσει για τις «επιτυχίες» της στη «μείωση της ανεργίας». Τον τόνο έδωσε η ίδια η υπουργός Εργασίας, η οποία δεν χάνει ευκαιρία να κομπάζει για το «κατόρθωμα». Ομως, μια πιο προσεκ... Περισσότερα
Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΧΩΡΕΣ
από Η Άλλη Άποψη
του Στέργιου Μποζίνη, μέλους της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ
Είναι γνωστό σε όλους ότι η Πράσινη μετάβαση, με τον τρόπο που εφαρμόστηκε, έφερε πολλά οικονομικά προβλήματα στην Ευρώπη. Το Φ.Αεριο ως εισαγόμενο καύσιμο μέσα στην κρίση πληρώθηκε ακριβά απο τις οικονομίες των κρατών. Στη χώρα μας κόστισε πάνω από 7 δισ. συνάλλαγμα, επιπλέον κατά τα ειωθότα του πρωθυπουργού. Όσο ένα μνημόνιο.
Παρότι η τιμή του έπεσε και κάτω απο 25 €/MWh , οι χώρες προτιμούν να καίνε τα Εθνικά τους καύσιμα. Το φυσικό αέριο ως εισαγόμενο δεν παύει να ειναι πολύτιμο συνάλλαγμα, που δεν προσθέτει εγχώρια προστιθέμενη αξία. Έτσι βλέπουμε η Γερμανία σήμερα το πρωί να καίει 35% λιγνίτη ενώ 13% φ.αεριο.
Η Τουρκια 46% άνθρακα κ λιγνίτη και 18% φ.αέριο.
Στη χώρα μας 8% λιγνίτη και 26% φ.αεριο. Μάλιστα η καινούργια υπερσύγχρονη μονάδα Πτολ5 , που μόλις μπήκε σε εμπορική λειτουργία, άνευ λόγου και αιτίας θα ξανακλεισει το 2026 !! Πετώντας στο δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους και δορυφορικές επιχειρήσεις.
Έχουμε απωλέσει κάθε ίχνος σοβαρότητας. Όταν οι άλλες χώρες πάνε την απανθρακοποίηση μετά το 2040 και μέχρι το 2050 , στην Ελλάδα πετάμε τα δισεκατομμύρια που επενδύσαμε στο Εθνικό μας καύσιμο, προς όφελος του εισαγόμενου φ.αερίου. Χωρίς να υπάρχει καμμία βιάση και δέσμευση!