Μισθοί και συντάξεις ουσιαστικά «στον πάγο», πληθωρισμός που κατατρώει το λαϊκό εισόδημα, φορομπηξία στα ύψη για να διασφαλίζονται τα πλεονάσματα και η «δημοσιονομική σταθερότητα». Και από την άλλη ...ζεστό χρήμα «με ουρά» για να τονώνονται οι επενδυτικοί σχεδιασμοί των επιχειρηματικών ομίλων.Αυτά προβλέπει το προσχέδιο του κρατικού πρ... Περισσότερα
Απανωτά ατυχήματα «καμπανάκια κινδύνων»
από Η Άλλη Άποψη
Τασυχνά ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και την πολιτική της «απελευθέρωσης» των μεταφορών, αφέθηκε ασυντήρητο και χωρίς συστήματα ασφαλείας, προϊδέαζαν εδώ και καιρό για την επερχόμενη τραγωδία, όπως προειδοποιούσαν οι εργαζόμενοι στον κλάδο.
Σταχυολογούμε μόνο το2022τα πιο χαρακτηριστικά ατυχήματα:
Στις24 Γενάρη,εν μέσω χιονιά, η αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από την Αθήνα το μεσημέρι με προορισμό το Λιανοκλάδι και τη Θεσσαλονίκη «κόλλησε» στο ύψος της Λιβαδειάς από πρόβλημα στη μάσκα της. Μεταξύ του μεγάλου όγκου χιονιού, φαίνεται ότι υπήρχαν κι άλλα αντικείμενα, όπως δέντρα και πέτρες, που προκάλεσαν ζημιά στην αμαξοστοιχία, όπως και σε μέρος του δικτύου, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Δεύτερο τρένο χτύπησε με το πρώτο και υπήρξαν τραυματίες, ενώ έπεσε η οροφή βαγονιού.
Την1η Αυγούστου, η αμαξοστοιχία 1521 έφυγε από το Λιανοκλάδι το πρωί για την Αθήνα, με 200 επιβάτες. Μισή ώρα μετά την αναχώρησή της, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε. Στο σημείο έφτασαν τεχνικοί του ΟΣΕ και μετά από έλεγχο το τρένο συνέχισε το ταξίδι του. Ομως, δεκαπέντε λεπτά αργότερα, λίγο πριν μπει στον σταθμό της Τιθορέας, έφυγε από τα κλειδιά και εκτροχιάστηκε.
Στις10 Οκτωβρίουαμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Τιθορέα - Λιανοκλάδι εκτροχιάστηκε λίγο πριν τις 11 π.μ., για άγνωστους λόγους, την ώρα που έφτανε στον σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στις21 Οκτωβρίουσημειώθηκε εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας στον σταθμό της Τιθορέας και συγκεκριμένα στο πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882, χωρίς ευτυχώς σοβαρούς τραυματισμούς.
Παλιότερα επίσης είχαν σημειωθεί ατυχήματα:
Στις16 Μάη 2016δύο εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους και δύο ακόμη τραυματίστηκαν, έπειτα από σύγκρουση δύο βαγονιών του ΟΣΕ στις Σέρρες κατά τη διάρκεια τεχνικών εργασιών, όταν ένα μηχάνημα συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών συγκρούστηκε με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ.
Εναν χρόνο μετά, τονΜάη του 2017,τρεις νεκροί και τρεις τραυματίες ήταν ο απολογισμός δυστυχήματος, όταν εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία στο Αδενδρο στη Θεσσαλονίκη.
Στις3 Αυγούστου 2018μικρή επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Λιανοκλάδι - Στυλίδα εκτροχιάστηκε στον σταθμό της Λαμίας, στην οδό Κωνσταντινουπόλεως έπεσε σε μικρή αποθήκη κοντά στον σταθμό, όπου ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κανείς.
Στις16 Νοέμβρη 2018εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο από Λιανοκλάδι προς Αθήνα χωρίς θύματα, ενώ προκλήθηκαν υλικές ζημιές.