Χρηματοδότηση «πολεμικής οικονομίας», ένταση της φοροληστείας, «πάγωμα» δαπανών: Αυτό είναι το τρίπτυχο του αντιλαϊκού κρατικού προϋπολογισμού του 2025, που φέρνει η κυβέρνηση για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή αυτήν τη βδομάδα.Και καθένα από τα παραπάνω, προερχόμενα από τα «μνημόνια των μνημονίων», που ενώνουν όλα τα κόμματα του κεφαλα... Περισσότερα
«Διαύγεια» στη μοιρασιά των δημόσιων έργων στους επιχειρηματικούς ομίλους
από Η Άλλη Άποψη
Στην άρνηση της κυβέρνησης να αναλάβει την ευθύνη, μεταξύ άλλων, και για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, εστίασε την κριτική του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ,Αλέξης Τσίπρας,και κατά την ομιλία στην ημερίδα του κόμματός του για την ασφάλεια στις Μεταφορές. Ούτε λόγος απ' τον Αλ. Τσίπρα για τις δικές τους ευθύνες ή τους πραγματικούς υπαίτιους της τραγωδίας, αφού μέσα σ' αυτούς φιγουράρει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Ήταν αυτή που έβαλε πλάτη στην υλοποίηση της στρατηγικής «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, και των σιδηροδρομικών, που ιδιωτικοποίησε το μεταφορικό έργο μετά την κατάτμηση του ΟΣΕ, στρατηγική που ευθύνεται για την κατάρρευση του δικτύου, την αποψίλωση από προσωπικό και που καθόρισε τους παράγοντες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη.
Ο ΣΥΡΙΖΑ «ξεχνάει» ότι με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες έγινε και στην Ελλάδα το 2008 ο διαχωρισμός ΟΣΕ (δίκτυα - υποδομές) και ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μεταφορά επιβατών - εμπορευμάτων), ενώ ακολούθησε μια ολόκληρη δεκαετία που όλες οι αστικές κυβερνήσεις και το κράτος των καπιταλιστών στόχευσαν στο «άνοιγμα της αγοράς» των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα και το μπάσιμο ιδιωτών. Η ίδια η Κομισιόν στις 16/7/2017 έδινε τα συγχαρητήριά της στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την παράδοση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ιταλικό κρατικό μονοπώλιο της «Ferrovio dello Stato», δηλώνοντας: «Αυτή η ιδιωτικοποίηση αναμένεται να στηρίξει το άνοιγμα της ελληνικής αγοράς σιδηροδρόμων στον ανταγωνισμό και να έχει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα των υπηρεσιών μεταφορών»...!
Τίποτα απ' όλα αυτά δεν εμπόδισε τον Αλ. Τσίπρα να δηλώνει υποκριτικά «είμαστε σήμερα εδώ σε μια χώρα που πενθεί, με μια κυβέρνηση που συνεχίζει αλαζονικά να αγνοεί την ευθύνη. Είμαστε σήμερα εδώ, στη σκιά των Τεμπών. Στη σκιά όχι μιας θυσίας. Αλλά μιας ανείπωτης τραγωδίας που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει αποφευχθεί». Και να κάνει επίκληση του χρέους που επιβάλλει η συνείδηση και η ηθική «να μην επιτρέψουμε να ξανασυμβεί ποτέ μια τέτοια τραγωδία» καλώντας την κυβέρνηση να φύγει, αφού δεν μπορεί να εγγυηθεί ασφάλεια στους πολίτες της χώρας!
Ευκαιρίας δοθείσης ο Αλ. Τσίπρας ξέπλυνε ακόμα μια φορά το αστικό κράτος, το ανίκανο όταν πρόκειται για την προστασία της ζωής και των δικαιωμάτων του λαού, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό όταν πρόκειται για τα συμφέροντα του κεφαλαίου, αποφαινόμενος πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών ανάμεσα σε όλα τα άλλα ανέδειξε και το μέγεθος της ανεπάρκειας και της αναποτελεσματικότητας του κράτους», επειδή όπως υποστήριξε «χτίστηκε με τα παλιά υλικά της αναξιοκρατίας και των πελατειακών σχέσεων» και όχι επειδή απ' τη φύση του το αστικό κράτος υπάρχει για να υπηρετεί το κεφάλαιο και τις ανάγκες του.
Στο πλαίσιο αυτό οι προτάσεις που κατέθεσε είναι φανερό πως δεν υπηρετούν παρά τις προεκλογικές σκοπιμότητες του ΣΥΡΙΖΑ, όπως «διαφάνεια στην αδειοδότηση και εκτέλεση δημόσιων έργων, στη λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών, στη θέσπιση και τήρηση των προδιαγραφών, στην εφαρμογή ελάχιστων συντελεστών ασφαλούς λειτουργίας κάθε δημόσιας υποδομής». Γιατί κατά τον Αλ. Τσίπρα η ασφάλεια των Μεταφορών δεν υπονομεύτηκε απ' το κυνήγι του κέρδους που δεν αφήνει περιθώρια λήψης μέτρων προστασίας της ζωής των επιβατών αφού αυτά θεωρούνται κόστος, αλλά απ' το «σκοτάδι στις συναλλαγές του Δημόσιου με ιδιώτες» όπου ανθίζει η διαφθορά!
Στη βάση αυτού του συλλογισμού πρότεινε «μια νέα Διαύγεια για τα δημόσια έργα. Μια νέα Διαύγεια συνολικά για τα έργα υποδομής», «θεσμοθέτηση, υλοποίηση και λειτουργία ενός ψηφιακού Κεντρικού Συστήματος Αδειοδοτήσεων», «θεσμοθέτηση, υλοποίηση και τη λειτουργία ενός ψηφιακού Κεντρικού Συστήματος Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων», «θεσμοθέτηση, υλοποίηση και λειτουργία Συστήματος Καταγραφής, Λειτουργίας και Συντήρησης Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα δημόσια και ιδιωτικά έργα, τα οποία έχουν παραληφθεί οριστικά».