Τρίτη, 16 Απρ, 2024

  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ
  • Απεργία σήμερα στα ΜΜΕ
  • Δίωρη στάση εργασιών από τους δικαστικούς υπαλλήλους
  • ΚΑΛΕΣΜΑ της ΠΕΜ στις απεργιακές συγκεντρώσεις ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ:Κινητοποίηση στο Κέντρο Υγείας για την άμεση ενίσχυση όλων των δημόσιων δομών υγείας και πρόνοιας
  • Μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση
ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ1 Απεργία σήμερα στα ΜΜΕ2 Δίωρη στάση εργασιών από τους δικαστικούς υπαλλήλους3 ΚΑΛΕΣΜΑ της ΠΕΜ στις απεργιακές συγκεντρώσεις ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ4 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ:Κινητοποίηση στο Κέντρο Υγείας για την άμεση ενίσχυση όλων των δημόσιων δομών υγείας και πρόνοιας5 Μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κανείς εφησυχασμός!

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή εκτοξεύουν σε άλλο επίπεδο τους κινδύνους στην περιοχή και φέρνουν ακόμα πιο κοντά το ενδεχόμενο γενίκευσης του πολέμου. Οι πύλες της Κολάσεως χάσκουν ορθάνοιχτες για τους λαούς και δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός.Μαζί με την επείγουσα ανάγκη να δυναμώσει η αντιπολεμική - αντιιμπεριαλιστική ... Περισσότερα

Έρευνα ΕΕΚΕ: Ο Έλληνας καταναλωτής μείωσε το κρέας, το μπάνιο και τη θέρμανση λόγω ακρίβειας

από Η Άλλη Άποψη
Έρευνα ΕΕΚΕ: Ο Έλληνας καταναλωτής μείωσε το κρέας, το μπάνιο και τη θέρμανση λόγω ακρίβειας

Αποκαλυπτική έρευνα για τις τάσεις που επικρατούν στην καταναλωτική συμπεριφορά εξαιτίας της αύξησης των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών πραγματοποίησε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) της ΓΣΕΕ.

Τα ευρήματα προκαλούν σοκ και δέος, αφού αποκαλύπτουν πως ο Έλληνας, όχι μόνο δεν μπορεί να συντηρήσει την κατοικία του, αλλά έχει φτάσει στο σημείο να μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο, ενώ αδυνατεί να καταναλώσει κρέας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση χιλίων επτακοσίων δέκα (1.710) on line ερωτηματολογίων.

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:

  • Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα μόνο το 4,8%. Στην πλειονότητά τους οι ερωτώμενοι (59,9%) δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικίας τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.
  • Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. 8 στους 10 επιλέγει να φορά περισσότερα ρούχα για να αποφεύγει τη δαπάνη της θέρμανσης. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.
  • Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).
  • Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Δεν είναι μικρό όμως και το ποσοστό όσων μείωσαν και το καθημερινό μαγείρεμα (57%).
  • Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέγουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%). Επίσης, την προτίμησή τους στην απλώστρα ρούχων αντί για στεγνωτήριο δηλώνει το 94,6% των καταναλωτών.
  • Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα απαντά αρνητικά (83%). Οι καταναλωτές σημειώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει καθόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%).
  • Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ψυχαγωγία για τους περισσότερους είναι από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%) όπως, ομοίως, η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).
  • Οι καταναλωτές μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. 77,3% ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε και την αγορά τροφίμων και τα λοιπά βασικά είδη πρώτης ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Τέλος, οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν στις ανατιμήσεις προϊόντων και ενέργειας επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα αλλά και την ένδυση / υπόδηση (83,5% και 90,4%).
  • Αναφορικά με τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύσουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα 3 τελευταία έτη ή και καθόλου. Σχεδόν 3 στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια ενώ ομοίως στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το υπόλοιπο 27,8% που απέδρασε μόλις για μία εβδομάδα πριν από τρία έτη.
  • Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.
  • 7 στους 10 ερωτώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.
  • Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευθείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων (91,5%).
Έχει διαβαστεί 559 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ποιός είναι online

Έχουμε online 281 επισκέπτες και 0 μέλη.