Τρίτη, 11 Φεβ, 2025

  • ΕΕΔΥΕ: Καταγγέλλει τα νέα ισραηλινά εγκλήματα
  • Μοναδικότητα
  • ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025: «PLESSAS GOES JAZZ»: Αφιέρωμα στον Τζαζίστα Μίμη Πλέσσα, με Μαντώ και Π. Πετράκη, στο Χώρο Τεχνών
  • Αμαρτωλός
  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Νέα «επεισόδια» στο ψηφιακό κουκούλωμα της υποδηλωμένης εργασίας
  • Αγωνίες
ΕΕΔΥΕ: Καταγγέλλει τα νέα ισραηλινά εγκλήματα1 Μοναδικότητα2 ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025: «PLESSAS GOES JAZZ»: Αφιέρωμα στον Τζαζίστα Μίμη Πλέσσα, με Μαντώ και Π. Πετράκη, στο Χώρο Τεχνών3 Αμαρτωλός4 ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Νέα «επεισόδια» στο ψηφιακό κουκούλωμα της υποδηλωμένης εργασίας5 Αγωνίες6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αλλο επίπεδο

Αλλο επίπεδο

Σε άλλα επίπεδα έχει ανέβει η ισραηλινή και ευρωατλαντική προπαγάνδα, που αναπαράγεται αμάσητη και στη χώρα μας, με αφορμή την απελευθέρωση των ομήρων.Μη έχοντας κάποια άλλη ιστορία να διηγηθούν, ο στρατός και η κυβέρνηση του Ισραήλ παρουσιάζουν ως απόδειξη της «παλαιστινιακής βαναυσότητας» την εικόνα των αδυνατισμένων ομήρων που απελε... Περισσότερα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ: Να αποσυρθεί άμεσα το Προεδρικό Διάταγμα που υποβαθμίζει τις Καλλιτεχνικές Σχολές

από Η Άλλη Άποψη
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ: Να αποσυρθεί άμεσα το Προεδρικό Διάταγμα που υποβαθμίζει τις Καλλιτεχνικές Σχολές

Σε ανακοίνωσή του για το Προεδρικό Διάταγμα που εξισώνει τα πτυχία των Αποφοίτων Kαλλιτεχνικών Σχολών με απολυτήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, σημειώνει:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ, με αιφνιδιαστικό Προεδρικό Διάταγμα που αφορά το προσοντολόγιο για τον δημόσιο τομέα, εξισώνει τα -αναγνωρισμένα από το ΥΠΠΟΑ- πτυχία των αποφοίτων των δραματικών σχολών, ωδείων, σχολών χορού και κινηματογράφου με το απολυτήριο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με βάση αυτό το Προεδρικό Διάταγμα οι απόφοιτοι των σχολών αυτών, παρότι έχουν πραγματοποιήσει 3-4 χρόνια κοπιαστικές σπουδές μετά το Λύκειο, αποκλείονται από τον διορισμό τους στο δημόσιο. Για να προσληφθούν απαιτείται επιπλέον πτυχίο ΑΕΙ οποιασδήποτε μάλιστα ειδικότητας. Παράλληλα, υποβαθμίζονται τα εργασιακά δικαιώματα ακόμη και σε όσους ήδη εργάζονται σε ΟΤΑ, ωδεία και άλλους τομείς.

Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθούν διαχρονικά οι κυβερνήσεις, ειδικά των τελευταίων χρόνων, απορρίπτοντας το αίτημα καλλιτεχνικών σωματείων για τη συγκρότηση ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από τα πρώτα σχολικά χρόνια ως το Πανεπιστήμιο. Στο έδαφος του πολιτισμού-εμπόρευμα επιδιώκουν να συντηρούν και να διευρύνουν την πανσπερμία και την ανομοιομορφία των καλλιτεχνικών σχολών, που στην πλειονότητά τους είναι ιδιωτικές.

Γι’ αυτό τα τελευταία χρόνια, με βάση και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, αντί για την ένταξη της αδιαβάθμιτης μεταδευτεροβάθμιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στην Ανώτατη, Πανεπιστημιακή βαθμίδα, ενισχύεται η συζήτηση για διαβάθμισή της με την κατάταξή της στην “κατηγορία 5”, δηλαδή την εξίσωσή της με τα δίχρονα ΙΕΚ.

Αυτό άλλωστε επιχειρήθηκε να πραγματοποιηθεί και από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία κάτω από την πίεση του κινήματος αναγκάστηκε να αποσύρει το 2019 το σχετικό άρθρο του “ν. Γαβρόγλου”, που αφορούσε τους μουσικούς.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως μια τέτοιου είδους διαβάθμιση όχι μόνο θα οδηγήσει σε υποβάθμιση τις καλλιτεχνικές σπουδές, αλλά και θα παραπέμψει στις καλένδες το υπερώριμο αίτημα για τη δημιουργία Ανώτατων Καλλιτεχνικών Σχολών, πανεπιστημιακού επιπέδου.

Με αφορμή αυτή την εξέλιξη και τις μαζικές αντιδράσεις σπουδαστών και καλλιτεχνικών σωματείων, είναι ανάγκη να πυκνώσουν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες σε όλους τους χώρους πολιτισμού και εκπαίδευσης για να διεκδικηθούν:

  1. Η άμεση απόσυρση του απαράδεκτου ΠΔ 85/22.

  2. Ουσιαστικά μέτρα για την αναβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο σχολείο.

  3. Συγκρότηση συστήματος δημόσιας και δωρεάν καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από τα σχολικά χρόνια ως και το Πανεπιστήμιο.

  4. Μεταδευτεροβάθμια καλλιτεχνική εκπαίδευση αποκλειστικά ανώτατου, πανεπιστημιακού επιπέδου.

Αυτές είναι οι βασικές προϋποθέσεις:

  1. Για να αντιμετωπιστεί η κατάφωρη αδικία σε βάρος των καλλιτεχνών και των μαθητών, σπουδαστών που ακριβοπληρώνουν τις σπουδές τους για ένα πτυχίο αμφίβολης αξίας.

  2. Για να ανοίξει ο δρόμος σε μια καλλιτεχνική παιδεία που θα ανταποκρίνεται στο επίπεδο ανάπτυξης των Τεχνών και στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και των ανθρώπων της Τέχνης.


Έχει διαβαστεί 1312 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Κυκλοφόρησε το νέο (11ο) βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα «Τα χειρόγραφα του θανάτου»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 308 επισκέπτες και 0 μέλη.