«Εκατοντάδες φορτηγά. Εκατομμύρια γεύματα. Αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές επιχειρήσεις στον κόσμο αυτή τη στιγμή και πραγματοποιείται στη Γάζα. Γρήγορη, άμεση βοήθεια στους πολίτες, χωρίς μεσάζοντες. Χωρίς κόστος, χωρίς έλλειψη. Σταθερή, αυξανόμενη ροή βοήθειας που σώζει ζωές σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές ανθρωπισ... Περισσότερα
H ελληνική ζώνη έρευνας και διάσωσης σύμφωνα με τον IMO
από Η Άλλη Άποψη
Η Ελλάδα δήλωσε, το 1975 την περιοχή ευθύνης της για ναυτική
έρευνα και διάσωση (στον τότε Διακυβερνητικό Ναυτιλιακό Συμβουλευτικό
Οργανισμό IMCO, μετεξελίχτηκε σε Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ΙΜΟ).
Σύμφωνα με τη δήλωσή της αυτή, τόσο κατά την υπογραφή όσο
και κατά την επικύρωση της Σύμβασης του Αμβούργου του 1979, που ρυθμίζει θέματα
ναυτικής έρευνας και διάσωσης και υιοθετήθηκε στο πλαίσιο του ΙΜΟ, η περιοχή
ευθύνης της συμπίπτει με το FIR Αθηνών, δήλωση που συμπεριλήφθηκε και
στον νόμο με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη η εν λόγω Διεθνής
Σύμβαση, το 1989 (Ν. 1844/1989).
Να σημειώσουμε επίσης ότι η Σύμβαση του Αμβούργου προβλέπει
ότι οι περιοχές ευθύνης των συμβαλλομένων μερών για την παροχή υπηρεσιών
έρευνας και διάσωσης, σε περιπτώσεις ναυτικών ατυχημάτων, καθορίζονται με
συμφωνία των ενδιαφερομένων παράκτιων κρατών. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα έχει
υπογράψει Συμφωνίες για συνεργασία σε θέματα ναυτικής έρευνας και διάσωσης τόσο
με την Ιταλία (2000), όσο και με την Μάλτα (2008) και την Κύπρο (2014), στις
οποίες ρητά ορίζεται ότι η εν λόγω ελληνική περιοχή ευθύνης συμπίπτει με το FIR
Αθηνών, ενώ εκκρεμεί η υπογραφή αντιστοίχων Συμφωνιών και με τα άλλα γειτονικά
κράτη.
Ο χάρτης λοιπόν που δημοσιεύουμε σήμερα είναι της Διεθνούς
Οργάνωσης Ναυτιλίας (IMO) και δείχνει τα όρια ευθύνης για έρευνα και διάσωσης
στη Μεσόγειο (search and rescue zone SAR). Όπως γίνεται αντιληπτό το
ναυάγιο στην Πύλο είναι εντός των Ελληνικών ορίων.