Από το α' τρίμηνο του 2009 στο β' τρίμηνο του 2024, η παραγωγικότητα της εργασίας στη μεταποίηση αυξήθηκε κατά 43,6%. Το εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα καταγράφει η τελευταία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, σημειώνοντας πως η παραγωγικότητα στη βιομηχανία έχει ανακάμψει και έχει υπερβεί τα επίπεδα πριν την καπιταλιστική κρί... Περισσότερα
Κατατέθηκε το νομοσχέδιο που φέρνει νέες αντιδραστικές αλλαγές στην Τοπική Διοίκηση
από Η Άλλη Άποψη
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών «Κλεισθένης 1», με το οποίο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εγκαινιάζει ένα νέο κύκλο αντιδραστικών αλλαγών στην Τοπική Διοίκηση.
Όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα καθώς και οι εκπρόσωποί τους σε τοπικό επίπεδο, προσπάθησαν να συγκαλύψουν τη συμφωνία τους στη βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου, σηκώνοντας κουρνιαχτό για το εκλογικό σύστημα. Ωστόσο, πίσω από την καθιέρωση της «απλής αναλογικής» ως εκλογικού συστήματος για τις δημοτικές και τις περιφερειακές εκλογές, κρύβεται η ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και η ακόμα πιο αποτελεσματική στήριξη των συμφερόντων του κεφαλαίου σε επίπεδο Τοπικής Διοίκησης.
Το νομοσχέδιο διατηρεί και επεκτείνει τις κεντρικές κατευθύνσεις των προηγούμενων «μεταρρυθμίσεων». Οι δήμοι διακρίνονται σε έξι κατηγορίες «με βάση τον πληθυσμό, το βαθμό αστικοποίησης και τα γεωοικονομικά χαρακτηριστικά τους, τη γεωμορφολογική τους ιδιαιτερότητα και τη θέση τους στον διοικητικό χάρτη της χώρας, ανάλογα με το αν αποτελούν ή όχι έδρες περιφερειακών ενοτήτων. Συγκεκριμένα, οι δήμοι διακρίνονται σε α) Δήμους Μητροπολιτικών Κέντρων β) Μεγάλους Ηπειρωτικούς Δήμους και πρωτεύουσες νομών γ) Μεσαίους Ηπειρωτικούς Δήμους δ) Μικρούς Ηπειρωτικούς και Μικρούς Ορεινούς Δήμους, ε) Μεγάλους και Μεσαίους Νησιωτικούς Δήμους στ) Μικρούς Νησιωτικούς Δήμους. Είναι προφανές ότι αυτή η κατηγοριοποίηση έρχεται να «κουμπώσει» με τους γενικότερους σχεδιασμούς της αστικής τάξης (π.χ. Μητροποπολιτικοί Δήμοι σε Πειραιά, Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.λπ.).
Ταυτόχρονα, το νομοσχέδιο προβλέπει τη συγκρότηση του Επόπτη Νομιμότητας ως ξεχωριστής υπηρεσίας από τη σημερινή Αποκεντρωμένη Διοίκηση, την καθιέρωση των τοπικών δημοψηφισμάτων, την υποχρεωτικότητα της επιτροπής διαβούλευσης, ενώ ρητά μπαίνουν οι βάσεις για να ενισχυθεί η ανταποδοτική λειτουργία των δήμων και η επιχειρηματική τους δράση μέσα από «συνεργατικά» σχήματα ή δράσεις «κοινωνικής οικονομίας».
Το σύνολο των εδρών του Δημοτικού και Περιφερειακού Συμβουλίου κατανέμεται στους συνδυασμούς που έλαβαν μέρος στις εκλογές, ανάλογα με τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν στον α' γύρο. Αν κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει ποσοστό 50% συν 1, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή (β' γύρος), ανάμεσα μόνο στους υποψήφιους δημάρχους των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους. Οι αυτοδιοικητικές εκλογές αποσυνδέονται από τις ευρωεκλογές και θα διεξάγονται τη δεύτερη Κυριακή του Οκτώβρη (οι προσεχείς θα διεξαχθούν στις 13 Οκτώβρη), ενώ η διάρκεια της δημοτικής και περιφερειακής περιόδου επανέρχεται στην τετραετία από πενταετία που ήταν με το πρόγραμμα «Καλλικράτης».