Οταν η "γαλάζια" εφημερίδα αποκαλύπτει τα πραγματικά νούμερα της οικονομίας... Περισσότερα
ΚΚΕ: Ένοχη η συντεχνία κυβερνήσεων και ομίλων για το έγκλημα στα Τέμπη
από Η Άλλη Άποψη
Η συντεχνία κυβερνήσεων και ομίλων είναι υπεύθυνη για το έγκλημα στα Τέμπη όπως και για άλλα εγκλήματα κατά του λαού ήταν το συμπέρασμα που ανέδειξε το ΚΚΕ στη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής όπου ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ φόρτωσαν τις ευθύνες στο «ανθρώπινο λάθος» και στις «παθογένειες», αφήνοντας εκτός κάδρου την πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης που υπηρέτησαν και υπηρετούν.
Για «αλληλουχία λαθών» του σταθμάρχη, αλλά και των μηχανοδηγών μίλησε ο υπουργός Επικρατείας,Γιώργος Γεραπετρίτης, βγάζοντας πόρισμα για την τραγωδία! Είπε ότι έγινε εσφαλμένη τοποθέτηση κλειδιών, δεν υπήρξε παρακολούθηση του πίνακα και δεν έγινε ενημέρωση ότι η αμαξοστοιχία μπήκε σε διαφορετική γραμμή. Ανέφερε ακόμα ότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο. Αφού πρώτα επέρριψε τις ευθύνες σε ανθρώπινο λάθος, στη συνέχεια παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού και υποδομών. Συγκεκριμένα, παραδέχθηκε ότι έγινε σταδιακή αποψίλωση του προσωπικού, ότι ήταν απειροελάχιστες οι προσλήψεις και ότι υπήρχε «σχετική ανεπάρκεια». Οπως είπε, κυρίως με μπλοκάκι και με παροχή υπηρεσιών, ήταν οι εργαζόμενοι που ανέλαβαν υπηρεσία τα τελευταία χρόνια, ενώ υποστήριξε ότι θα γίνουν 217 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ που ήταν ο προγραμματισμός για την διετία 2022-23.
Για τις υποδομές και κυρίως για τα συστήματα ασφάλειας ανέφερε ότι η σύμβαση που υπογράφτηκε το 2014 αφορούσε ένα πλήρες σύστημα σηματοδότησης και ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης. Πρόσθεσε ότι παραδόθηκε το έργο κατά 18% το 2016, 0% έως το 2019 και 70% έως σήμερα. Άφησε ωστόσο να εννοηθεί ότι και ολοκληρωμένο να ήταν το έργο ίσως να μην είχε αποτραπεί η πολύνεκρη σύγκρουση, ενώ δήλωσε ότι μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί το έργο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γ. Γεραπετρίτης δεν αναφέρθηκε καν στην Hellenic Train και δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν επιδιώκει πολιτική αντιπαράθεση για το δυστύχημα.
Από το ΣΥΡΙΖΑ, οΝίκος Παππάςδεν είπε κουβέντα στρατηγική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων και ούτε για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Αντίθετα μίλησε και αυτός για «διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρόμου» και υποστήριξε ότι η μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης δεν ήταν η μοναδική προϋπόθεση για το δυστύχημα καθώς όπως είπε ο σταθμάρχης ήταν ακατάλληλος για να χειριστεί το σύστημα της δεκαετίας του '80 κι είπε ότι δεν στέκει το κυβερνητικό επιχείρημα ότι δεν ήξερε ο πρωθυπουργός για τον σιδηρόδρομο. Ο Ν. Παππάς ζήτησε από τον Γ. Γεραπετρίτη να καταθέσει τεκμήρια για τα όσα υποστήριξε για την μη υλοποίηση της σύμβασης για την τηλεδιοίκηση και συμφώνησε με τον υπουργό στο «να μην υπάρξει όξυνση» για την τραγωδία.
Δεν φταίει η κακιά η ώρα αλλά το κυνήγι του κέδρους που δολοφονεί
Το ΚΚΕ δεν πρόκειται να επιτρέψει να συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, να αθωωθεί η πολιτική που δολοφονεί, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ,Χρήστος Κατσώτης, προσθέτοντας ότι δεν φταίει η κακιά η ώρα, αλλά το κυνήγι του κέδρους που δολοφονεί,«και αυτή την εγκληματική πολιτική ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις. Ένοχη είναι η συντεχνία κυβέρνησης, αστικών κομμάτων και ομίλων για το έγκλημα στα Τέμπη και για άλλα εγκλήματα κατά του λαού».
Πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες όπου υπάρχουν, υπογράμμισε ο Χρήστος Κατσώτης και σημείωσε οι αιτίες του εγκλήματος βρίσκονται στην «απελευθέρωση» των αγορών με βάση την κατεύθυνση της ΕΕ, στην εμπορευματοποίηση των μεταφορών, στον τεμαχισμό του ΟΣΕ και την ιδιωτικοποίηση για να δημιουργηθούν νέα πεδία κερδοφορίας για τα λιμνάζοντα κεφάλαια των επιχειρηματικών ομίλων.
Πρόσθεσε ότι με βάση αυτή την πολιτική προκλήθηκαν τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και υποδομών στον σιδηρόδρομο, μίλησε για έλλειψη κανόνων ασφαλείας και για προβλήματα στη συντήρηση των γραμμών και στην εκπαίδευση του προσωπικού και ότι με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπετε η συνεχής εργασία χωρίς ρεπό για εννέα μέρες!
Όπως είπε, τα ηλεκτρονικά σύστημα δεν λειτουργούσαν και δεν είχαν εγκατασταθεί. Όλα χειροκίνητα τον 21ο αιώνα ανέφερε, και πρόσθεσε ότι είναι κενές 1.348 θέσεις προσωπικού που σημαίνει ότι είναι σταγόνα στον ωκεανό οι 217 προσλήψεις που ανέφερε ο Γ. Γεραπετρίτης. Κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει αν θα απαιτήσει από την Hellenic Train την τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, την πιστοποίηση του προσωπικού, τη συντήρηση και την επισκευή των εγκαταστάσεων. Κάλεσε σε συμμετοχή στην απεργία για μέτρα ασφάλειας και προστασίας της ζωής του λαού αλλά και σε αποδυνάμωση στις εκλογές των κομμάτων που ευθύνονται για το έγκλημα.