Χρηματοδότηση «πολεμικής οικονομίας», ένταση της φοροληστείας, «πάγωμα» δαπανών: Αυτό είναι το τρίπτυχο του αντιλαϊκού κρατικού προϋπολογισμού του 2025, που φέρνει η κυβέρνηση για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή αυτήν τη βδομάδα.Και καθένα από τα παραπάνω, προερχόμενα από τα «μνημόνια των μνημονίων», που ενώνουν όλα τα κόμματα του κεφαλα... Περισσότερα
Μυλόπετρες
από Η Άλλη Άποψη
Ο λαός στενάζει από τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά ο καβγάς κυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ γίνεται για την ...«εύρυθμη λειτουργία» της αγοράς, που θα ρίξει τάχα τις τιμές! Η κυβέρνηση, αφού βρήκε στην αρχή «λογικές» τις αυξήσεις στα ναύλα και στη συνέχεια μας πρότεινε να κάνουμε «φτηνότερες διακοπές» στα χωριά, τώρα παραπέμπει στην επιτροπή ανταγωνισμού για τυχόν «παρατυπίες» από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει βγάλει τη μεζούρα για το πόσες εταιρείες παίρνουν μερίδιο από την «πίτα» των ακτοπλοϊκών μεταφορών και τις κρατικές ενισχύσεις. Κανείς, φυσικά, δεν λέει ότι ο «ανταγωνισμός» και οι «ρυθμιστικές αρχές» κάνουν μια χαρά τη «δουλειά» τους, στην ακτοπλοΐα και παντού: Διασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερα κέρδη στους ομίλους, σε βάρος των αναγκών του λαού. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ενέργεια, που θεωρείται μάλιστα «ρυθμισμένος» κλάδος, με «ώριμο» ανταγωνισμό: Οι ενεργειακοί όμιλοι καταγράφουν κέρδη 770 εκατ. ευρώ το τρίμηνο και τα νοικοκυριά τρέμουν να ανοίξουν τους λογαριασμούς του μήνα! Στις ίδιες μυλόπετρες, της «απελευθέρωσης» της αγοράς, του καπιταλιστικού κέρδους και του ανταγωνισμού, συνθλίβεται και η ανάγκη του λαού για φτηνές, ποιοτικές και ασφαλείς μεταφορές. Αυτό το ασφυκτικό, αντιλαϊκό πλαίσιο στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις και τα κόμματα της ΕΕ, που έχουν την ευθύνη για τα πανάκριβα εισιτήρια.