Μόλις 3 στους 10 ερωτηθέντες σε έρευνα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δήλωσαν υπέρ της λειτουργίας τους, δίνοντας ένα ακόμα «χαστούκι» στην προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι τάχα κάτι «μειοψηφίες» τάσσονται ενάντια στον απαράδεκτο νόμο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Στην ίδια έρευνα της «Focus Bari», απέναντι στα ιδιωτικά πανεπιστήμ... Περισσότερα
Ο μεγαλύτερος αριθμός παραγγελιών για πλοία μεταφοράς αερίου. Να ποιοι πραγματικά κερδίζουν από τον πόλεμο...
από Η Άλλη Άποψη
Η παραπάνω μελέτη- άρθρο στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο»
αποδεικνύει τους πραγματικά κερδισμένους του πολέμου στην Ουκρανία και των «μέτρων»
της Δύσης ενάντια στην Ρωσία…
"Σε αντίθετη… τροχιά με την υπόλοιπη αγορά κινείται η
κατηγορία των πλοίων μεταφοράς LNG,
η οποία εξακολουθεί να κινείται ανοδικά. Μάλιστα, σύμφωνα με την Clarksons
Research, παρότι ο δείκτης κόστους νεότευκτων έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο από
το 2009, συνολικά παραγγέλθηκαν 37 πλοία μεταφοράς LNG των 6,1 εκατομμυρίων
cbm, ο μεγαλύτερος τριμηνιαίος αριθμός που έγινε ποτέ.
Την ίδια στιγμή, με βάση πάντα στοιχεία της Clarksons
Research, σημειώθηκε μεγάλη πτώση στις συνολικές παραγγελίες πλοίων.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο υπογράφηκαν συμβάσεις για την κατασκευή 259
νεότευκτων των 16,8 εκατομμυρίων dwt και 9,2 εκατ. cgt. Το παραπάνω νούμερο
είναι μειωμένο κατά 47% από έτος σε έτος σε όρους dwt.
Στο πρώτο τρίμηνο
Την ίδια στιγμή, την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022
σημειώθηκε επίσης το υψηλότερο ποσοστό συμβάσεων με δυνατότητα εναλλακτικών
καυσίμων που έχει καταγραφεί, με παραγγελίες 105 πλοίων – ή 56% της
παραγγελθείσας χωρητικότητας. Τον Μάρτιο, συνολικά 88 πλοία χωρητικότητας 6,1
εκατ. dwt προστέθηκαν στα βιβλία παραγγελιών ναυπηγείων, συμπεριλαμβανομένων 49
πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των 0,3 εκατ. teu και 13 πλοίων μεταφοράς
LNG των 2,3 εκατ. cbm.
Η Clarksons Research επισημαίνει ότι καθώς οι συνολικές
παραγγελίες μειώθηκαν, οι τιμές αυξήθηκαν λόγω των αυξημένων τιμών του χάλυβα
και της σταθερής κάλυψης των ναυπηγείων. Ενα Boxship 15.500 teu κοστίζει τώρα
156 εκατομμύρια δολάρια, αύξηση 33% από έτος σε έτος, ενώ ένα πλοίο LNG
χωρητικότητας 174.000 cbm κοστίζει 222 εκατομμύρια δολάρια, ένα άλμα 17%. Μετά
το lockdown της Σαγκάης για τον Covid-19 στα τέλη Μαρτίου, τα περισσότερα
ναυπηγεία της πόλης ανέφεραν ότι είχαν σταματήσει την παραγωγή, με μεγάλους
ναυπηγούς να επικαλούνται ανωτέρα βία στις προγραμματισμένες παραδόσεις.
«Ωστόσο», σύμφωνα με την Clarksons Research, «υπήρξαν
πρόσφατες ενδείξεις ότι ορισμένα ναυπηγεία βρίσκονται σε διαδικασία
επανεκκίνησης της παραγωγής καθώς οι τοπικές Αρχές αρχίζουν να επιτρέπουν την
επαναλειτουργία των εγκαταστάσεων παραγωγής». Η εταιρεία πιστεύει ότι τα
ναυπηγεία μπορούν να καλύψουν τη διαφορά με τα χρονοδιαγράμματα. Η πρόβλεψή της
για την παράδοση ολόκληρου του έτους είναι για 72,2 εκατομμύρια dwt νέων πλοίων
να προσεγγίσουν το νερό, μειωμένη κατά 16% από το 2021. Ωστόσο, οι παραδόσεις
το 2023 προβλέπεται να φτάσουν τα 78,3 εκατομμύρια dwt.
Οι ‘Έλληνες
Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2022 οι Έλληνες
εφοπλιστές επένδυσαν κοντά στα 4 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων από
«δεύτερο χέρι» και νεότευκτων. Εξ αυτών 2,7 δισ. δολάρια επενδύθηκαν σε
παραγγελίες για νεότευκτα πλοία, ενώ 1,23 δισ. δολάρια για την αγορά second
hand πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, το πρώτο τρίμηνο του 2022 οι
Έλληνες εφοπλιστές εστίασαν αποκλειστικά στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers).
Επένδυσαν δηλαδή σε δύο κλάδους που είναι πολύ «hot» το τελευταίο διάστημα.
Συνολικά τοποθετήθηκαν παραγγελίες από επτά ελληνικών
συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες για 31 πλοία, εκ των οποίων 24 πλοία
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και επτά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού
αερίου, επενδύοντας αντίστοιχα 1,16 δισ. δολάρια και 1,56 δισ. δολάρια και σε
σύνολο πάνω από 2,7 δισ. δολάρια."