«Το ξεκαθαρίζουμε, δεν θα υπάρχουν μειώσεις». Αυτό έλεγε και ξανάλεγε μονότονα η υπουργός Εργασίας, ζητώντας και τα εύσημα για τον νέο τρόπο καθορισμού του κατώτατου μισθού που θα θεσμοθετήσει η κυβέρνηση από το 2027. Πρόκειται για τον «αλγόριθμο», στον οποίο, όπως έλεγε η Νίκη Κεραμέως, «δεν θα επεμβαίνει κανείς», πέρα βέβαια από τα .... Περισσότερα
Τέμπη του αέρα;
από Η Άλλη Άποψη
Ολα τα ρεκόρ έσπασε φέτος η εναέρια κυκλοφορία, αγγίζοντας τις 5.000 πτήσεις μέσα σε μία ημέρα στο ελληνικό FIR. Συγκεκριμένα, το Σάββατο 10 Αυγούστου ο Ελεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) διαχειρίστηκε 4.944 αφίξεις, αναχωρήσεις και διελεύσεις αεροσκαφών! Το προηγούμενο υψηλό είχε καταγραφεί το 2022 και ήταν 4.500 πτήσεις. Είναι φανερό ότι η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται πάνω και μέσα στη χώρα μας, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, κάνοντας ακόμα πιο απαιτητικό τον έλεγχο για την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων. Οπως καταγγέλλουν όμως οι εργαζόμενοι, η ΥΠΑ είναι υποστελεχωμένη και σε τροχιά πλήρους ιδιωτικοποίησης, ενώ με τη σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) της αφαιρέθηκαν ο κανονιστικός ρόλος και η εποπτεία των αερομεταφορών - όπως έγινε με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με τα γνωστά αποτελέσματα - για να επιταχυνθεί η ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας, που εκχωρείται ολόκληρη ή κατά τμήματα σε διάφορες εταιρείες - παρόχους. Το «πάμε κι όπου βγει» στις αερομεταφορές προκαλεί δικαιολογημένες ανησυχίες στους εργαζόμενους, που προειδοποιούν για τον κίνδυνο να συμβεί σοβαρό ατύχημα στα «Τέμπη του αέρα». Οι διαμαρτυρίες και οι διεκδικήσεις τους, όμως, για προσλήψεις και εκσυγχρονισμό των συστημάτων, ενάντια στην πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης, «τρώνε πόρτα» από την κυβέρνηση και το κράτος. Κι αν γίνει το κακό, όλο και κανέναν ...σταθμάρχη θα βρουν για να φορτώσουν τις ευθύνες της εγκληματικής πολιτικής τους.