Απεργιακό μέτωπο υψώνουν την Παρασκευή 28 Φλεβάρη Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες και Σωματεία σε όλη τη χώρα. Τη μέρα που συμπληρώνονται δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη, και δίνοντας συνέχεια στις διαδηλώσεις λαού και νεολαίας που συγκλονίζουν όλη τη χώρα, σημαδεύουν τον πραγματικό ένοχο: Την πολιτική που για... Περισσότερα
Τα πιο θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
από Η Άλλη Άποψη
Το «Euronews» σε πρόσφατο (7 Μάρτη) δημοσίευμά του αφού φυσικά αναφέρεται εισαγωγικά στο «θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα που άφησε πίσω του δεκάδες νεκρούς και τραυματίες», μια από τις χειρότερες σιδηροδρομικές καταστροφές στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια παραθέτει ενδεικτικά «μερικές από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές καταστροφές των τελευταίων ετών, καθώς και μια λεπτομερή ματιά στα δεδομένα σε όλη την ΕE».
Αυστρία, Kaprun (2000)
Μια πυρκαγιά σε μια σήραγγα στην Αυστρία σκότωσε 155 ανθρώπους το 2000. Τα θύματα ήταν σκιέρ που πήγαιναν στον κοντινό παγετώνα Kitzsteinhorn. Μόνο 12 άνθρωποι επέζησαν από τη φωτιά.
Bioče, Μαυροβούνιο (2006)
Βλάβη του συστήματος πέδησης προκάλεσε εκτροχιασμό τρένου στο Bioče, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 45 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων πέντε παιδιά. Το τρένο έπεσε σε χαράδρα 100 μέτρων πάνω από ένα ποτάμι, περίπου 10 χιλιόμετρα βόρεια της πρωτεύουσας Ποντγκόριτσα. 184 άνθρωποι τραυματίστηκαν στη χειρότερη τρένο του Μαυροβουνίου.
Eschede, Γερμανία (1998)
Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας (Ανόβερο-Αμβούργο) εκτροχιάστηκε και προσέκρουσε σε υπερυψωμένη διάβαση που διέσχιζε τη σιδηροδρομική γραμμή. Στη συνέχεια, η γέφυρα κατέρρευσε πάνω του. Συνολικά 101 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 88 τραυματίστηκαν. Αιτία του εκτροχιασμού ήταν μια “ρωγμή κόπωσης _fatigue crack ” σε έναν τροχό (σσ. στην επιστήμη των υλικών, είναι η έναρξη και διάδοση ρωγμών λόγω κυκλικής φόρτισης, που μεγαλώνει λίγο-λίγο με κάθε κύκλο, δημιουργώντας ακτινωτές ραβδώσεις, που φτάνουν στη θραύση).
Γαλικία, Ισπανία (2013)
80 σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 140 τραυματίστηκαν όταν ένα τρένο υψηλής ταχύτητας εκτροχιάστηκε κοντά στο Santiago de Compostela, τον Ιούλιο του 2013. Ως συνήθως δεν ψάχτηκε η ουσία και η ευθύνη ρίχτηκε στο “ανθρώπινο λάθος”. Tο τρένο από Μαδρίτη ταξίδευε με 179 km/h κατά μήκος μιας γραμμής με όριο ταχύτητας 80.
Ήταν η χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην Ισπανία από το 1972.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι ο οδηγός μιλούσε στο κινητό του τηλέφωνο λίγες στιγμές πριν το ατύχημα.
Λίμνη Balaton, Ουγγαρία (2003)
Τουλάχιστον 32 Γερμανοί τουρίστες σκοτώθηκαν στην Ουγγαρία όταν το διώροφο λεωφορείο τους κόπηκε στα δύο από επιβατικό τρένο. Το πούλμαν διέσχιζε τις ράγες κοντά στο Siofok στις όχθες της λίμνης Μπάλατον, περίπου 100 χλμ ΝΔ της Βουδαπέστης.
Το λεωφορείο μετέφερε κυρίως ηλικιωμένους τουρίστες από τα βόρεια κρατίδια της Κάτω Σαξονίας και του Σλέσβιχ-Χολστάιν, σύμφωνα με το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας.