Πρώτα απέρριψαν την απεργία στις 28 Φλεβάρη και μετά ...θίχτηκαν από την κατακραυγή εργαζομένων και σωματείων. Ο λόγος για τους εργατοπατέρες της ΓΣΕΕ και συγκεκριμένα για τους συνδικαλιστές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που καταψήφισαν την απεργία της 28ης Φλεβάρη.Με εκατοντάδες σωματεία, Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα να οργανώνουν τη μεγάλ... Περισσότερα
Αλέκος Μόσχος, πρόεδρος ΕΛΜΕ Ημαθίας: « Για μία ακόμη φορά η κυβέρνηση πετάει την μπάλα στην ατομική ευθύνη»
από Η Άλλη Άποψη
Τηλεφωνική συνέντευξη με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ημαθίας Αλέκο Μόσχο είχε ο δημοσιογράφος Αλέκος Χατζηκώστας στην εκπομπή «Λόγια σταράτα» στο ΡΑΔΙΟ-ΑΙΧΜΗ την Τρίτη 13/4.
Απαντώντας στο πώς επανεκκίνησε η σχολική χρονιά τόνισε: «Έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος από την έναρξη της πανδημίας. Έχουμε δει τουλάχιστον τρία λοκ-νταουν στα σχολειά γιατί κάποια είχαν περισσότερα. Επίσης είδαμε τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις. Όταν πέρσι κάναμε λόγο για ασφαλή σχολεία μας έλεγαν ότι στα σχολεία δεν κολλάει. Σήμερα όλα αυτά που ακούγαμε το προηγούμενο διάστημα έρχονται να ανατραπούν. Προφανώς όμως και κολλάει στα σχολεία και αυτά θα πρέπει να λειτουργούν με ασφαλή τρόπο. Το ερώτημα είναι το εξής: Ένα χρόνο μετά, πέντε μήνες μετά το λοκ-νταουν η κυβέρνηση παίρνει αυτά τα μέτρα ώστε να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία; Το μόνο μέτρο που βλέπουμε σε σχέση με πριν είναι τα self test. Δεν βλέπουμε πουθενά το μέτρο της αραίωσης των μαθητών. Δεν βλέπουμε ενέργειες προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήματα, μέχρι 15 και ανάλογα με τα τετραγωνικά της αίθουσας. Δεν βλέπουμε ιατρικό προσωπικό στα σχολεία. Δεν βλέπου ενέργειες- γιατί η πανδημία αφορά όλους-για το ΕΣΥ. Δεν βλέπουμε νέες ΜΕΘ. Ακούμε για ασθενείς διασωληνομένους που νοσηλεύονται σε απλούς θαλάμους. Δεν βλέπουμε νέο νοσηλευτικό προσωπικό. Ακούμε για προγραμματισμένες εγχειρήσεις για άλλες ασθένειες που δεν γίνονται. Αυτά διαμορφώνουν ένα περιβάλλον που δεν είναι ότι καλύτερο για την ασφάλεια των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων αλλά και ολόκληρου του λαού.»
Αναφερόμενος στα self test σημείωσε: «Ναι, ζητούσαμε να γίνονται τακτικά τεστ. Ακόμη και έτσι την πρώτη μέρα εφαρμογής τους βρέθηκαν 600 μαθητές και εκπαιδευτικοί θετικοί. Φαντάζεστε να είχαν έλθει αυτοί στα σχολεία; Τα τεστ αυτά δεν μας διασφαλίζουν όπως λένε και οι επιστήμονες σε σχέση με το μοριακό για παράδειγμα, ότι όποιος βρεθεί αρνητικός είναι όντως και απλά δεν είναι θετικός επειδή δεν τον «έπιασε» το τεστ. Δεν είμαστε σίγουροι ακόμη ότι το τεστ πραγματοποιείται με σωστό τρόπο απ’ αυτόν που το πραγματοποιεί. Ή ακόμη στο εάν δηλώνεται η πραγματικότητα στη σχετική πλατφόρμα. Θα μπορούσε να λυθεί εάν υπήρχε νοσηλευτικό προσωπικό στα σχολειά που θα έκανε τεστ στα σχολειά για να μπορέσουμε να διερευνήσουμε ποιος είναι ή όχι θετικός στον κορωνοϊο. Όλα αυτά δεν έχουν λυθεί. Για μία ακόμη φορά η κυβέρνηση πετάει την μπάλα στην ατομική ευθύνη. Προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της και να μας πει ότι φταίνε οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς για την κατάσταση που βιώνουμε.»
Σχετικά με την προγραμματισμένη κινητοποίηση (14/4) στη Βέροια τόνισε: «Τα αιτήματά μας συνεχίζουν να είναι η ασφαλής λειτουργία των σχολείων μας, δεν έχουν ληφθεί μέτρα , αλλά βλέπουμε συνολικά την κοινωνία γι’αυτό προτάσσουμε ζητήματα υγείας για όλο τον λαό, προτάσσουμε την κατάσταση στα νοσοκομεία και θα θέλαμε να έχουμε μαζί μας τους υγειονομικούς όπως συμβαίνει και σε άλλους νομούς. Το επόμενο διάστημα θα προσπαθήσουμε να έχουμε επαφή με υγειονομικούς και με άλλους κλάδους εργαζομένων ώστε να φανεί η αντίδραση στην κυβέρνηση, να έχουμε μία κοινή δράση. Και βέβαια υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο θέμα. Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση είδε την πανδημία ως μία ευκαιρία προκειμένου να περάσει τους πιο αντιδραστικούς , τους πιο αντιεκπαιδευτικούς νόμους. Εμείς δεν ξεχνάμε. Επειδή τους πέρασε, τους ψήφισε, δεν σημαίνει ότι εμείς τους αποδεχτήκαμε. Κάναμε κινητοποιήσεις από πέρσι και θα συνεχίσουμε μέχρι αυτοί οι νόμοι ανατραπούν. Ένα παράδειγμα, με όλη αυτή την κατάσταση, με την τηλεκπαίδευση που αποδείχτηκε ότι δεν είναι μορφή εκπαίδευσης, ότι ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί ν’ αντικατασταθεί από τον υπολογιστή και με αυτά τα δεδομένα οι μαθητές θα πάνε να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις, κάποιοι μάλιστα και με τράπεζα θεμάτων. Σίγουρα δεν πρέπει να δώσουν με τράπεζα θεμάτων – να καταργηθεί συνολικά-, να μην γίνουν προαγωγικές. Είναι η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που θα πρέπει να καταργηθεί. Εμείς θα επανερχόμαστε και θα ζητάμε την ανατροπή αυτών των νόμων. Το κάλεσμα αφορά όλους τους κλάδους εργαζομένων που πλήττονται για να αγωνιστούμε για την υγεία του λαού, για την εκπαίδευσή του.»