Τετάρτη, 14 Μαΐ, 2025

  • ΕΝΑ μαζί: Λειτουργία νέου δικτύου ύδρευσης στη Νάουσα.Ακόμα ένα έργο της διοίκησης Καρανικόλα
  • Υπογραφές συμβάσεων για Επικαιροποίηση Μελέτης και Εργασίες Άρσης Ετοιμορροπίας του Αρχοντικού Καραναστάση
  • Το «άσυλο» στην ανομία της επιχειρηματικής δράσης
  • Επιστολή από εκατοντάδες δημιουργούς με αφορμή τη δολοφονία της Παλαιστίνιας φωτορεπόρτερ Φ. Χασόνα και πρωταγωνίστριας ντοκιμαντέρ που παρουσιάζεται στις Κάννες
  • Άλλο ένα πόρισμα «βούτυρο στο ψωμί» της επιχείρησης συγκάλυψης
  • ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΕΝΑ μαζί: Λειτουργία νέου δικτύου ύδρευσης στη Νάουσα.Ακόμα ένα έργο της διοίκησης Καρανικόλα1 Υπογραφές συμβάσεων για Επικαιροποίηση Μελέτης και Εργασίες Άρσης Ετοιμορροπίας του Αρχοντικού Καραναστάση2 Το «άσυλο» στην ανομία της επιχειρηματικής δράσης3 Επιστολή από εκατοντάδες δημιουργούς με αφορμή τη δολοφονία της Παλαιστίνιας φωτορεπόρτερ Φ. Χασόνα και πρωταγωνίστριας ντοκιμαντέρ που παρουσιάζεται στις Κάννες4 Άλλο ένα πόρισμα «βούτυρο στο ψωμί» της επιχείρησης συγκάλυψης5 ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πανάκεια

Πανάκεια

Την πολιτική των αποσπασματικών μέτρων και των ψευτοεπιδομάτων ως πανάκεια για τη διαχείριση του δημογραφικού διαφήμισε για άλλη μια φορά ο πρωθυπουργός από το συνέδριο «Δημογραφικό 2025», που έγινε με τη χορηγία μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Στη συζήτηση, μάλιστα, τέθηκαν ως άξονες οι «αντοχές» του συνταξιοδοτικού συστήματος, η «αξι... Περισσότερα

ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ: ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

από Η Άλλη Άποψη
ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ: ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Το Υπουργείο Εσωτερικών στο πλαίσιο των γενικότερων αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων της Κυβέρνησης και της μετατροπής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε Τοπική Διοίκηση, με το νέο του νομοσχέδιο προωθεί την περαιτέρω υποβάθμιση της λειτουργίας των σχολείων.

 Συγκεκριμένα καταργεί τις Σχολικές Επιτροπές των δήμων και μεταβιβάζει το έργο τους στους διευθυντές των σχολείων ,οι οποίοι ως Δημόσιοι Υπόλογοι όλων των οικονομικών στοιχείων θα υποχρεωθούν να αναλάβουν τη διαχείριση των ανελαστικών εξόδων, των δαπανών για τεχνικές βλάβες και απαιτούμενες συντηρήσεις καθώς και για τον εξοπλισμό. Στους δήμους -ιδιοκτήτες των σχολικών κτηρίων- παραμένει μόνο η προμήθεια πετρελαίου και επισκευές μεγάλης κλίμακας. Καταργεί επίσης και τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητές τους στα Δημοτικά Συμβούλια.

Ουσιαστικά καταργούνται θεσμικά όργανα στα οποία είχαν δυνατότητα συμμετοχής και ελέγχου συνδικαλιστικοί και διοικητικοί φορείς της Εκπαίδευσης .Στις σχολικές Επιτροπές συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των γονέων και των μαθητικών κοινοτήτων, ώστε η διαχείριση των ήδη περιορισμένων πιστώσεων που διατίθενται από τον Δήμο για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων να γίνεται με διαφάνεια και τήρηση ορισμένων βασικών κριτηρίων ( πχ κατανομή πιστώσεων με βάση των αριθμό μαθητών ,τμημάτων, αιθουσών κ.τ.λ.).

Η απουσία του ελέγχου αυτού μεταξύ των άλλων απειλεί τη δίκαιη κατανομή των πιστώσεων και ευνοεί συναλλαγές, αυθαιρεσίες και γενικά αδιαφανείς διαδικασίες. Η κατάργηση των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας ,στις οποίες συμμετέχουν και εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργάνων ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, όπου καταθέτουν τις θέσεις του κλάδου για τα υπό συζήτηση θέματα σηματοδοτεί τη συγκεντρωτική, αντιδημοκρατική λειτουργία των νέων δημοτικών συμβουλίων, που ως το μακρύ χέρι της Κυβέρνησης θεωρούν εχθρικά και επικίνδυνα ακόμα και όργανα με συμβουλευτικό χαρακτήρα.

Είναι προφανές πως με τις μεθοδεύσεις αυτές επιχειρείται η ενίσχυση των ήδη ασφυκτικών όρων λειτουργίας των σχολείων , η παραπέρα υποχρηματοδότησή τους, η απαλλαγή της Κυβέρνησης από την υποχρέωση της για γενναία οικονομική στήριξη τους και η ταυτόχρονη μετακύληση των ευθυνών στους διευθυντές και μέσω αυτών στους συλλόγους των εκπαιδευτικών αλλά και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.

Η οικονομική ασφυξία στην οποία καταδικάζουν τις σχολικές μονάδες επιταχύνει την προωθούμενη αυτονομία τους σύμφωνα με τον νόμο 4692/20 της Κεραμέως, ο οποίος θεσμοθετεί την αναζήτηση χορηγών για εξασφάλιση πόρων από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες.

Αυτό εξάλλου αποτελεί και έναν από τους βασικούς στόχους της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και ιδιωτικοποίηση της.

Καταγγέλλουμε την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και Επιτροπών Παιδείας Απαιτούμε γενναία χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης από την Πολιτεία


Έχει διαβαστεί 668 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Κυκλοφόρησε το νέο (11ο) βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα «Τα χειρόγραφα του θανάτου»

Γλυκιά γιασεμιά μου

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 681 επισκέπτες και 0 μέλη.