Του Αλέκου Χατζηκώστα *Το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τον προκλητικό τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας - Στήριξη στον Εργαζόμενο - Προστασία στην Πράξη» προβλέπει αυτήν τη φορά ανατροπές στο λεγόμενο «ατομικό Δίκαιο». Αφού δηλαδή οι κυβερνήσεις διέλυσαν το συλλογικό Δίκαιο, με το ξήλωμα ουσιαστικά των Συλλ... Περισσότερα
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ: Να στεγαστεί το Ειδικό Δημοτικό και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας σε σύγχρονο κτίριο
από Η Άλλη Άποψη
Να στεγαστεί το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας σε ένα σύγχρονο κτίριο, ζητούν μεΕρώτησήτους προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Παιδείας και Υποδομών, οι βουλευτές του ΚΚΕ,Γιάννης ΔελήςκαιΛεωνίδας Στολτίδης.
Συγκεκριμένα:
«Είναι γνωστή εδώ και χρόνια η τραγική κατάσταση της στέγασης των σχολείων της Ειδικής Αγωγής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της απαράδεκτης κατάστασης αποτελεί το κτίριο όπου λειτουργεί το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας στην ΠΕ Ημαθίας.
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας ιδρύθηκε το 1989, στον αύλιο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας, που του είχε παραχωρηθεί για να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες της φοίτησης ενός μικρού αριθμού παιδιών με ειδικές ανάγκες, προσωρινά έως ότου αποκτήσει δικό του σχολικό κτίριο. Έτσι, στεγάστηκε σε ένα μικρό κτίριο, που κατασκευάστηκε για το λόγο αυτό τότε και αποτελούταν από δύο αίθουσες και ένα μικρό γραφείο που χρησιμοποιούταν κι αυτό για αίθουσα. Από τότε, ο αριθμός των παιδιών έχει αυξηθεί, το ίδιο και ο αριθμός του προσωπικού, με αποτέλεσμα οι ανάγκες για τη φοίτηση των νέων παιδιών/ μαθητών και εκπαιδευτικών να πολλαπλασιάζονται και αυτές. Έχουν προστεθεί στο ήδη υπάρχον κτίριο και άλλες αίθουσες, όπως ένα γυμναστήριο και 3 αίθουσες διδασκαλίας καθώς και το παλιό κυλικείο που χρησιμοποιείται για αίθουσα διδασκαλίας. Τα τελευταία 5 χρόνια, μάλιστα, νοικιάστηκε για τις ανάγκες του σχολείου ισόγειο κτίριο από ιδιώτη, ως πρόσθετος χώρος στην απέναντι οικοδομή. Ωστόσο, όλες οι παραπάνω ενέργειες εξακολουθούν να μην καλύπτουν τις ανάγκες του σημερινού Ειδικού Σχολείου, ενός σχολείου δυναμικότητας 40 παιδιών, που ο καθένας έχει διαφορετική αναπηρία, διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ιδιαίτερες απαιτήσεις για εξατομικευμένη εκπαιδευτική προσέγγιση.
Ενδεικτικά τα σημαντικότερα προβλήματα του σχολείου είναι:
Οι ήδη υπάρχουσες αίθουσες είναι μικρές σε χώρο σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών και την ανάγκη τους για κίνηση. Πολύ δε περισσότερο όταν συνυπάρχουν μαθητές με υπερκινητικότητα και μαθητές σε αναπηρικά αμαξίδια.
Υπάρχει μία, σε σύνολο δύο τουαλετών, για να εξυπηρετήσει τα παιδιά σε κάθε ένα κτίριο. Οι ίδιες τουαλέτες χρησιμοποιούνται και για παιδιά που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Να σημειωθεί ότι οι τουαλέτες αυτές δεν είναι ειδικά κατασκευασμένες για παιδιά με ειδικές ανάγκες και άλλες αναπηρίες.
Ο αερισμός του απέναντι ενοικιαζόμενου κτιρίου γίνεται μόνο από την πόρτα της εισόδου, γιατί τα παράθυρα δεν είναι ανοιγόμενα, κάτι που ούτως ή άλλως αποτελούσε πρόβλημα, πόσο μάλλον στις παρούσες συνθήκες κορονοϊού.
Υπάρχουν ειδικότητες εκπαιδευτικών στο σχολείο που κάνουν το μάθημά τους στο διάδρομο, λόγω έλλειψης αιθουσών. Εδώ η δυσκολία της συγκέντρωσης των μαθητών είναι μεγάλη, γιατί ο χώρος είναι πολυσύχναστος.
Τα διαλείμματα κατά τους χειμερινούς μήνες και τις βροχερές ημέρες του χρόνου γίνονται σε τρεις διαφορετικούς χώρους: Στο διάδρομο, που χρησιμοποιείται όπως προαναφέρθηκε και σαν αίθουσα, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που βρίσκεται στο απέναντι κτίριο και στον μικρό στεγαζόμενο πίσω εξωτερικό χώρο. Αυτό γίνεται γιατί στην αυλή υπάρχει μόνο χώμα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νερόλακκοι και λάσπες.
Στον αύλιο χώρο, όπου γίνονται τα διαλείμματα τις υπόλοιπες ημέρες, υπάρχει η κεντρική είσοδος που χρησιμοποιείται καθημερινά και συχνά και από τα υπόλοιπα δύο σχολεία. Εδώ υπάρχει σοβαρό θέμα επικινδυνότητας, διότι υπάρχει η πιθανότητα κάποιο παιδί να ξεφύγει απότομα και απρόοπτα και αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν.
Οι μαθητές για να μεταβούν από το παλιό κτίριο στο νέο (και αντίστροφα) περνούν δρόμο, με αποτέλεσμα να ελλοχεύουν κίνδυνοι ατυχήματος, παρόλο που συνοδεύονται από το προσωπικό του σχολείου.
Τέτοιου είδους κτίρια, στα οποία λειτουργούν σχολεία, και μάλιστα Ειδικά, αποτελούν εμπόδιο για την ομαλή και ολοκληρωμένη παροχή οποιουδήποτε εκπαιδευτικού έργου, παρά την ηρωική προσπάθεια του προσωπικού τους, και φυσικά αντιφάσκουν στις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν για σύγχρονες υποδομές στην εποχή μας, τον 21ο αιώνα.
Με βάση τα παραπάνωΕΡΩΤΩΝΤΑΙοι κ. υπουργοί σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, για:
-Τη στέγαση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας σε ένα σύγχρονο κτίριο».