Την αντίθεση του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου στο χώρο της εκπαίδευσης» που συζητείται στις Επιτροπές της Βουλής και εμβαθύνει τον ταξικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης, εξέφρασε ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του Κόμματος, μιλώντας σήμερα στη Βουλή.
Ο κομμουνιστής βουλευτής επισήμανε ότι το άρθρο 1 με τις διατάξεις του επεκτείνει και επικαιροποιεί το νόμο Διαμαντοπούλου του 2010, ο οποίος έθεσε το πλαίσιο, το περιεχόμενο και τους όρους λειτουργίας του λεγόμενου νέου σχολείου της αγοράς, που ενσωματώνει όλη τη στρατηγική ΕΕ και του κεφαλαίου για το ρόλο της εκπαίδευσης στην εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του βάρβαρου συστήματός τους.
Συνολικά το νέο νομοσχέδιο, συνέχισε, είναι ένα είδος προοιμίου των επόμενων μεταρρυθμίσεων για την Παιδεία. Μεταξύ άλλων καθορίζει τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων που δεν είναι νέα, απλώς έχουν νέο περιτύλιγμα και πυροδοτούν τους γνωστούς δικομματικούς καυγάδες περί ευνοιοκρατίας στην εκπαίδευση.
Όπως πρόσθεσε, «στον τωρινό τρόπο επιλογής υπεισέρχονται διατάξεις που ανοίγουν το δρόμο για την εφαρμογή των πρώτων σταδίων της αξιολόγησης των υφισταμένων προς τους προϊσταμένους, ενώ παραμένει το αντικειμενικά απροσμέτρητο και καθαρά υποκειμενικό κριτήριο της προσωπικότητας και συγκρότησης του υποψήφιου διευθυντή που κρίνεται από συμβούλιο που ορίζεται από την κυβέρνηση!».
Ο Γ. Δελής πρόσθεσε ότι «μέσα σε αυτό το πλαίσιο καθορίζεται όχι μόνο η επιλογή, αλλά και ο ρόλος των διευθυντών και των εκπαιδευτικών στελεχών με ισχυρότερο κριτήριο το βαθμό συμφωνίας τους και αποδοχής αυτού του ταξικού νέου σχολείου της αγοράς και της ικανότητάς τους να το υπηρετήσουν αποτελεσματικά.
Αναδεικνύεται επίσης ο υπέρτατος σκοπός του σχολείου στην καπιταλιστική κοινωνία, που είναι αφ' ενός η αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας και αφ' ετέρου η προετοιμασία του κατάλληλου φθηνού, ευέλικτου και πειθήνιου αυριανού εργαζόμενου ώστε να εξυπηρετούνται και τα ιδεολογικά και τα άμεσα οικονομικά συμφέροντα των καπιταλιστών».
Η ταξική πολιτική της σημερινής συγκυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων μαζί με τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, σε συνεργασία με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ, δεν χωρά παρερμηνείες ή ψευδαισθήσεις, επισήμανε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε επίσης ότι και αυτός ο νόμος εντάσσεται στις συνολικές μεταρρυθμίσεις για την Παιδεία, στο 4ο μνημόνιο που πρόκειται να φέρει η κυβέρνηση και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
- Αξιολόγηση, σύμφωνη με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης, ως βασικό εργαλείο για την απαρέγκλιτη υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής.
- Επέκταση της μαθητείας, που είναι το άλλο όνομα της φθηνής εργασίας των νέων.
- Αποκέντρωση και αυτονομία της σχολικής μονάδας που θα επιφέρει πιο υψηλούς φραγμούς στη μόρφωση και μεγαλύτερη φροντιστηριοποίηση του Λυκείου.
Το σήμα κατατεθέν της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της σημερινής και προηγούμενων είναι η μερική απασχόληση, η εργασιακή περιπλάνηση και το άγχος για δουλειά χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων που τους κοροϊδεύετε, κάνετε εμπόριο ελπίδας το δικαίωμά τους στη δουλειά.
Το υπουργείο Παιδείας επέλεξε να συζητηθεί το νομοσχέδιο με την «καθιερωμένη» διαδικασία του επείγοντος. Ο Γ. Δελής εξέφρασε τη διαφωνία του ΚΚΕ τόσο με το περιεχόμενο όσο και με τη διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου.