«Το ζήτημα είναι να είμαστε στη Βουλή για να σταματάμε πράγματα. Το ΚΚΕ είναι 49 χρόνια και δεν έχει κάνει πράγματα, δεν είναι ζήτημα να λέμε ένα όχι για να καταγράφεται. Εγώ 6 μήνες στη Βουλή και τους έκανα άνω κάτω». Αυτά έλεγε σήμερα σε μια ακόμα φιλόξενη «prime time» εκπομπή η Κωνσταντοπούλου.Και όντως μόλις σε ένα εξάμηνο στη Βουλ... Περισσότερα
Οι … «βολικές» δημοσκοπήσεις!
από Η Άλλη Άποψη
Η κυβέρνηση εκτός από την υποστήριξη των μεγάλων ΜΜΕ για την
προώθηση της αντιλαϊκής της πολιτικής, έχει «σύμμαχο» και τις εταιρείες
δημοσκοπήσεων. Έτσι με αφορμή την έναρξη σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών
Υποθέσεων της Βουλής της συζήτησης του νομοσχεδίου που με τον ψευδεπίγραφο
τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες
διατάξεις» έχουμε και τις πρώτες δημοσκοπήσεις που εμφανίζουν την κοινή γνώμη
να συμφωνεί συντριπτικά μ’αυτές.
Σύμφωνα με γκάλοπ της εταιρείας MARC
(6-13/7) , μία σειρά από μεταρρυθμίσεις που προωθεί το Υπουργείο στις διάφορες
εκπαιδευτικές βαθμίδες, τουλάχιστον 7 στους 10 την κρίνουν θετικά.
Από την πλευρά μας να τονίσουμε ότι η γενική σφραγίδα των «μεταρρυθμίσεων»
είναι ότι φέρνουν ένταση της
διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης στα σχολεία, με εκτίναξη των ταξικών
φραγμών και ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών.
Το νομοσχέδιο και έρχεται - κατά την προσφιλή
τακτική των κυβερνήσεων - σε περίοδο με κλειστά σχολεία, προκειμένου να
αποφευχθούν η συζήτηση και οι αντιδράσεις. Ωστόσο, ήδη από την πρώτη στιγμή
παρουσίασης του νομοσχεδίου εκπαιδευτικοί και γονείς έχουν καταδικάσει τα μέτρα
και προγραμματίζουν κινητοποίηση όταν έρθει για συζήτηση στη Βουλή.
Το νομοσχέδιο αποτελείται από διατάξεις που χτυπούν στην
καρδιά του μορφωτικού ρόλου του σχολείου, με κεντρικό άξονα την «αυτονομία» της
σχολικής μονάδας, που αποτελεί βασική στρατηγική επιλογή της ΕΕ και του ΟΟΣΑ
για την Εκπαίδευση. Εισάγονται ρυθμίσεις που ανοίγουν τον δρόμο για αξιοποίηση
των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός σχολικού ωραρίου προς εξασφάλιση επιπλέον
πόρων, χρηματοδότηση των σχολείων από δωρεές και χορηγίες, για τις οποίες
γίνεται ευκολότερη η αποδοχή. Καθιερώνεται το «πολλαπλό βιβλίο», που διασπά τον
ενιαίο χαρακτήρα της Εκπαίδευσης στο όνομα της ανάπτυξης της «κριτικής ανάλυσης
και σκέψης», την ίδια στιγμή που παραμερίζεται η ολόπλευρη μόρφωση προς όφελος
εφήμερων δεξιοτήτων, θεσπίζονται αλλαγές στην αξιολόγηση των επιδόσεων των
μαθητών, ενισχύεται ο ρόλος του διευθυντή. Το υπουργείο και η κυβέρνηση κάνουν
λόγο για «περισσότερη ελευθερία» στα σχολεία, η οποία στην πράξη μεταφράζεται
σε ακόμα μεγαλύτερη υποταγή των σχολείων στις υπάρχουσες ανισότητες.
Δημιουργείται παράλληλα ένας μηχανισμός «αξιολόγησης» των
εκπαιδευτικών και στελεχών της Εκπαίδευσης, στην πραγματικότητα ένας μηχανισμός
ασφυκτικού ελέγχου στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να εφαρμοστούν οι παραπάνω
αντιδραστικές αλλαγές.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φορείς του λαϊκού κινήματος,
δεν έχουν πει ακόμη τη τελευταία του λέξη. Με τους αγώνες τους θ’ αποτρέψουν όσα
προβλέπουν κυβέρνηση, αλλά και εταιρείες δημοσκοπήσεων…