Του Αλέκου Χατζηκώστα * Η κυβέρνηση μας προετοιμάζει να «κρατήσουμε μικρό καλάθι» για το επόμενο διάστημα όσον αφορά την «κοινωνική της πολιτική». Χρησιμοποίει τα διαχρονικά επιχείρημα των κυβερνήσεων ότι δήθεν «τόσο αντέχει η οικονομία». Φυσικά αυτή η περίφημη «οικονομία» σε άλλους (τους λίγους και οικονομικά ισχυρούς) είναι γαλα... Περισσότερα
ΟΛΜΕ: Καλεί σε αγώνα ενάντια στο αντιδραστικό νομοσχέδιο που σαρώνει τη δημόσια εκπαίδευση
από Η Άλλη Άποψη
Όπως σημειώνει η ΟΛΜΕ, «το ΥΠΑΙΘ οικοδομεί ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, ένα σχολείο χορηγών, ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες και εντείνει τους φραγμούς στη μόρφωση σε βάρος των πιο αδύναμων μαθητών και μαθητριών. Ιδιωτικοποιεί ακόμα περισσότερο Δημόσια Εκπαίδευση.
Οικοδομεί βήμα προς βήμα ένα σχολείο από το οποίο εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και οι αρχές και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις.
Ένα σχολείο στο οποίο κυριαρχεί η γραφειοκρατία, ο συγκεντρωτισμός και εντατικοποιείται η εργασία. Πάνω απ’ όλα όμως επιβάλλεται ο απόλυτος και ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών και του έργου τους, ενώ ανοίγει ο δρόμος για ευρύτερες ανατροπές στα εργασιακά μας δικαιώματα».
Η ΟΛΜΕ τονίζει ακόμη ότι «τα νέα μέτρα διαμορφώνουν ένα ριζικά διαφορετικό και αντιδραστικό τοπίο στην εκπαίδευση. Ολοκληρώνουν με τον πιο επιθετικό τρόπο έναν σχεδιασμό των τελευταίων 30 χρόνων, πλευρές του οποίου υλοποίησαν διάφορες κυβερνήσεις. Εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί, προωθείται το σχολείο των “δεξιοτήτων” αντί για την ολόπλευρη και ουσιαστική μόρφωση. Ανοίγει ο δρόμος για το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, για να αρθεί η μονιμότητα στην εργασία και να ανοίξει ο δρόμος για απολύσεις. Επιβάλλονται νέα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λειτουργία των σχολείων και στρώνεται το έδαφος για την ταξική κατηγοριοποίησή τους. Στραγγαλίζει οποιαδήποτε ελευθερία και όσα δημοκρατικά δικαιώματα έχουν απομείνει στο Δημόσιο Σχολείο. Το μοντέλο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συνδέεται με το περιεχόμενο και τον ρόλο του “νέου” σχολείου που είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της λεγόμενης “αγοράς”».
Καταλήγοντας η ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να αποκρούσουν το αντιδραστικό νομοσχέδιο που σαρώνει τη δημόσια εκπαίδευση. Να ανατρέψουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική!»
Απαιτεί από την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και να πάρει τώρα μέτρα για την προετοιμασία της επόμενης σχολικής χρονιάς και καλεί τις ΕΛΜΕ να προβούν σε κάθε πρόσφορη δράση ενημέρωσης των συναδέλφων και της κοινωνίας.