Τετάρτη, 05 Οκτ, 2022

  • Σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες Αλεξάνδρειας ο Τάσος Μπαρτζώκας! Πολύ καλά νέα για το έργο του νέου αρδευτικού αγωγού, στη Μελίκη!
  • Εκτακτη επίσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης του αντιπεριφερειάρχη
  • Περί τοπικών εκλογών
  • Με νέους Η/Υ…
  • Οι … «λαγοί»
  • Μία ενδιαφέρουσα βιβλιοπαρουσίαση στη Νάουσα
Σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες Αλεξάνδρειας ο Τάσος Μπαρτζώκας! Πολύ καλά νέα για το έργο του νέου αρδευτικού αγωγού, στη Μελίκη!1 Εκτακτη επίσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης του αντιπεριφερειάρχη2 Περί τοπικών εκλογών3 Με νέους Η/Υ…4 Οι … «λαγοί»5 Μία ενδιαφέρουσα βιβλιοπαρουσίαση στη Νάουσα6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αγώνας, όχι «συμβίωση»!

Κατά 22% αυξήθηκαν την περασμένη βδομάδα τα κρούσματα κορονοϊού και κατά 31% οι νοσηλείες στα νοσοκομεία, επιβεβαιώνοντας ότι η πανδημία παραμένει απειλή για τον λαό. Με τους ειδικούς να προειδοποιούν για ένα επόμενο κύμα, με μεταλλάξεις του ιού τις οποίες ενδεχομένως να μην καλύπτουν ούτε τα εμβόλια, η κυβέρνηση αναμασά το «να μάθουμε... Περισσότερα

Παρουσιάζεται αύριο το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα εκτινάξει τις μορφωτικές ανισότητες

από Η Άλλη Άποψη
Παρουσιάζεται αύριο το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα εκτινάξει τις μορφωτικές ανισότητες

Αύριο Δευτέρα θα παρουσιαστεί από το υπουργείο Παιδείας κάτω από τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα οδηγήσει σε σχολεία πολλών ταχυτήτων και θα εκτινάξει τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης. Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε πρόσφατα στο Yπουργικό Συμβούλιο και θα προωθηθεί για ψήφιση μέσα στο κατακαλόκαιρο με κλειστά τα σχολεία. 

«Κεντρικός πυλώνας του νομοσχεδίου αποτελεί το δίπολο Αυτονομία-Αξιολόγηση», δήλωσε στο ΑΠΕ η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, κωδικοποιώντας τις βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου που είναι αφενός η μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων και αφετέρου η δημιουργία ενός μηχανισμού, όπως η «αξιολόγηση» για την επιβολή αυτών των αντιδραστικών αλλαγών.

Ως προς τον στόχο του σχεδίου νόμου για «μεγαλύτερους βαθμούς αυτονομίας στο σχολείο», όπως βαφτίζεται η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η Ν. Κεραμέως τον σερβίρει με το σύνθημα ενός τάχα πιο «ελεύθερου» σχολείου «που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια» και επομένως «είναι ένα καλύτερο σχολείο που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών».

Στην πραγματικότητα η «αυτόνομη» σχολική μονάδα δεν θα είναι «ελεύθερη», αλλά απολύτως δέσμια των επιχειρηματικών συμφερόντων. Με βάση και τις σχετικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, το κράτος θα απαλλαγεί ακόμη περισσότερο από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης. Οι γονείς θα βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ενώ τα σχολεία θα ζητιανεύουν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς από τους ομίλους που θα διαμορφώνουν τα πάντα, τα προγράμματα, τα επιλεγόμενα μαθήματα, κλπ..

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία ίδια για όλα τα παιδιά, γραμμένα με βάση την επιστημονική αλήθεια, που θα συμβάλλουν στην ολόπλευρη μόρφωση με βάση την επιστήμη. Αυτό, ενώ πολλά είναι και τα ερωτήματα για την υλοποίηση του μέτρου, π.χ. για τη δωρεάν παροχή του σε αυτή ή σε κάποια επόμενη φάση.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα κληθεί να λειτουργήσει και με αυτά τα κριτήρια θα κληθεί να «αξιολογηθεί» ο εκπαιδευτικός με ασφυκτικό έλεγχο για το πόσο προωθεί αυτήν την πολιτική. Θέλοντας να αποκρύψει τις πραγματικές στοχεύσεις της αντιδραστικής της αξιολόγησης, η υπουργός Παιδείας ισχυρίζεται πως «η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών», με στόχο τάχα «τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη - όχι την τιμωρία».

Ωστόσο, όπως η ίδια λέει, επιβεβαιώνοντας το ακριβώς αντίθετο, «η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα». Στην ίδια συνέντευξη αναφέρει ότι «Η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών - ένα μηχανισμό λογοδοσίας», επιβεβαιώνοντας πως η αξιολόγηση θα είναι ένας μηχανισμός επιβολής αυτών των αντιδραστικών αλλαγών. Σύμφωνα με την ίδια, θα δίνεται η «αυτονομία» στους εκπαιδευτικούς «να μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων», προκειμένου να δημιουργείται η επίφαση ότι αυτοί θα αποφασίσουν τον τρόπο που θα αξιολογούνται, κάτω όμως από ένα πολύ συγκεκριμένο και προκαθορισμένο πλαίσιο.


Έχει διαβαστεί 666 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Συνέντευξη τύπου της πρέσβειρας της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «EΠΙΚΑΙΡΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

«Η Εθνική Αντίσταση στη Βέροια: Ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης μας και στη ιστορία της χώρας μας»

«Άτιμη Ασφαλιστική»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Μερική συννεφιά
Μερική συννεφιά
Θερμοκρασία 10 °C
Άνεμος ΒΒΑ 2-3 μποφόρ

Τετάρτη, 05 Οκτωβρίου

Κυρίως λιακάδα
Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία 9 ως 22 °C
Άνεμος Β 2 μποφόρ

Πέμπτη, 06 Οκτωβρίου

Περιοδικά σύννεφα
Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία 11 ως 21 °C
Άνεμος ΑΝΑ 2-3 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 348 επισκέπτες και 0 μέλη.

Scrolltop (Κύλιση προς τα Πάνω)