Δευτέρα, 06 Φεβ, 2023

  • ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: Οι Ν. Χριστοδουλίδης με 32% και Α. Μαυρογιάννης με 29.6% στο 2ο γύρο
  • Ποιος είναι πραγματικά «κολλημένος» ;
  • Τηλεργασία τη Δευτέρα στο Δημόσιο και σύσταση στον ιδιωτικό τομέα
  • Περί «δεξιάς πολυκατοικίας»
  • Το νέο βιβλίο του Περικλή Παυλίδη παρουσιάζεται στη Βέροια
  • «ΜΑΖΙ στον αγώνα των ανθρώπων του Πολιτισμού»
ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: Οι Ν. Χριστοδουλίδης με 32% και Α. Μαυρογιάννης με 29.6% στο 2ο γύρο1 Ποιος είναι πραγματικά «κολλημένος» ;2 Τηλεργασία τη Δευτέρα στο Δημόσιο και σύσταση στον ιδιωτικό τομέα3 Περί «δεξιάς πολυκατοικίας»4 Το νέο βιβλίο του Περικλή Παυλίδη παρουσιάζεται στη Βέροια5 «ΜΑΖΙ στον αγώνα των ανθρώπων του Πολιτισμού»6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Προς τι η υπερπροβολή;

Τα αφιερώματα στο ΒΗΜΑ (5/2) είναι δύο για το θεσμό της μοναρχίας με αφορμή το θάνατο του έκπτωτου μονάρχη Κωνσταντίνου Γκλιξμπουργκ. Και εντάξει αν είναι λόγοι κυκλοφοριακοί ή «ιστορικού ενδιαφέροντος» θα μπορούσαμε να δείξουμε «κατανόηση». Όμως αν συνδέονται με άλλα ζητήματα και γενικότερα πολιτικούς σχεδιασμούς, τότε… Περισσότερα

Πόσο έτοιμο είναι το παιδί μου να προχωρήσει στην Α’ Δημοτικού;

από Η Άλλη Άποψη

Εδώ και λίγες μέρες έχει ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Τα «πρωτάκια» ολοκλήρωσαν τη χρονιά προετοιμασίας στο Νηπιαγωγείο και μπήκαν στην Α΄ Δημοτικού, προσπαθώντας να προσαρμοστούν.

Για τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό βοήθησαν οι νηπιαγωγοί, τώρα τη σκυτάλη πήραν οι δάσκαλοι, ενώ σε κάθε στιγμή, οι γονείς παίζουν σημαντικότατο ρόλο.

 Όμως, τι πρέπει να έχουν καταφέρει οι μικροί μαθητές μέχρι τώρα, ώστε να προχωρήσουν στην Α΄ δημοτικού χωρίς δυσκολία;

Παραθέτω κάποια βασικά χαρακτηριστικά, που πρέπει να έχουν οι μαθητές της Α’ Δημοτικού, στην αρχή της σχολικής χρονιάς:

Να μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν (να τρώνε και να πίνουν μόνα τους, να πηγαίνουν τουαλέτα, να πλένουν τα χέρια, να ντύνονται και να ξεντύνονται κλπ).

Να μπορούν να αποχωριστούν το γονιό.

Να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις.

Να έχουν αυτοπεποίθηση.

Να έχουν δημιουργήσει σχέσεις με άλλα παιδιά.

Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες του σχολείου.  

Να κατανοούν και να ακολουθούν κανόνες.

Να έχουν καλή εστίαση της προσοχής και όχι διάσπαση.

Να έχουν καλή διάρκεια προσοχής.

Να μπορούν να ξεκινήσουν και να ολοκληρώσουν μια δραστηριότητα σε ικανοποιητικό χρόνο.

Να έχουν την ικανότητα να συμμετέχουν σε μια συζήτηση.

Να κατανοούν και να διηγούνται μια ιστορία.

Να μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα του/της δάσκαλου/ας (και πριν του/της νηπιαγωγού).

Να έχουν καλή μνήμη (βραχύχρονη και μακρόχρονη).

Να έχουν προσανατολισμό στο χώρο (πάνω - κάτω,  μπροστά - πίσω, μέσα -έξω, δεξιά - αριστερά, μεγάλο - μικρό, μακρύ - κοντό, χοντρό - λεπτό κλπ) και στο χρόνο (ημέρες, εποχές, έννοιες όπως: τώρα - πριν - μετά, χθες - σήμερα -αύριο,) καθώς και την ικανότητα σειροθέτησης ή διαδοχικότητας, δηλαδή να κατανοούν τη λογική αλληλουχία των γεγονότων.

Να βρίσκουν το ίδιο, το διαφορετικό, να αναγνωρίζουν το μισό και να το συμπληρώνουν [οπτική αντίληψη (διάκριση και ολοκλήρωση)].

Να έχουν την ικανότητα της κατηγοριοποίησης δηλαδή να μπορούν να κατατάξουν, να ταξινομήσουν και να ομαδοποιήσουν αντικείμενα και έννοιες με βάση τις ιδιότητες.

Να έχουν καλή αδρή κινητικότητα. Δηλαδή, να έχουν καλή ισορροπία, να περπατάνε και να τρέχουν συντονισμένα στο χώρο, να σκαρφαλώνουν, να κάθονται σωστά στην καρέκλα και να εμπλέκονται γενικά σε κινητικά παιχνίδια.

Να έχουν καλή λεπτή κινητικότητα. Να έχουν επιλέξει πρώτα από όλα με πιο χέρι τους βολεύει να γράφουν (πλευρίωση), να κρατάνε με τριποδική λαβή (με 3 δάχτυλα) το μολύβι τους, να κόβουν με το ψαλίδι όσο γίνεται πιο ορθά και να χειρίζονται διάφορα σχολικά είδη (ξύστρα, σβήστρα, χάρακα, μαρκαδόρους, πινέλα κλπ).

Να έχουν καλό οπτικοκινητικό συντονισμό, δηλαδή την ικανότητα να συντονίζουν σε μια δραστηριότητα ταυτόχρονα τα μάτια και τα χέρια.

Να γράφουν το όνομά τους.

Να αντιγράφουν γράμματα και απλές λεξούλες, αριθμούς καθώς επίσης να μετράνε μέχρι το 10.

Αν σε κάποια από τα παραπάνω δεν έχει πρόοδο;   Αν έχετε παρατηρήσει ότι το παιδί σας δυσκολεύεται σε κάποιο από τα παραπάνω, είτε είστε δάσκαλος/α ή γονιός, καλό είναι να μην το καθυστερήσετε άλλο και να απευθυνθείτε σε κάποιον Εργοθεραπευτή, ώστε να διαπιστώσετε ποια είναι τα αίτια των δυσκολιών που αντιμετωπίζει και να τα επιλύσετε μαζί.

Ελεονώρα Γ. Λεκανίδου

                Εργοθεραπεύτρια          

Κονίτσης 36, Βέροια – 23310 62170

Έχει διαβαστεί 425 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Συνέντευξη τύπου της πρέσβειρας της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «EΠΙΚΑΙΡΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

«Η Εθνική Αντίσταση στη Βέροια: Ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης μας και στη ιστορία της χώρας μας»

«Άτιμη Ασφαλιστική»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα


Θερμοκρασία °C
Άνεμος 0 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 199 επισκέπτες και 0 μέλη.

Scrolltop (Κύλιση προς τα Πάνω)