Τετάρτη, 28 Φεβ, 2024

  • Ερωτηση στο περιφερειακό συμβούλιο του Φ. Φωτιάδη
  • Παρουσίαση του βιβλίου της Εύας Ιεροπούλου στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας
  • ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΡΟΔΑΚΙΝΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Συνάντηση με τον ΥΦΑΑΤ
  • «'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας»: Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα δεν έχει ξεχαστεί
  • «Ποτέ μη λες ποτέ» για την αποστολή ΝΑΤΟικών στρατευμάτων στην Ουκρανία...
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ: Η κυβέρνηση έχει ισχυρή αντιπολίτευση που την κάνει ο λαός στους δρόμους του αγώνα, με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή
Ερωτηση στο περιφερειακό συμβούλιο του Φ. Φωτιάδη1 Παρουσίαση του βιβλίου της Εύας Ιεροπούλου στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας2 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΡΟΔΑΚΙΝΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Συνάντηση με τον ΥΦΑΑΤ3 «'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας»: Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα δεν έχει ξεχαστεί4 «Ποτέ μη λες ποτέ» για την αποστολή ΝΑΤΟικών στρατευμάτων στην Ουκρανία...5 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ: Η κυβέρνηση έχει ισχυρή αντιπολίτευση που την κάνει ο λαός στους δρόμους του αγώνα, με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Δυναμώνει ο αγώνας απέναντι στο αντιδραστικό νομοσχέδιο

Με πανελλαδικό συλλαλητήριο τη μέρα ψηφοφορίας του νομοσχεδίου για την πλήρη εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης κλιμακώνεται ο αγώνας των φοιτητικών συλλόγων τις επόμενες μέρες. Σήμερα, δίνουν μαζικά το «παρών» στις μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις απέναντι στην πολιτική που βάζει τα κέρδη πάνω από τις ζωές.Η συνέχιση του αγώνα... Περισσότερα

Σήμα για προώθηση των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία

από Η Άλλη Άποψη

Συνθημα για επιτάχυνση των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την «Εκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016», που ετοιμάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη και στην οποία αποτυπώνεται η κατάσταση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από τη σκοπιά της στρατηγικής της ΕΕ.

Από την ίδια σκοπιά, της αστικής στρατηγικής, το κείμενο παρουσιάστηκε χτες στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ με τίτλους όπως «μετεξεταστέα η παιδεία», «καταπέλτης», «έκθεση - κόλαφος», «σε ελεύθερη πτώση η εκπαίδευση», «κάτω από τη βάση το εκπαιδευτικό σύστημα», «οπισθοδρόμηση της εκπαίδευσης» κ.ο.κ. Μία προσέγγιση που δέχεται σαν «ιδανικό» το μοντέλο που προκρίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης και προκαλεί ουσιαστικά την κυβέρνηση να προχωρήσει στις αναδιαρθρώσεις, στις οποίες ήδη προσανατολίζεται, αφού μοιράζεται το ίδιο «ιδανικό».

Στη συγκεκριμένη έκθεση δεν θα βρει κανείς «άγνωστες λέξεις». Οι στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ υιοθετούνται από την κυβέρνηση (και επεκτείνονται) και στα πορίσματα του «διαλόγου για την Παιδεία» και στο τριετές της σχέδιο, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με αυτό, στο σχεδιασμό της, π.χ. για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση, σε δηλώσεις, σε νομοθετήματά της. Σχολιάζοντας την Εκθεση, το υπουργείο δήλωνε χτες πως βασίζεται σε στοιχεία παλαιότερων ετών και «η σημερινή κυβέρνηση κατόρθωσε να ανακόψει την καθοδική πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, με σειρά μέτρων»...

Πρέπει πάντως να ληφθεί υπόψη πως δεν είναι η μοναδική φορά, ούτε στην Παιδεία ούτε σε άλλο τομέα, που τέτοιου είδους εκθέσεις γίνονται εργαλείο και προπαγανδιστικό όπλο στα χέρια των κυβερνήσεων που συμμερίζονται τη στρατηγική του μεγάλου κεφαλαίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για αναδιαρθρώσεις.

Η έκθεση της Κομισιόν επισημαίνει και μία σειρά ζητήματα που δημιουργήθηκαν από την αντιλαϊκή διαχείριση των κομμένων δαπανών (μειωμένοι προϋπολογισμοί, ολοήμερα σχολεία, χαμηλοί μισθοί κ.λπ.), ωστόσο είναι φανερό πως δεν είναι αυτή η στόχευσή της, αλλά το να θέσει πιο επιτακτικά, τεχνοκρατικά και «εμπεριστατωμένα», αλλά και με αναφορά και στις «προϋποθέσεις που προβλέπονται για τη λήψη χρηματοδοτικής στήριξης από τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία της ΕΕ», το ζήτημα των αναδιαρθρώσεων που θα υπηρετήσουν καλύτερα τη στρατηγική της. Για παράδειγμα, επισημαίνει ότι η συμμετοχή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση παραμένει κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ, γιατί είναι στρατηγική επιλογή να στραφούν περισσότεροι νέοι στην κατάρτιση από νωρίς. Επαναφέρει το ζήτημα της «αυτονομίας» και της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση, επικαλούμενη «τη θετική επίδραση που μπορούν να έχουν στις εκπαιδευτικές επιδόσεις» και αποκρύπτοντας πως επιφυλάσσει σκληρή ταξική κατηγοριοποίηση. «Ανησυχεί» για το ότι έχουν ανασταλεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, ζήτημα που θέτει ανοιχτά το υπουργείο Παιδείας και άλλα μέτρα που καθυστέρησαν και κάτω από την πίεση του κινήματος.

Για «κρίσιμο σταυροδρόμι» κάνει λόγο η Κομισιόν, προλογίζοντας τις αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία. Σε αυτό το σταυροδρόμι, με βάση την πείρα του, τις σύγχρονες ανάγκες του, χωρίς αυταπάτες για το ποιος συντάσσεται με το μέρος του και ποιος με όσους υπονομεύουν το μέλλον και στην Παιδεία και παντού, ο λαός μπορεί να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις, να εμποδίσει την αντιεκπαιδευτική επέλαση, να διεκδικήσει την Παιδεία των σύγχρονων αναγκών.

Έχει διαβαστεί 259 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement

Συνέντευξη τύπου της πρέσβειρας της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

«Η Εθνική Αντίσταση στη Βέροια: Ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης μας και στη ιστορία της χώρας μας»

«Άτιμη Ασφαλιστική»

Ο Καιρός στη Βέροια


Could not get weather data!

Ποιός είναι online

Έχουμε online 197 επισκέπτες και 0 μέλη.

Scrolltop (Κύλιση προς τα Πάνω)