Τη συμβολή της τεχνολογίας στην αναμόρφωση του δημόσιου συστήματος Υγείας εξήρε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας, διαφημίζοντας τη νέα τηλεφωνική γραμμή για την Υγεία και τα «βραχιολάκια» στα Επείγοντα, που ξεκίνησαν πιλοτικά στον «Ευαγγελισμό».Οι εφαρμογές της τεχνολογίας στην Υγεία μπορούν να σώσουν ζωές! Στα... Περισσότερα
ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ: ΕΦΗ ΠΑΥΛΙΔΟΥ: «Εκπαίδευση και εθνογλωσσική ενσωμάτωση των ξενόφωνων πληθυσμών στην Ελλάδα την περίοδο 1912 1940»
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
«Εκπαίδευση και
εθνογλωσσική ενσωμάτωση των ξενόφωνων πληθυσμών στην Ελλάδα την περίοδο
1912-1940»
Στο παρόν βιβλίο, επιδιώκεται η ανάδειξη της στενής
σχέσης ανάμεσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην ιδεολογία του ελληνικού
εθνικισμού, κατά την επιδίωξη του τελευταίου να επιτύχει την πολυπόθητη
εθνική ομοιογένεια. Ειδικότερα, επιχειρείται η συγκριτική ανάλυση
του τρόπου με τον οποίο το ελληνικό κράτος αξιοποίησε το σχολείο για
την καλλιέργεια ή/και επιβολή της ελληνικής εθνικής ταυτότητας
στους ξενόφωνους πολίτες του, συγκεκριμένα στους μουσουλμάνους της
Δυτικής Θράκης, στους σλαβόφωνους της Δυτικής Μακεδονίας, στους ρουμανίζοντες
Κουτσόβλαχους της Ηπείρου και της Μακεδονίας και στους Τσάμηδες της
Θεσπρωτίας, προκειμένου να τους ενσωματώσει/αφομοιώσει στον εθνικό
κορμό. Με αναφορές στο ιστορικό πλαίσιο της περιόδου 1912-1940, μελετώνται
οι ιδιαίτερες συνθήκες που επέδρασαν στη χάραξη της εκπαιδευτικής
πολιτικής για καθεμιά μειονοτική ομάδα χωριστά, ώστε να φανούν οι
ομοιότητες και οι αντιφάσεις της. Επίσης, διερευνάται η σχέση εξάρτησης
της εκπαιδευτικής πολιτικής από την εξωτερική πολιτική του ελληνικού
κράτους.
Σύντομο βιογραφικό
Η Έφη Παυλίδου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας
του ΑΠΘ και διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
του ΑΠΘ. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται θέματα
που αφορούν την ιδεολογία του εθνικισμού, τη συγκρότηση των εθνικών
κρατών και τη διαμόρφωση εθνικής ταυτότητας, καθώς και θέματα σχετικά
με την ιστορία της εκπαίδευσης.