Πέμπτη, 24 Απρ, 2025

  • Ο λαός εξακολουθεί να ματώνει, 15 χρόνια από την ένταξη στα μνημόνια, με ορατό τον κίνδυνο νέας και πιο βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης
  • Απάντηση Προέδρου ΔΕΥΑΒ για τον Βιολογικό Καθαρισμό
  • Στο «Σταρ» η ταινία του Βεροιώτη Στράτου Τζιτζή «ΕΧΩ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΩ»
  • Μία ενδιαφέρουσα βιβλιοπαρουσίαση στη Βέροια
  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ: Ο πρωθυπουργός συνεχίζει την κοροϊδία για το τεράστιο πρόβλημα της στέγασης
  • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ: «Συνεκτική στεγαστική πολιτική» για τον εμπαιγμό του λαού και την στήριξη της αγοράς ακινήτων
Ο λαός εξακολουθεί να ματώνει, 15 χρόνια από την ένταξη στα μνημόνια, με ορατό τον κίνδυνο νέας και πιο βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης1 Απάντηση Προέδρου ΔΕΥΑΒ για τον Βιολογικό Καθαρισμό2 Στο «Σταρ» η ταινία του Βεροιώτη Στράτου Τζιτζή «ΕΧΩ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΩ»3 Μία ενδιαφέρουσα βιβλιοπαρουσίαση στη Βέροια4 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ: Ο πρωθυπουργός συνεχίζει την κοροϊδία για το τεράστιο πρόβλημα της στέγασης5 ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ: «Συνεκτική στεγαστική πολιτική» για τον εμπαιγμό του λαού και την στήριξη της αγοράς ακινήτων6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ας δούμε την πραγματικότητα

Παραλήρημα από όλο τον «προοδευτικό» κόσμο για τον Πάπα Φραγκίσκο που πέθανε. Ο «Πάπας των φτωχών» - όπως ονομάστηκε - αφήνει τα εγκόσμια με ύμνους για τις θέσεις του υπέρ των μεταναστών και προσφύγων, ενάντια στην «κοινωνική ανισότητα» και για την «υπεράσπιση της ειρήνης». Η αλήθεια είναι βέβαια ότι ο συγκεκριμένος ήταν επιλογή της Ρω... Περισσότερα

Πασαρέλα...

από Η Άλλη Άποψη
Πασαρέλα...

Πραγματοποιήθηκε χτες η επίδειξη μόδας του οίκου «Ντιόρ» στο Καλλιμάρμαρο για τη νέα του συλλογή. Μάλιστα, για τις ανάγκες της συλλογής, τις προηγούμενες μέρες πραγματοποιήθηκαν φωτογραφίσεις και βιντεοσκοπήσεις σε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας.

Και κάπως έτσι, η Ακρόπολη, το Καλλιμάρμαρο, η Κνωσός και άλλοι τέτοιοι χώροι «διαφημίστηκαν» και έγιναν γνωστοί σε όλο τον κόσμο, λες και το είχαν ανάγκη. Και κάπως έτσι έγινε ξεκάθαρο το τι σημαίνει να αντιμετωπίζεται η πολιτιστική κληρονομιά με αποκλειστικό κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος και ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιεχόμενο που της αποδίδεται και τον ρόλο που διαδραματίζει για να προσελκύει «πελάτες», για να εμπλουτίζει το «τουριστικό προϊόν» της χώρας.

Αυτή είναι η περίφημη «αξιοποίηση» των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων. Επιδίωξη είναι η αύξηση των εσόδων με οποιονδήποτε τρόπο, όπως είναι οι εισπράξεις των εισιτηρίων, αλλά και οι εκδηλώσεις κάθε είδους. Αυτό που μετράει είναι η εισπραξιμότητα, ανεξάρτητα από τον λόγο της επίσκεψης, αρκεί να καταβληθεί το αντίτιμο, ακόμα και αν δεν σχετίζεται με τον βασικό προορισμό των μνημείων: Την προώθηση της ιστορικής γνώσης και την αναβάθμιση του πνευματικού και πολιτιστικού επιπέδου, ανεξάρτητα από τις ζημιές και τη φθορά που μπορεί να προκληθούν, ανεξάρτητα από το αν αλλοιώνουν τον χαρακτήρα των μνημείων.

Η λογική αυτή διαπερνά την πολιτιστική πολιτική των κυβερνήσεων τις τελευταίες δεκαετίες και αποτυπώνεται με κυνικό τρόπο στον τελευταίο νόμο για τη διαχείριση των οικονομικών πόρων που προέρχονται από τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία, στα σχέδια για αλλαγή του καθεστώτος των μεγάλων κρατικών μουσείων, αλλά και σε προγενέστερες παραχωρήσεις χώρων, όπως η Πορτάρα - ναός του 6ου π.Χ. στη Νάξο που χρησίμευσε ως ντεκόρ χορευτικού σε πρόσφατη ταινία Μπόλιγουντ και δόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Οσο δε για αυτά που ακούγονται ότι όλοι αυτοί οι χώροι δόθηκαν με ελάχιστα χρήματα, π.χ. για τη χρήση της Ακρόπολης θα δοθούν 270 χιλιάδες ευρώ, ενώ πριν από λίγα χρόνια δεν είχε γίνει δεκτό αντίστοιχο αίτημα άλλου οίκου με μεγαλύτερη προσφορά, είναι εκ του πονηρού. Τι λένε; Οτι το ζήτημα δεν βρίσκεται στην τέτοια «αξιοποίηση» των πολιτιστικών μνημείων, αλλά... στο αντίτιμο.

Ο λαός μας να μη δεχτεί η πολιτιστική κληρονομιά του να αντιμετωπίζεται σαν «πασαρέλα» των κερδών του κεφαλαίου. Οι χώροι αυτοί είναι χώροι διαφύλαξης, μελέτης και έρευνας του ιστορικού κοινωνικού γίγνεσθαι. Ως πανανθρώπινο δημιούργημα, είναι συλλογική, λαϊκή περιουσία.


Έχει διαβαστεί 888 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Κυκλοφόρησε το νέο (11ο) βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα «Τα χειρόγραφα του θανάτου»

Γλυκιά γιασεμιά μου

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 230 επισκέπτες και 0 μέλη.