«Τα αλλάζει όλα», «αχαρτογράφητα νερά», «κάθε μέρα εκπλήξεις» και άλλα παρόμοια γράφονται για τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ. Με ομοβροντία παρουσιάζουν τον Κασσελάκη ως κάτι ...αναπάντεχο, που φέρνει έναν «νέο ΣΥΡΙΖΑ», σε σχέση με τον «παλιό». Από την άλλη, διάφορα ηγετικά μέχρι σήμερα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ «ξεσπαθώνουν» ότι κινδυνεύει η αρι... Περισσότερα
Στην Καλλιθέα παρουσιάστηκε το νέο βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα
από Η Άλλη Άποψη
Το «ταξίδι» παρουσίασης του νέου βιβλίου του Βεροιώτη
συγγραφέα Αλέκου Χατζηκώστα «29 στιγμές» (εκδόσεις «ατεχνως») παρουσιάστηκε το
πρωί της Κυριακής 19/2 με πρωτοβουλία του ΜΑΣ «Η ΚΑΛΛΙΘΕΑ» στα γραφεία του συλλόγου.
Μεταξύ των παρευρισκόμενων ο Α. Τσαχουρίδης αντιδήμαρχος Βέροιας και ο Γ. Μελιόπουλος
δημοτικός σύμβουλος Βέροιας με την ΛΑΣ.
Για το βιβλίο μίλησε ο Γιάννης Τσαναξίδης οικονομολόγος
(δημοτικός σύμβουλος Βέροιας με τη ΛΑΣ και υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ) και ο ίδιος
ο συγγραφέας, ενώ ακολούθησε διάλογους με τους παρευρισκόμενους.
Παρουσιάζουμε βασικά
σημεία της εισηγητικής παρέμβασης του Γιάννης Τσαναξίδη:
Είναιπάνταπρόκλησηνα παρουσιάζεις ένα βιβλίομε τα
δικά σουυποκειμενικά κριτήρια . Βγαίνειςαπό τηθέσητου αναγνώστη,από την ηρεμίατηςανάγνωσηςστην πολυθρόνα σου και προσπαθείςνα παρουσιάσειςκείμενασε κοινό που προέρχεται από διαφορετικές καταβολές.Μοιράζεσαιμαζί τουςόλα αυτά που σου δημιούργησετο βιβλίο, συναισθήματααγωνίεςερωτηματικά κάτι που είναι δύσκολοαλλά και θελκτικό ταυτόχρονα, γιατίπαράλληλα μοιράζεσαιτην εμπειρίατης ανάγνωσηςμε άλλους.
Πρινκαν ανοίξωτο βιβλίοσταμάτησαστο εξώφυλλο . Είμαι λάτρηςτου Βασίλη Παπακωνσταντίνουκαι η εικόναπου αντίκρισα μου θύμισεαμέσως
το γνωστόαγαπημένοτραγούδι τουη σφεντόνα.Τα παιδικά μου όνειραθα σας εκσφενδονίσωτραγουδάο Βασίλης. Ο Αλέκος επέλεξετον πινάκατης ΕυαςΑμνιωτη , άραγεγιατίταυτίστηκε με την παιδική του ηλικία , η γιατίδηλώνειπάνοπλοςκαι μάχιμος βάζοντας στόχουςπου προσπαθείναπετύχει. Σε κάθε περίπτωσηβρίσκω το εξώφυλλονοσταλγικό αλλάκαιευρηματικό.
Ως προς το περιεχόμενοτώρα. Οσυγγραφέαςδημιουργεί 4 ενότητεςα. μνήμεςβ.του έρωτα γ. η ζωή θέλει αγώνα δ. μικρής φόρμας.Μου δημιουργήθηκε η εντύπωσηπως η λέξη μνήμηείναι αυτήπου αποτελεί το βασικό άξονατου βιβλίου
και του προσδίδειτοειδικό του βάρος… Μνήμεςλοιπόναπό ανθρώπουςαπλούς,καθημερινούς, μνήμεςπροσωπικές από το οικογενειακό του περιβάλλον
. Μνήμεςανθρωποκεντρικέςμε αναπολήσεις που φανερώνουν νοσταλγία.
Τοπαρελθόνείναικυρίαρχο αλλάο συγγραφέαςκαταφέρνεινατο συνδέσει με το παρόν με
τηνιστορία του τόπου μας, με τηνπολιτική μαςιστορία. Στοτελείωματου κάθε διηγήματοςκαταφέρνεικαι στέλνειμηνύματα αισιόδοξα
και αγωνιστικάγνωρίζοντας πωςτοπαρελθόν
αφήνειτα σημάδια του και ζούμε τις συνέπειες
τουστο τώρα.Επιτέλουςοι παλιοίλογαριασμοίδεν πρέπεινα μένουνανοικτοί λέειστο τέλοςτου ομώνυμου διηγήματος.Ξεκάθαρα λοιπόν ο διαχωρισμόςτηςήραςαπό το σιτάρι,δικαιοσύνησταμέτρατου ανθρώπινουτου εφικτού.Μεόλααυτάο
Αλέκοςστηνπρώτηενότηταπαίζειμε τις ευαισθησίες μαςανοίγει
ένα παράθυρο στην οικογενειακή του ζωήκαι παράλληλαπροβληματίζει
γιατην κοινωνία τονδημόσιο βίο ,καλώνταςμαςγιαπάληκαι αγώνα. Στο ραδιόφωνο των εκλογών οπατέραςεκφράζεταιλέγονταςότιγια να αλλάξουν τα πράγματα χρειάζεται αγώνας και πεζοδρόμιο.
Του έρωταη δεύτερη ενότητακαι απότους στοίχουςτουΛειβαδίτημπαίνουμεαμέσωςσταδύσκολα.
Ο έρωταςείναι ο πιοδύσκολοςδρόμοςναγνωριστούν οιάνθρωποιλέειοποιητής. Έρωταςλοιπόναπλωμένοςσεδέκα διηγήματα.
Ρομαντικέςιστορίεςπου διαδραματίζονται στο παρόνξεκινώνταςαπό το παρελθόν και επηρεάζουν το μέλλον. Έρωτεςπουξεκινούν
συναντούν δυσκολίες, αναζωπυρώνονται ακόμη και έπειτααπό πολλάχρόνια. Αγάπεςπουνικούντον χρόνοκαι επιβιώνουνστην καθημερινότητααλλά και άλλεςπαράξενεςανατροπέςαναπόφευκτα αδιέξοδα
και αποχωρισμούς. ..
Ητρίτηενότητα έχει τίτλοη ζωή θέλει αγώνα.Επτάιστορίες
γραμμένες με διάθεσηαγωνιστική, ανθρωποκεντρικέςκαιπάλι.
Αναμειγνύονταιαξίεςδιαχρονικέςμεεπαναστατικέςιδέες. Προτρέπουν γιαδιεκδικήσεις χωρίςτο φόβοστιγματισμού στο διήγημαη πρώτη απόλυση
και προβάλλουνπιστεύωτουσυγγραφέα
με τηνσυμμετοχή τουστοΚΚΕ.Απότηνκαθημερινότητα επιλέγονταικαι συγγράφονται τα γεγονότα που συνδέονταιμε τηνμαχητικότητατου…
ΗτέταρτηενότηταΈχειτίτλομικρήςφόρμας. Ο συγγραφέαςεδώ αντιμετωπίζειμια μεγάληπρόκληση .Με τόλμη προσπαθεί να διηγηθείμια ολόκληρη ιστορία σε δυο τρειςπαραγράφουςαφού το μέγεθος των ιστοριώναυτήςτηςενότηταςείναι πραγματικά μικρό.Ο αναγνώστηςδιαβάζειτα κείμεναμε μια ανάσα ιστορίεςσύγχρονες με έμμεσουςπροβληματισμούςγια τα μέσαδικτύωσηςFACE BOOKSMSβίντεο
κλήσεις . Προβάλλουνσχέσειςπου ο συγγραφέας χαρακτηρίζει υποκριτικές , μαυπάρχουν τόσες στιγμέςευτυχίας αναρωτιέται. Μικρηςφόρμας αλλάμεγάλης επιτυχίας κείμενα ελκυστικά που τα διαβάζεις μονορούφι, συναντάμεσ΄αυτήν τηνενότητα.
ΚάπουδιάβασαότιοΜπετόβενέγραψε την5η συμφωνία τουχρησιμοποιώντας4 μόλιςνότες.Δενχρειάστηκε παραπάνω. Έτσικαι στηνλογοτεχνίαδενχρειάζονταιπολλάεκφραστικά μέσαγια νασε αγγίξειέναβιβλίο .Στο βιβλίο « 29 στιγμές» δεν συναντάςφλυαρίες. Συναντάς μιαγλώσσαλιτήαπλή, προτάσειςμικρέςκαι περιεκτικές . Δενξεχνάμεάλλωστετη μακράδημοσιογραφική καριέρατου Αλέκουπου επηρεάζει εμφανώςτοντρόπο γραφήςτου.Αυτή ηγλώσσα γίνεταιπολλέςφορέςμελαγχολική άλλοτεποιητική . Χρησιμοποιείτο τρίτοενικόπρόσωποκαιαισθανόμαστε
συνοδοιπόροι στοαφήγημαπουμαςχαλαρώνει με αναπολήσειςαλλάδίνεικαι τροφή για σκέψειςμε τους προβληματισμούςτου.Συναντάςεικόνες και καταστάσειςοικείες γνωστέςόπωςη εκδρομήτου δεκαπενταύγουστου( όλοι
μαςέχουμεπάειστηνΠαναγίαΣουμελάκαι πολλοίαπό εμάςψάξαμετο ίδιο δένδρονακάτσουμεαπό κάτω,η όπωςοιγειτονιέςπουπεριγράφονταιμετααυθαίρετασπίτιαπουκτίζοντανμε τηνμέθοδο έναδωμάτιοτονχρόνο , και που όταν έβρεχετα κεραμίδιαέσταζαν.
Αυτέςείναι οι
29στιγμέςτου ΑλέκουΧατζηκώστα. Ένα βιβλίοπου ξεκινώνταςμάλλοναπότον πίνακατου εξώφυλλουαντιλαμβάνεσαι τι πρόκειταιναακολουθήσει. Ασπρόμαυρο νοσταλγικόπαρελθόν με κέντροπάντα τον άνθρωπο πουαγωνίζεταινααλλάξει την κοινωνίανα πολεμήσειγια τα οράματα τουκαι το δίκιο
τουγια ένα άνθρωπο που δεν ξεχνάόμωςνα ερωτεύεταινασυγκινείται ναείναιευαίσθητοςαπέναντι σε εικόνεςπου περνούναπαρατήρητεςμπροστά μας.