Μια κοινή αγωνία διατρέχει απ' άκρο σ' άκρο τους «σωματοφύλακες» του καπιταλιστικού συστήματος.Λέει ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας: «Γνωρίζω και τις αδυναμίες της πολιτικής. Μόνο με εθνική προσπάθεια και κοινωνική συνοχή μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε. Αναζητώντας κοινωνική συναίνεση με διάλογο και λύσεις που πείθουν τους πολλούς ώστ... Περισσότερα
Συνεργασία ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας-ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας με την παράσταση « ΣΧΟΛΕΙΟ για ΚΛΟΟΥΝ»
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Μία θετική ενέργεια είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν σε κοινή τους συνέντευξη στα «12 Γράδα» οι πρόεδροι των ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας Νίκος Μαυροκεφαλίδης και Καβάλας Μαρία Καραβία. Πρόκειται για την συμπαραγωγή «Σχολείο για κλόουν» που ξεκινά το επόμενο διάστημα τις παραστάσεις της με στόχο να προσφέρει αισθητική τέρψη στου νέους (αλλά κι στους μεγαλύτερους) που θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν.
Ξεκινώντας τη συνέντευξη ο νέος πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Νίκος Μαυροκεφαλίδης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι στόχος είναι «Να κτίσουμε κάτι καινούριο επάνω σε ό,τι βρήκαμε, ανοίγοντας τους ορίζοντες των δραστηριοτήτων μας». Αναφέρθηκε ακόμη στο περιεχόμενο που πλέον έχουν οι Προγραμματικές Συμβάσεις (σ’ αυτές πλέον περιλαμβάνεται η περιφερειακή Διοίκηση- πραγματοποιήθηκε συνάντηση μαζί της), ενώ στάθηκε και στον ευρύτερο ρόλο που παίζει το ΔΗΠΕΘΕ με δράση στους νομούς Πέλλας και Πιερίας, ως «περιφερειακό θέατρο». Σημείωσε ότι στόχος του ΔΗΠΕΘΕ είναι η καλλιέργεια «αισθητικής παιδείας και θεατρικής γνώσης» και πως μέσω της παιδικής σκηνής επιδιώκεται «να έχουμε περισσότερους θεατρόφιλους σε μεγάλες ηλικίες». Όσο δε αφορά το περιεχόμενο του έργου σημείωσε ότι εδράζεται σ’αυτό που ονομάζεται ¨αντιαυταρχική εκπαίδευση».
Η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας Μαρία Καραβία (άνθρωπος του θεάτρου με πολύχρονη προσφορά σ’αυτό) σημείωσε ότι η συμπαραγωγή αποτελεί αρχή της συνεργασίας των δύο ΔΗΠΕΘΕ και ότι η παράσταση είναι και για τους μεγάλους.
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, (γνωστός σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας, στιχουργός κ.α) στάθηκε στις ευθύνες της κυβέρνησης για το ότι «τα ΔΗΠΕΘΕ παραπαίουν», εξαιτίας της «αδιαφορίας του Ελληνικού κράτους». Στάθηκε στις «αρπαχτές» που γίνονται στην επαρχία από κακές παραστάσεις παιδικών έργων, ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη τα ΔΗΠΕΘΕ να έχουν Καλλιτεχνικούς Διευθυντές, αλλά και επαγγελματίες ηθοποιούς.
Τέλος, ο σκηνοθέτης της παράστασης Τάσος Ράτζος αναφέρθηκε στα ποιοτικά στοιχεία του έργου και της παράστασης, αλλά και στην προσπάθεια αντίστοιχης επιτυχίας με την περσινή παράσταση «Παραμύθια στο ασανσέρ». Τόνισε ότι το έργο στηρίζεται στην «αναζήτηση της χαμένης παιδικότητας», είναι «ύμνος στην αντιαυταρχική εκπαίδευση, ενώ σημείωσε και το ειδικό σεμινάριο των ηθοποιών για να μπουν στο «πετσί» του ρόλου του κλόουν. Στη συνέχεια μίλησαν οι ηθοποιοί για τις εμπειρίες τους, ενώ παρουσίασαν και ένα δείγμα (μουσικό) του έργου. Την συνέντευξη συντόνισε (και οργάνωσε άψογα σε κάθε λεπτομέρεια της) η Κατερίνα Γρηγοριάδου (υπεύθυνη παραγωγής και προγραμματισμού του ΔΗΠΕΘΕ)
Η πρώτη παράσταση θα δοθεί την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014, ώρα 11π.μ μόνο για τους εκπαιδευτικούς
Από την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014, καθημερινά θα δίδονται παραστάσεις για τους μαθητές των νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων και γυμνασίων, στο Θέατρο της Αντωνιάδειας Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
Η Υπόθεση που γράφτηκε το 1975: Σε ένα σχολείο για κλόουν δάσκαλος και μαθητές προσπαθούν να συνυπάρξουν μέσα από καθημερινές συγκρούσεις, με κοινό παρονομαστή την αγάπη και των δυο για τον κόσμο των κλόουν.
Η αυταρχικότητα και η πειθαρχία του δασκάλου κλόουν έρχονται αντιμέτωπες με τον αυθορμητισμό και τη φαντασία των εκκολαπτόμενων κλόουν.
Οι μαθητές με γνώμονα τη παιδική αθωότητα τους και τον κόσμο του ονείρου αντιδρούν στη στείρα διδασκαλία…στο τέλος οι ήρωες πάντα νικάνε και το παιχνίδι δεν τελειώνει ποτέ.
Μια φαντασμαγορία χρωμάτων και μουσικής περιβάλει όλη τη σκηνοθετική ματιά ενώ χορογραφίες με πατίνια , κορδέλες, μηχανάκια , ξυλοπόδαροι, μεταφέρουν τους θεατές σε ονειρικούς κόσμους.
Το αριστουργηματικό έργο του Βέχτερ είναι ένας ύμνος στην παιδική αθωότητα και φαντασία επισημαίνοντας ταυτόχρονα το πόσο εύθραυστη και ευάλωτη μπορεί να γίνει όταν έρθει αντιμέτωπη με την αυταρχικότητα, την απαξίωση και τα διδακτικά στεγανά
Η προετοιμασία της παράστασης ξεκίνησε ήδη με ένα σεμινάριο από την ηθοποιό του ΚΘΒΕ Ερατώ Πίσση, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο πάνω σε τεχνικές κλοουνερί, έτσι ώστε οι ηθοποιοί του έργου να έρθουν σε μια πιο κοντινή επαφή με τη μαγεία του κόσμου των κλόουν, να κατανοήσουν πλήρως το μεγαλείο του και να το επικοινωνήσουν απλόχερα στο κοινό.
Η χορογράφος του ΚΘΒΕ Ειρήνη Καλογηρά έχει αναλάβει να πλάσει το ιδιόμορφο σώμα, που εκφράζει τον ψυχισμό, που φέρει ο κάθε κλόουν ξεχωριστά πάνω στη σκηνή, ενώ τα σκηνικά-κοστούμια και τη μουσική της παράστασης υπογράφουν η ομάδα της καλών τεχνών πανωκατω7 και ο Θοδωρής Παπαδημητρίου αντίστοιχα.