Πέμπτη, 23 Ιαν, 2025

  • Η ΕΕ ξέρει να υπερασπίζεται τα δικά της συμφέροντα
  • H ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ
  • Μάζεμα
  • ΚΝΟΚ: ΑΝΤΩΝΙΑΔΕΙΟΣ ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ/ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025
  • Μεγάλη πολιτική και πολιτιστική εκδήλωση του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη
  • Με τις ψήφους ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελ. Λύσης και Σπαρτιατών εκλέχθηκε πρόεδρος της Βουλής ο Ν. Κακλαμάνης
Η ΕΕ ξέρει να υπερασπίζεται τα δικά της συμφέροντα1 H ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ2 Μάζεμα3 ΚΝΟΚ: ΑΝΤΩΝΙΑΔΕΙΟΣ ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ/ΠΡΕΜΙΕΡΑ: 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 20254 Μεγάλη πολιτική και πολιτιστική εκδήλωση του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη5 Με τις ψήφους ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελ. Λύσης και Σπαρτιατών εκλέχθηκε πρόεδρος της Βουλής ο Ν. Κακλαμάνης6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η άλλη όψη

Η άλλη όψη

Οπως γράφαμε τις προάλλες, η έκθεση που δημοσιεύτηκε ενόψει του Παγκόσμιου Φόρουμ του Νταβός καταγράφει ότι ειδικοί και «think tanks» θεωρούν ως νούμερο ένα κίνδυνο για τη νέα χρονιά τον πόλεμο και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τους επόμενους «παράγοντες κινδύνου», όπως τους ορίζουν οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί. Καταγράφει όμως και κά... Περισσότερα

ΤΑ «ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ»!..ΜΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

από Η Άλλη Άποψη
ΤΑ «ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ»!..ΜΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Ο Ευαγγελιστής Μάρκος (Βαμβακάρης) συναντά τον Αρχάγγελο Μιχαήλ (Γενίτσαρη)

Μια θεατρική-μουσική παράσταση με τον Τάκη Χρυσικάκο

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου στις 21:00

Η ΚΕΠΑ και το ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βέροιας φιλοξενούν την θεατρική-μουσική παράσταση με τίτλο: ΤΑ «ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ»!.. ΜΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ερευνά και προβάλει τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες που γέννησαν την παράδοση του Ρεμπέτικου και προσδιόρισαν το ύφος και το ήθος του. Αφετηρία αποτελούν οι δραματοποιημένες αφηγήσεις δύο από τους κορυφαίους ρεμπέτες, του Μάρκου Βαμβακάρη και του Μιχάλη Γενίτσαρη, από τις αρχές του 20ου αιώνα έως τη δεκαετία του ’60, καθώς και άλλα αντιπροσωπευτικά κείμενα της περιόδου.

Μέσα από τις μνήμες, τις διηγήσεις και τα τραγούδια τους, ξεκινάμε από την παλιά Σύρα του Μάρκου, για να καταλήξουμε στον Πειραιά της εποχής του Μεσοπολέμου, όπου η σμυρναίικη σχολή παραχωρεί τη θέση της στο πειραιώτικο ρεμπέτικο. Σε μιαν εποχή κρίσιμη και μεταβατική, με τους πρόσφυγες και τους εργάτες του λιμανιού να εξωθούνται στο περιθώριο, παρακολουθούμε τη μύησή τους στον κόσμο της «πιάτσας» και τη γεμάτη πάθος κι ένταση ζωή του ρεμπέτη, με την ιδιαίτερη ιδεολογία, τις αξίες και τα σύμβολά της. Κύριο μέσο έκφρασης, επικοινωνίας και σύμβολο ταυτότητας αυτού του κόσμου αποτελούν το τραγούδι, η μουσική και ο χορός, μέσα από τα οποία γίνεται και η αντίστοιχη «μύηση» του θεατή στο ύφος και το ήθος του κλασικού Ρεμπέτικου.

Στον θεατρικό μονόλογο ξεδιπλώνονται ανάγλυφα η ξεχωριστή θέση και ο ρόλος των μουσικών ανάμεσα στους μάγκες, η τελετουργία του καφενείου και του τεκέ, η βιωματική σχέση με το μπουζούκι, η σημειολογία του ζεϊμπέκικου, το κυνηγητό από την αστυνομία, η λογοκρισία και οι εκτοπισμοί από τη δικτατορία του Μεταξά, ο ρόλος της δισκογραφίας, η διαφοροποίηση στην επιτέλεση του ρεμπέτικου μετά τον Πόλεμο με την αστικοποίηση και το πέρασμα στους επώνυμους δεξιοτέχνες-σταρ του τραγουδιού.

Η όλη θεατρική προσέγγιση αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στον «τελετουργικό» χαρακτήρα της επιτέλεσης του Ρεμπέτικου, με τη δομή της παράστασης και τη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου να υποβάλλουν την ατμόσφαιρα μιας «λαϊκής Λειτουργίας», όπου «ο Ευαγγελιστής Μάρκος (Βαμβακάρης) συναντά τον Αρχάγγελο Μιχαήλ (Γενίτσαρη)»!

Τις αφηγήσεις των δύο κορυφαίων ρεμπετών ζωντανεύει επί σκηνής ο Τάκης Χρυσικάκος, που έχει και τη σκηνοθετική επιμέλεια της παράστασης.

Την ιστορική-μουσικολογική έρευνα, τα κείμενα και τη μουσική επιμέλεια υπογράφει ο Λάμπρος Λιάβας, καθηγητής εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος παρουσιάζει στους θεατές τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαμόρφωσαν το κλασικό Ρεμπέτικο ως ταυτότητα και μνήμη του ελληνικού μουσικού πολιτισμού αλλά και ως μέρος της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (με  απόφαση της Ουνέσκο το 2017).

Οι προβολές της παράστασης προέρχονται (ευγενική  παραχώρηση) από πίνακες του Χρήστου Μποκόρου.

Κείμενα-μουσική επιμέλεια: Λάμπρος Λιάβας

Ερμηνεία – Σκηνοθεσία : Τάκης Χρυσικάκος

Συμμετέχουν επίσης και ένας μουσικός επί σκηνής καθώς   και ένας λαϊκός χορευτής.

Τιμές εισιτηρίων :

Προπώληση 13 Ευρώ

Γενική Είσοδος 15 Ευρώ

Μειωμένο  13 Ευρώ (Ανέργων, Φοιτητών, ΑμέΑ)

 

Προπώληση εισιτηρίων

Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας – Π.Μελά και Μπιζανίου, τηλ. 2331078100

Βιβλιοπωλείο Επίκαιρο, Βενιζέλου, τηλ. 2331024612

Έχει διαβαστεί 503 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Κυκλοφόρησε το νέο (11ο) βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα «Τα χειρόγραφα του θανάτου»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 215 επισκέπτες και 0 μέλη.