Με αφορμή τη χτεσινή Παγκόσμια Μέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία, τα στοιχεία που βγαίνουν στο φως για το πλήθος των εργατικών «ατυχημάτων» και των επαγγελματικών ασθενειών, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.Κάθε τρεις μέρες, η εργατική τάξη μετράει έναν νεκρό στους χώρους δουλειάς. Τα εργοδοτικά εγκλήματα δεν είν... Περισσότερα
Δημιουργική αριθμητική
από Η Άλλη Άποψη
Μιας που η κυβέρνηση συνεχίζει προκλητικά τη «δημιουργική
αριθμητική» γύρω από το άνοιγμα των σχολείων και τις πρακτικές «τζόγου» που
εφαρμόζει στην Παιδεία, σε συνθήκες πανδημίας, ας τη βοηθήσουμε λιγάκι κι
εμείς. Οπως είπε η υπουργός Παιδείας, τα παιδιά θα συνωστίζονται στα σχολεία
σαν τις σαρδέλες, επειδή μια ουσιαστική αραίωση, με τη δημιουργία νέων τάξεων
και την πρόσληψη των αναγκαίων εκπαιδευτικών, θα «κόστιζε» (sic) 10 εκατ. ευρώ
τη μέρα... «Ε και;». Αυτή είναι η απάντηση που πρέπει να ακουστεί μυριόστομα
από γονείς - μαθητές - εκπαιδευτικούς.
Κυβέρνηση είναι, να πάει να τα βρει τα «10 εκατομμύρια» (αν
ισχύει το νούμερο), ανάμεσα στον πακτωλό των δισ. που μοιράζει δεξιά και
αριστερά για να αυγατίζουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Ας πάει να τα
βρει στα 4 δισ. ευρώ που δίνουν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για
στρατιωτικούς εξοπλισμούς που στηρίζουν τα σχέδια του ΝΑΤΟ, για να παίρνουν τα
συγχαρητήρια του Τραμπ.
Με αυτά τα λεφτά θα
λειτουργούσαν με ασφάλεια τα σχολεία για 400 μέρες συνεχόμενα! Για να μην
μπούμε στον πειρασμό να υπολογίσουμε πώς θα ωφελούνταν τα σχολεία από τα
δεκάδες δισεκατομμύρια που διαφημίζονται ότι έρχονται από το «Ταμείο Ανάκαμψης»
της ΕΕ... Το «κόστος - όφελος» το επικαλούνται οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου
μόνο όταν είναι να καλυφθούν λαϊκές ανάγκες, όταν είναι να γίνουν έργα και
υποδομές για την ασφάλεια και την προστασία των εργαζομένων και των παιδιών
τους. Οταν όμως πρέπει να πέσει το «ρευστό» για να στηριχτούν επενδύσεις,
ξαφνικά «βρέχει λεφτά» κι αρχίζουν οι αλχημείες, σαν κι αυτές που ακούμε τις
τελευταίες μέρες.