Σάββατο, 15 Νοε, 2025

  • Σοβαρά ερωτήματα από την άφιξη στην Αθήνα στενών στρατιωτικών συμβούλων του σφαγέα Νετανιάχου
  • Η έλλειψη προπονήσεων φυσικής κατάστασης, σε ένα μπάσκετ με σχεδόν καθημερινούς αγώνες, ευνοεί τους τραυματισμούς αθλητών
  • Ανακοίνωση της ΕΕΔΥΕ για τα 52 χρόνια από τον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου
  • Αποκρουστική «κοκορομαχία»
  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ: Όχι στις απειλές για ιμπεριαλιστική επέμβαση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα
  • Υλικά από την περίοδο της δικτατορίας προστέθηκαν στην ιστοσελίδα του Αρχείου του ΚΚΕ
Σοβαρά ερωτήματα από την άφιξη στην Αθήνα στενών στρατιωτικών συμβούλων του σφαγέα Νετανιάχου1 Η έλλειψη προπονήσεων φυσικής κατάστασης, σε ένα μπάσκετ με σχεδόν καθημερινούς αγώνες, ευνοεί τους τραυματισμούς αθλητών2 Ανακοίνωση της ΕΕΔΥΕ για τα 52 χρόνια από τον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου3 Αποκρουστική «κοκορομαχία»4 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ: Όχι στις απειλές για ιμπεριαλιστική επέμβαση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα5 Υλικά από την περίοδο της δικτατορίας προστέθηκαν στην ιστοσελίδα του Αρχείου του ΚΚΕ6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τους στοιχειώνει

Τη βδομάδα που ξεκινάει στις 17 Νοέμβρη, με τη μεγάλη αντιιμπεριαλιστική πορεία για το Πολυτεχνείο και την επέτειο ίδρυσης του Κόμματος, η ΚΝΕ απευθύνει κάλεσμα μαχητικής προβολής και υπεράσπισης των κομμουνιστικών ιδεών, πλατιάς διάδοσης του επαναστατικού Προγράμματος του ΚΚΕ, συζήτησης με τη νεολαία για την υπεροχή και την επικαιρότη... Περισσότερα

Οι Έλληνες εφοπλιστές και το ρωσικό πετρέλαιο

από Η Άλλη Άποψη
Οι Έλληνες εφοπλιστές και το ρωσικό πετρέλαιο

Το εκτενές ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) στην Αθήνα αρχίζει περιγράφοντας τις δυσκολίες του Γερμανού δημοσιογράφου να λάβει επίσημη πληροφόρηση, για παράδειγμα από τον όμιλο Αγγελικούση. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα «στις θάλασσες του κόσμου ο μεγαλύτερος εφοπλιστικός όμιλος της Ελλάδας βρίσκεται στο στοιχείο του. Καθημερινά διασχίζει τους ωκεανούς με 150 πελώρια τάνκερ. Όμως την ίδια στιγμή θέλει να αποφύγει κάθε δημοσιότητα. Τα τηλεφωνήματα των δημοσιογράφων δεν φέρνουν αποτέλεσμα, τα e-mail μένουν αναπάντητα, ενώ δεν ωφελεί ούτε μία επίσκεψη με φυσική παρουσία. Στην υποδοχή το προσωπικό μίας ιδιωτικής εταιρείας σεκιούριτι καλεί τον επισκέπτη, με τρόπο ευγενικό αλλά ξεκάθαρο, να αποχωρήσει. Το ίδιο ισχύει για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Ανεπιθύμητες είναι οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Οι Έλληνες εφοπλιστές ‘ζουν ευτυχισμένοι, διότι ζουν εν κρυπτώ' όπως λέει μία γαλλική παροιμία».

Κατόπιν αυτών ο Γερμανός δημοσιογράφος καταφεύγει στις εκτιμήσεις των ειδικών. «Το ρωσικό πετρέλαιο αποτελεί τον πυρήνα του εμπορίου που διεξάγουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες και θα το διατηρήσουν όσο είναι εφικτό, λέει η αναλύτρια Μαρία Μπερτζελέτου. Αυτό δεν αλλάζει ούτε με τις εκκλήσεις του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης σε οικονομική διάσκεψη κοντά στην Αθήνα. Ο (αμερικανικός) οίκος S & P Global εκτιμά ότι τις τελευταίες εβδομάδες το 51% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρεται από Έλληνες εφοπλιστές, το 19% από ρωσικά τάνκερ και το 6% από κινεζικά».

1,6 εκ. ευρώ για ένα «μικρό» φορτίο

Όπως αναφέρει στη συνέχεια η εφημερίδα της Φρανκφούρτης: «Ναυλομεσίτες εκτιμούν στο πρακτορείο Bloomberg ότι για την μεταφορά ενός φορτίου αργού πετρελαίου από τον ρωσικό τερματικό σταθμό του Κόσμινο, ανατολικά του Βλαδιβοστόκ, μέχρι την Κίνα, ένα μικρότερο πλοίο μπορεί να κερδίσει 1,6 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή τα τριπλάσια σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από τον πόλεμο. Κάποιοι προμηθευτές, όπως ο Αγγελικούσης, απέχουν από αυτές τις συναλλαγές, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι ίδιοι τον Φεβρουάριο, προκειμένου να μην σπιλωθεί το όνομά τους. Άλλοι, όπως οι ελληνικοί εφοπλιστικοί όμιλοι Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd., συμμετέχουν».

«Η Avin ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδας, την οικογενειακή επιχείρηση Βαρδινογιάννη, που δραστηριοποιείται κυρίως στα διυλιστήρια. Όμως, σύμφωνα με το κλαδικό περιοδικό Lloyd's List, σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας μεταφορέας ρωσικού πετρελαίου είναι ο δισεκατομμυριούχος Γιώργος Οικονόμου με την εφοπλιστική εταιρεία TMS Tankers. Τους τελευταίους δύο μήνες λέγεται ότι είχε 25 απόπλους. Μόνο ο ρωσικός όμιλος Sovcomflot έχει περισσότερους. Τον Οικονόμου ακολουθεί η Thenamaris Ships Management του Έλληνα επιχειρηματία Κωνσταντίνου Μαρτίνου. Σύμφωνα με το Lloyd's List μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου κατά 41%. Έτσι σήμερα η Ρωσία εξάγει περίπου την ίδια ποσότητα αργού πετρελαίου, όπως και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία.    

ΠΗΓΗ: https://www.dw.com/


Έχει διαβαστεί 466 φορές
Διέξοδος στα αδιέξοδα
Προηγούμενο άρθρο
Διέξοδος στα αδιέξοδα

Αναζήτηση

Γλυκιά γιασεμιά μου

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 231 επισκέπτες και 0 μέλη.