Παραλήρημα από όλο τον «προοδευτικό» κόσμο για τον Πάπα Φραγκίσκο που πέθανε. Ο «Πάπας των φτωχών» - όπως ονομάστηκε - αφήνει τα εγκόσμια με ύμνους για τις θέσεις του υπέρ των μεταναστών και προσφύγων, ενάντια στην «κοινωνική ανισότητα» και για την «υπεράσπιση της ειρήνης». Η αλήθεια είναι βέβαια ότι ο συγκεκριμένος ήταν επιλογή της Ρω... Περισσότερα
Ψήφισμα του Δ.Σ Αλεξάνδρειας για την επαναφορά δρομολογίων του ΟΣΕ και ορισμένες σκέψεις μας
από Η Άλλη Άποψη
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλεξάνδρειας, στην τακτική συνεδρίασή του που έλαβε χώρα την Τετάρτη 04 Δεκεμβρίου 2013 στις 20:00 εξέδωσε ομόφωνα το ακόλουθο Ψήφισμα:
«Α. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλεξάνδρειας, στην τακτική συνεδρίασή του που έλαβε χώρα τη Δευτέρα 04 Δεκεμβρίου 2013 στις 20:00, λαμβάνοντας υπόψη:
1. Το γεγονός ότι τα δρομολόγια της Προαστιακής Γραμμής Θεσσαλονίκης Έδεσσας- Θεσσαλονίκης κάθε άλλο παρά αποτελούν «άγονη γραμμή», δεδομένου ότι τουλάχιστον στο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αλεξάνδρεια-Θεσσαλονίκη παρουσιάζουν μεγάλη πληρότητα και επιβατική κίνηση.
2. Τους στόχους και την πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. που συνοψίζονται στην παροχή εναλλακτικής επιλογής μετακίνησης και στην ικανοποίηση των αναγκών των επιβατών.
Ζητάμε από τις Διοικήσεις του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να ενεργήσουν για την επαναφορά των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών 735 και 3742 της Προαστιακής Γραμμής Θεσσαλονίκης-Έδεσσας-Θεσσαλονίκης, στο ωράριο που ίσχυε έως την 07-07-2012, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.»
ΣΧΟΛΙΟ: Η απόφαση του Δ.Σ στέκεται σε μία πλευρά του ζητήματος και αυτή αφορά το σωστό αίτημα του να επανέλθουν τα δρομολόγια που «κόπηκαν». Με την ευκαιρία θέτουμε ορισμένα γενικότερα ζητήματα. Είκοσι περίπου χρόνια μετά τη σχετική κοινοτική οδηγία για την απελευθέρωση της αγοράς, για ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και ιδιαίτερα μετά τον διαχωρισμό των υποδομών από τη λειτουργία του σιδηροδρόμου ως μέσου μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών, έχουμε προγραμματισμένη απαξίωση και συκοφάντηση του ρόλου που μπορεί να παίξει ο σιδηρόδρομος στην εξυπηρέτηση και την ανάπτυξη. Τα ελλείμματα τα οποία εμφανίζουν ότι υπάρχουν, ανεξάρτητα από το γεγονός αν ορισμένα από αυτά μπορεί να υπάρχουν και εξαιτίας ατασθαλιών, στην ουσία όμως αντανακλούν το γεγονός ότι το κράτος δεν εξασφάλισε τα υλικά μέσα και τις προϋποθέσεις για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο των σιδηροδρόμων, δανειζόταν ο ΟΣΕ με το γνωστό αποτέλεσμα της ανακύκλωσης των ελλειμμάτων. Μπορεί τα ελλείμματα τώρα να μειώθηκαν αλλά αυτό έγινε με τις περικοπές των μισθών των εργαζομένων, τις γνωστές οριζόντιες περικοπές, και με τις περικοπές γραμμών. Είμαστε 100% αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση, με όποιο τρόπο κι αν γίνει, όπως και στην ιδιωτικοποίηση μέσω του διαχωρισμού της υποδομής από τις υπηρεσίες που προσφέρει ο σιδηρόδρομος. Είμαστε επίσης αντίθετοι στο ξεπούλημα του στις διάφορες πολυεθνικές όπως σχεδιάζεται. Αντίθετα η ενίσχυση του σιδηροδρόμου μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά και οικονομικά και περιβαλλοντικά, στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου, στη μείωση της χρήσης του αεροπλάνου στην ηπειρωτική Ελλάδα και να διατίθενται τα αεροπλάνα περισσότερο και με φθηνά εισιτήρια για τις άγονες γραμμές των νησιών. Το σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει και μεγάλη περιβαλλοντική ανακούφιση, και ταχύτητα και εκσυγχρονισμό. Ακριβώς γι αυτό πουλάνε εκείνα τα τμήματα τα οποία θα φέρουν στα μονοπώλια υψηλά κέρδη. Θεωρούμε ότι το όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και η αποκάλυψη της παραφιλολογίας που ακούγεται, ανεξάρτητα αν ισχύει και σε πραγματικά προβλήματα, πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και όχι μόνο των εργαζομένων στις συγκοινωνίες.