Εκτός από τις μεγάλες ελλείψεις στην Πολιτική Προστασία, που «έλαμψαν» αυτές τις μέρες στη Σαντορίνη, η ανασφάλεια που νιώθουν κάτοικοι και εργαζόμενοι - τόσο αυτοί που μένουν πίσω όσο και εκείνοι που εγκατέλειψαν κατά χιλιάδες το νησί - είναι η άλλη όψη του τουριστικού θαύματος, που προσελκύει κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες... Περισσότερα
«Τράπεζα θεμάτων» ή πηγή κερδοφορίας;
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Ο νέος νόμος για το «νέο λύκειο», που πρόκειται να εφαρμοστεί φέτος στους μαθητές της Α' τάξης των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ και προβλέπει ότι το 50% των θεμάτων των εξεταζόμενων μαθημάτων θα επιλέγεται με κλήρωση από «τράπεζα θεμάτων», έχει διαμορφώσει μια άκρως πιεστική κατάσταση μέσα στα σχολεία, με μαθητές και καθηγητές να μετατρέπονται σε μηχανάκια, προκειμένου να ολοκληρώσουν και να «εμπεδώσουν» (!!!) την ύλη. Την ίδια στιγμή, ιδιοκτήτες μεγάλων φροντιστηρίων εκφράζουν τη χαρά τους για τις αλλαγές αυτές λέγοντας ότι «είναι καλό το μέτρο της τράπεζας θεμάτων, γιατί θα ξέρουμε τα θέματα» ή ότι «εμάς μας βολεύει» κ.ά. προσπαθώντας ταυτόχρονα να τσιμπήσουν πελατεία. Εξάλλου, η χαρά τους αυτή για την εφαρμογή του αντιδραστικού «νέου λυκείου» καθόλου τυχαία δεν είναι, μιας και τα τέσσερα χρόνια προετοιμασίας σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σημαίνουν ακόμα περισσότερα φροντιστήρια, ακόμα περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια και ακόμα περισσότερα έσοδα βέβαια για τους ίδιους.
Τι επιβεβαιώνεται από τα παραπάνω; Κατ' αρχήν, ότι η κυβέρνηση έλεγε ψέματα συνειδητά, όταν μέσα στο καλοκαίρι, που δημοσιεύτηκε το νομοσχέδιο για το «νέο λύκειο», έλεγε για «καταπολέμηση της παραπαιδείας», «αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου» κ.λπ. Αποδεικνύεται από την ίδια τη ζωή ότ με τις αλλαγές αυτές υψώνουν νέους ταξικούς φραγμούς, τα παιδιά του λαού «φιλτράρονται» ακόμα περισσότερο, γίνεται πιο έντονο το ξεσκαρτάρισμα, αλλά και ότι το νέο νομοσχέδιο όχι απλά δεν αναβαθμίζει το μορφωτικό ρόλο του Λυκείου, αλλά ίσα - ίσα τον υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο... δημιουργώντας παιδιά - λάστιχο, «μηχανάκια» απανωτών εξετάσεων.
Τώρα, λοιπόν, άμεσα, χρειάζεται να ανοίξει η συζήτηση σε κάθε σχολείο και τάξη, μέσα στα 15μελή και 5μελή, να οργανωθεί η πάλη μαθητών, καθηγητών και γονιών, για να μη δοθούν οι εξετάσεις στην Α' Λυκείου από τράπεζα θεμάτων και να έχουν αποκλειστικά ενδοσχολικό χαρακτήρα με την ευθύνη των εκπαιδευτικών, για να μην εφαρμοστεί το «νέο λύκειο» που καταδικάζει στην αμορφωσιά τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας.Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και μέσα στα συνδικαλιστικά όργανα των καθηγητών αλλά και των γονιών.Είναι ζήτημα εξαιρετικής σημασίας που αφορά πρώτα και κύρια τα μυαλά της νέας γενιάς και την επιχείρηση διαμόρφωσης τους μέσω ενός ασφυκτικού "εξεταστικοκεντρικού" εκπαιδευτικού συστήματος...