Με αφορμή την καταστροφική πυρκαγιά στο Λος Άντζελες, χορτάσαμε αναλύσεις για το πόσο επικίνδυνη είναι η κλιματική αλλαγή και πόσο ανήμπορο είναι το κράτος να την αντιμετωπίσει ακόμα και στη «μητρόπολη του καπιταλισμού», όπου καίγεται ανεξέλεγκτα η ισχυρότερη οικονομικά Πολιτεία της.Οι πιο ...προχωρημένοι, μάλιστα, κουνάνε το δάχτυλο σ... Περισσότερα
Να δούμε κάποια ζητήματα ουσίας σχετικά με την αντιπαράθεση;
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Αρκετή συζήτηση έγινε στο τελευταίο Δ.Σ της Βέροιας σχετικά με την υπόθεση του αντιδημάρχου Ν. Τσιαμήτρου. Το επίπεδο της μάλιστα δεν θα λέγαμε ότι ήταν ιδιαίτερα πολιτικό και από αυτή την άποψη δεν θέλουμε να το αναπαράγουμε . Απλά θα σταθούμε σε ορισμένες πλευρές-γενικότερες- και κυρίως πολιτικές του ζητήματος.
1.Ακούστηκε ότι «Στη θέση αυτή με εξέλεξε ο λαός της Βέροιας και εδώ θα μείνω»: Προφανώς πρόκειται για δήλωση που δεν «πατά» στην πραγματικότητα. Με την υπάρχουσα νομοθεσία στη θέση του αντιδημάρχου ορίζεται κάποιος με βάση την απόφαση του εκάστοτε δημάρχου και αυτό με κριτήρια κατά τη γνώμη μας όχι πάντα «αξιοκρατικά» αλλά κυρίως με βάση τις «ενδοπαραταξιακές ισορροπίες» ή για λόγους «εκλογικής τακτικής» . Η άσκηση αυτή του δικαιώματος από τον εκάστοτε δήμαρχο θα πρέπει να γίνεται με πειθώ προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ η εμπειρία από το δήμο της Βέροιας απέδειξε ότι τα προβλήματα αρχίζουν όταν κανείς απομακρύνεται από αυτές τις θέσεις ευθύνης, που όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει θα πρέπει να ασκούνται και αμισθί.
2. Η προσφυγή ενός αιρετού στην «Γ.Γ της αποκεντρωμένης διοίκησης» είναι με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, δικαίωμα του, που κατά τη γνώμη μας όμως δεν υπηρετεί τον ρόλο της αυτοδιοίκησης, αλλά αντίθετα την υπονομεύει. Πολύ απλά υποστηρίζουμε την ανάγκη κατάργηση παρόμοιου «ελεγκτικού μηχανισμού» και θα έπρεπε πρώτοι οι αιρετοί να παλεύουν για την κατάργηση του. Η «δικαίωση» του αντιδημάρχου στηρίζεται σε «τυπικούς» και όχι ουσιαστικούς λόγους όπως διαπιστώσαμε διαβάζοντας τη σχετική απόφαση για «μη κλήση προς ακρόαση του πριν την έκδοση της σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 2690/199 και λόγω της έλλειψης ειδικής αιτιολογίας, σύμφωνα με το άρθρο 59 παρ. του 5 του Ν. 3852/2010». Αν υπήρχαν αυτά δεν θα γινόταν αποδεκτή…
3. Η απόφαση της δημάρχου για αντικατάσταση του αντιδημάρχου , φαντάζει από μία πρώτη ματιά ως «άκομψη» και «αυταρχική», ενώ η απόρριψη της, από την Γ.Γ δείχνει ότι έγινε «εν βρασμώ» και δεν τηρήθηκε – πιθανά- «το γράμμα του νόμου». Να σημειώσουμε εδώ ότι η δήμαρχος υποστήριξε ότι η νομική υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών και της ΚΕΔΕ αντικρούουν την απόφαση της αποκεντρωμένης. Όμως το «ζουμί» της όλης υπόθεσης είναι αλλού και εκεί θα πρέπει να σταθούμε…
4. Μπορεί δηλαδή ένας αντιδήμαρχος να φύγει ουσιαστικά από την παράταξη που τον εξέλεξε, να κατέβει σε άλλο ψηφοδέλτιο, και να ασκεί ταυτόχρονα τα καθήκοντα του; Κατά τη γνώμη μας πολιτικά-δεοντολογικά-πρακτικά και ηθικά ΟΧΙ. Θα έπρεπε δηλαδή ο συγκεκριμένος αντιδήμαρχος εφόσον- για τους δικούς του λόγους- αποφάσισε να ακολουθήσει άλλη πορεία, να παραιτηθεί ο ίδιος από το αξίωμα του (που ορίστηκε από την επικεφαλής της παράταξης), να ανεξαρτητοποιηθεί από την παράταξη του και γιατί όχι να παραιτηθεί από δημοτικός σύμβουλος. Η παραμονή του στη θέση του αντιδημάρχου, πρακτικά θα σήμαινε ότι θα καλούνταν να εφαρμόζει μία «πολιτική» με την οποία δεν συμφωνούσε (γι’αυτό και επέλεξε άλλο ψηφοδέλτιο), πέρα από την άσχημη γνώμη που θα έδινε στην κοινή γνώμη σε σχέση με «ταπεινά ελατήρια» για τη στάση του αυτή. Το μεγάλο ζήτημα ηθική και πολιτική στάση και συμπεριφορά μπαίνει ξανά στο προσκήνιο. Το νόμιμο δεν σημαίνει πάντα και ηθικό…