Ενας από τους πιο αντιπροσωπευτικούς δείκτες, που αποτυπώνει την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και την πολεμική προπαρασκευή, χτύπησε για άλλη μια χρονιά «ταβάνι»: Τα 30 κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ δαπάνησαν πάνω από 1,2 τρισ. δολάρια το 2022 για την ενίσχυση των στρατών τους, ποσό αυξημένο κατά 2,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρο... Περισσότερα
Και πάλι για το κάθετο οδικό άξονα
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΒΕΡΟΙΑ» (7/6) επαναφέρει στην
επιφάνεια το ζήτημα του κάθετου οδικού άξονα Εγνατία-Σκύδρα (προβλεπόμενο μήκος
36,6 χλμ). Ένα έργο που εδώ και χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί και παρά τις διακηρύξεις
και υποσχέσεις δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον η ολοκλήρωσή του.
Έχουμε γράψει
από την πρώτη στιγμή (όπως άλλωστε είχαν τοποθετηθεί και φορείς π.χ ΤΕΕ) τις σοβαρές
ευθύνες που υπήρχαν για τη συγκεκριμένη χάραξη. Απλά τα νούμερα που θυμίζει το
συγκεκριμένο ρεπορτάζ έχουν τη σημασία τους και αποδεικνύουν τις επιφυλάξεις μας.
Για απαλλοτριώσεις δόθηκαν 35.000.000 ευρώ. Για το έργο (που
υπάρχει μέχρι τώρα 7,20 χλμ) έχουν δοθεί με βάση και τις εκπτώσεις που έγιναν
από την προκήρυξη του στον ανάδοχο 21.282.488 ευρώ. Για τα υπόλοιπα κομμάτια
του έργου (Πατρίδα-Εγνατία και Σ.Σ Νάουσας και μετά) βρισκόμαστε- με πλήθος
εμποδίων (π.χ αρχαιολογία) στις μελέτες(που και εδώ δόθηκαν μεγάλα ποσά για παράδειγμα
για το τμήμα Πατρίδας –Εγνατία 316.315 ευρω) και φυσικά στο όλο έργο δεν συμπεριλαμβάνονται
τα ποσά που θα δοθούν για τις επιπλέον απαλλοτριώσεις.
Με βάση τα νούμερα όταν
και εάν ολοκληρωθεί η κατασκευή του (πιθανά) θα είναι ένας από τους ακριβότερους
αυτοκινητόδρομους της χώρας μας…
Και φυσικά το μεγάλο ζητούμενο- όταν τελειώσουν όλες οι εκκρεμότητες
(μελέτες, απαλλοτριώσεις- να βρεθεί και σχετικό κονδύλι για τη κατασκευή του,
που από τους αρμόδιους αναζητείτε στα περιβόητα χρήματα του ΕΣΠΑ…