Πέμπτη, 23 Μάρ, 2023

  • «Απλώνει» η φτώχεια ενώ έρχονται και νέες αυξήσεις
  • Ελπιδοφόροι οι αγώνες στη Γαλλία
  • Ανεμογεννήτριες στο Βέρμιο: Η Κομισιόν καλεί σε επιτάχυνση του «εγκλήματος»  ενώ υποδύεται την… απληροφόρητη
  • Η απορία μας
  • Στην πρώτη θέση των ΝΑΤΟικών χωρών η Ελλάδα σε πολεμικές δαπάνες!
  • Οι σιδηρόδρομοι ανοίγουν ... ακριβώς όπως έκλεισαν!
«Απλώνει» η φτώχεια ενώ έρχονται και νέες αυξήσεις1 Ελπιδοφόροι οι αγώνες στη Γαλλία2 Ανεμογεννήτριες στο Βέρμιο: Η Κομισιόν καλεί σε επιτάχυνση του «εγκλήματος»  ενώ υποδύεται την… απληροφόρητη3 Η απορία μας4 Στην πρώτη θέση των ΝΑΤΟικών χωρών η Ελλάδα σε πολεμικές δαπάνες!5 Οι σιδηρόδρομοι ανοίγουν ... ακριβώς όπως έκλεισαν!6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Θλιβερή και επικίνδυνη πρωτιά

Ενας από τους πιο αντιπροσωπευτικούς δείκτες, που αποτυπώνει την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και την πολεμική προπαρασκευή, χτύπησε για άλλη μια χρονιά «ταβάνι»: Τα 30 κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ δαπάνησαν πάνω από 1,2 τρισ. δολάρια το 2022 για την ενίσχυση των στρατών τους, ποσό αυξημένο κατά 2,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρο... Περισσότερα

ΚΚΕ: Ανακοίνωση για το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε επιχειρηματικούς ομίλους

από Η Άλλη Άποψη
ΚΚΕ: Ανακοίνωση για το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε επιχειρηματικούς ομίλους

Εν μέσω πανδημίας, με τον ελληνικό λαό να βρίσκεται αντιμέτωπος με μια  τραγική κατάσταση στο δημόσιο σύστημα υγείας και μια νέα επίθεση στα δικαιώματα και εισοδήματα του, Κυβέρνηση, Υπουργείο, ΤΑΙΠΕΔ προχωρούν στο διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων ενός παγίου αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η τελευταία αυτή «πράξη του δράματος» (μετά την παράδοση στο ΤΑΙΠΕΔ, τον πολλαπλασιασμό των σταθμών διοδίων, τη σταδιακή αύξηση του αντιτίμου ανά χλμ και την αξιοποίηση μέρους των εσόδων για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους)  προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, φέρνει εκτός των άλλων τεράστια αύξηση του κόστους των διοδίων (από 0,03€/χλμ σε 0,07€/χλμ) συνιστά τη συνέχεια και κλιμάκωση μιας εγκληματικής πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών – συγκοινωνιών απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η αρνητική αυτή εξέλιξη πραγματοποιείται στο έδαφος που έστρωσε η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, ικανοποίησαν αιτήματα των ιδιωτικών εταιριών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων (αρκετές εκ των οποίων ενδιαφέρονται και για την Εγνατία Οδό), της τάξης των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για διαφυγόντα κέρδη λόγω της πανδημίας. Αποδεικνύεται και σε αυτή την περίπτωση ότι «λεφτόδεντρα» υπάρχουν αποκλειστικά για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Η κυβέρνηση, όλη την προηγούμενη περίοδο δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους της Εγνατίας Οδού Α.Ε, δεν απάντησε στις παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή, όσον αφορά το ακριβές περιεχόμενο του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης σε σχέση με το χρονικό ορίζοντα, το αντίτιμο της παραχώρησης, τα ποσά που θα δοθούν ως επιδότηση από το Δημόσιο για ανάταξη παλαιών τεχνικών έργων, το τεχνικό αντικείμενο των κατασκευών που υποχρεούται να ολοκληρώσει ο παραχωρησιούχος, τη λεγόμενη «βαριά συντήρηση». Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα αποκάλυπταν βεβαίως και το μηδενικό «επιχειρηματικό ρίσκο» το οποίο δήθεν αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι ανταγωνίζονται στο διαγωνισμό για το ποιος θα κερδίσει το «φιλέτο» της είσπραξης των διοδίων και όχι μόνο.

Διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι (από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης) αλλά και τράπεζες μέσω της της ουσιαστικής παρακράτησης των διοδίων για αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Ταυτόχρονα, έσοδα από τα διόδια των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, ενός χρέους που όχι μόνο δε δημιούργησε ο ελληνικός λαός, αλλά τροφοδοτήθηκε διαχρονικά από την άμεση και έμμεση στήριξη κατασκευαστικών και άλλων ομίλων.

Αποδεικνύεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι τα λεγόμενα «εμβληματικά έργα» φορτώνονται δύο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Αποκαλύπτεται και ο ρόλος του κράτους – συλλογικού καπιταλιστή που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα  υπερσυσσωρευμένα κεφάλαια τους. Φτάνει μάλιστα να κατασκευάζει ακόμα και τα διόδια τα οποία θα παραχωρηθούν μαζί με τα έσοδα τους στον μελλοντικό παραχωρησιούχο!

Αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας.

Στο δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό Α.Ε, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε για να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους, να καταργηθούν τα διόδια, να διασφαλιστεί το μέλλον και η αξιοποίηση της σημαντικής τεχνογνωσίας του προσωπικού της Εγνατίας Οδού Α.Ε.

                               Το Γραφείο Τύπου

                                της Κ.Ο. Κεντρικής Μακεδονίας του Κ.Κ.Ε.

 

Έχει διαβαστεί 587 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Συνέντευξη τύπου της πρέσβειρας της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «EΠΙΚΑΙΡΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

«Η Εθνική Αντίσταση στη Βέροια: Ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης μας και στη ιστορία της χώρας μας»

«Άτιμη Ασφαλιστική»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Λιακάδα
Λιακάδα
Θερμοκρασία 8 °C
Άνεμος ΑΝΑ 0-1 μποφόρ

Πέμπτη, 23 Μαρτίου

Μερική λιακάδα
Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία 6 ως 18 °C
Άνεμος ΑΒΑ 2-3 μποφόρ

Παρασκευή, 24 Μαρτίου

Κυρίως λιακάδα
Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία 8 ως 20 °C
Άνεμος Α 2-3 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 251 επισκέπτες και 0 μέλη.

Scrolltop (Κύλιση προς τα Πάνω)