Την ανησυχία της ότι οι αυξήσεις - ψίχουλα στους μισθούς των εργαζομένων μπορεί να ...οδηγήσουν την οικονομία στα βράχια εκφράζει η Τράπεζα της Ελλάδας σε έκθεση για τον πληθωρισμό, προειδοποιώντας για «αναντιστοιχίες» ανάμεσα στις αμοιβές και την παραγωγικότητα της εργασίας. Ο ένας (κυβέρνηση) «κόβει» με αυξήσεις - κοροϊδία 1 ευρώ την... Περισσότερα
Συγκέντρωση της ΕΛΜΕ στη Βέροια ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης της ΟΛΜΕ, μαζικών φορέων και φοιτητικών συλλόγων ενάντια στη πρόθεση της κυβέρνησης για ιδιωτικά ΑΕΙ, πραγματοποίησε η ΕΛΜΕ Ημαθίας την Πέμπτη 11/1 στην πλατεία Δημαρχείου της της Βέροιας.
Στους συγκεντρωμένους μίλησε το μέλος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ευγενία Καβαλλάρη. Ολόκληρη η ομιλία της έχει ως εξής:
Η κυβέρνηση τις επόμενες μέρες καταθέτει
νομοσχέδιο – παράκαμψη του άρθρου 16 του συντάγματος, πουπροβλέπει τον αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν
χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ο πρωθυπουργός και ο
υπουργός Παιδείας, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως “ελεύθερο”, “μη κρατικό”, “μη
κερδοσκοπικό” επιχειρούν να “βαφτίσουν το κρέας ψάρι”, να παρακάμψουν με
λεκτικές ακροβασίες το σύνταγμα και να υλοποιήσουν το διακαή πόθο του
συστήματος εδώ και χρόνια: την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστήμιων στη χώρα
μας και την πλήρη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με ιδιωτικά και
επιχειρηματικά κριτήρια.
Ο υπουργός Παιδείας Πιερρακάκης φτάνει στο σημείο να
ομολογήσει την ωμή και εν γνώση του καταπάτηση του συντάγματος δηλώνοντας πως
«το Σύνταγμα δεν μπορεί να είναι ένα απολιθωμένο σύνολο διατάξεων που
ερμηνεύονται στατικά μέσα στο χρόνο». Η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως
και όλα τα δημόσια αγαθά, που επέβαλλαν οι αγώνες των εργαζομένων και της
νεολαίας, θεωρούνται από την κυβέρνηση και το σύστημα «απολιθώματα» μιας άλλης
εποχής. Μετά από αυτή την κυνική ομολογία θα υπάρξει άραγε συνταγματολόγος και ανώτερο
δικαστήριο που θα γνωματεύσουν πως αυτό το νομοσχέδιο δεν παραβιάζει το
σύνταγμα, πως η κυβέρνηση, όχι για πρώτη φορά, το μετατρέπει σε κουρελόχαρτο;
Έχουν προηγηθεί, τα προηγούμενα χρόνια, μια σειρά από
διατάξεις και πρακτικές που οδηγούν στην υποβάθμιση του ρόλου της τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης και εκμετάλλευσης πλευρών της λειτουργίας της από το κεφάλαιο.
Μεταπτυχιακά επί πληρωμή, επαγγελματική εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με
εκείνα των δημόσιων ΑΕΙ, έρευνα αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις, υποχρηματοδότηση,
νομοθέτηση προγραμμάτων με καταβολή διδάκτρων κτλ. Αυτό που χρόνια τώρα είναι η
απαίτηση του ΣΕΒ και του κεφαλαίου στη χώρα μας, προσπαθούν να το λύσουν
οριστικά.
Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, με ένα
χρηματικό ποσό, ένα κτίριο που θα πληροί τις κατάλληλες προδιαγραφές και
μερικούς κατόχους διδακτορικών, ένα ξένο Πανεπιστήμιο θα μπορεί να ιδρύσει
παράρτημα στην Ελλάδα. Όμορφα, απλά και νοικοκυρεμένα. Παραμάγαζα που θα
πουλάνε «φίρμα», εμπόριο γνώσης, και πτυχία που θα έχουν τα ίδια
επαγγελματικά δικαιώματα με εκείνα των δημόσιων ΑΕΙ.
Το νέο νομοσχέδιο:
·Θεσμοθετεί και ολοκληρώνει
την πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου και πλήττει καίρια το δικαίωμα
στη μόρφωση, στρέφοντας ακόμα περισσότερο στην επιχειρηματική λογική τα δημόσια
πανεπιστήμια. Ο υπουργός Παιδείας μιλά για
εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα δοθούν σχεδόν αποκλειστικά σε
εκείνες τις λειτουργίες των ΑΕΙ που ενισχύουν την επιχειρηματικότητα και
ωφελούν την αγορά. Για τη δημιουργία μηχανισμού χρηματοδότησης νεοφυών
επιχειρήσεων στα ΑΕΙ, «Πανεπιστήμια Αριστείας», βιομηχανικά διδακτορικά, Κέντρα
Ικανοτήτων, ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες. Ουσιαστικά με την ίδρυση των ιδιωτικών
ΑΕΙ ιδιωτικοποιείται ξεκάθαρα και το δημόσιο πανεπιστήμιο. Σύμφωνα με τους κανονισμούς
της ΕΕ όταν ένας «δημόσιος» και ένας ιδιωτικός φορέας συνυπάρχουν στο πλαίσιο
μιας «αγοράς» (στην περίπτωσή μας η αγορά «εκπαιδευτικών υπηρεσιών») τότε
απαγορεύεται κάθε κρατική ενίσχυση / επιδότηση στο όνομα της ισότητας στον
«ανταγωνισμό». Έτσι μπαίνει μια βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, αφού ανά
πάσα στιγμή η κρατική επιδότηση μπαίνει σε αμφισβήτησηΟι πραγματικές ανάγκες των δημόσιων ΑΕΙ, των φοιτητών/τριών και των
εργαζομένων σε αυτά δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που εξαγγέλλει η κυβέρνηση. Η
«αναβάθμιση» των δημόσιων πανεπιστημίων εξαιτίας του ανταγωνισμού με τα
ιδιωτικά είναι το γνωστό αφήγημα που υπάρχει χρόνια τώρα, όταν
ιδιωτικοποιούνται δημόσια αγαθά και το έχουν μάθει με σκληρό τρόπο οι
εργαζόμενοι και η νεολαία: στα δημόσια νοσοκομεία που καταρρέουν, στα δημόσια
σχολεία της υποχρηματοδότησης, της αξιολόγησης και της εντατικοποίησης, στους
λογαριασμούς του ρεύματος και της ενέργειας που αδυνατούν να πληρώσουν, στα
μέσα μεταφοράς που το έγκλημα στα Τέμπη έδειξε με τραγικό τρόπο τι σημαίνει
ιδιωτικοποίηση.
·Έρχεται να οξύνει ακόμα
παραπάνω τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.Ο Κ.
Μητσοτάκης, ο υποστηρικτής της άποψης για τον μαθητή - ψυκτικό από το
Περιστέρι, δηλώνει ότι «παραμένουμε μία από τις ελάχιστες χώρες του πλανήτη που
συνεχίζουμε να υψώνουμε τέτοια τείχη στην εκπαίδευση». Μόνο που τα τείχη που
εννοεί ότι πρέπει να πέσουν είναι εκείνα που θα επιτρέψουν την πλήρη
επιχειρηματική και εμπορευματοποιημένη ασυδοσία, υψώνοντας ταυτόχρονα ακόμα
ψηλότερα τείχη στους νέους και στις νέες που δεν έχουν την οικονομική
δυνατότητα να χρυσοπληρώσουν τις σπουδές τους στα ιδιωτικά πανεπιστημιακά
παραμάγαζα. « Όραμά» τους η πανεπιστημιακή εκπαίδευση τύπου ΗΠΑ και Βρετανίας,
με φοιτητικά δάνεια που χρειάζονται δεκαετίες για να αποπληρωθούν.
·Αποτελεί επιπλέον χτύπημα
στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων. Φθηνό,
ευέλικτο επιστημονικό και εργατικό δυναμικό, που θα κυνηγά δια βίου
πιστοποιήσεις και καταρτίσεις μιας χρήσης, σε έναν κατακερματισμένο χάρτη
εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων, ατομικής διαδρομής και «ευθύνης» και
όχι συλλογικού δικαιώματος που απορρέει από το πτυχίο.
·Είναι χτύπημα στην όποια
ακαδημαϊκή ελευθερία έχει απομείνει στα πανεπιστήμια. Η ελεύθερη επιστημονική έρευνα, η ελεύθερη δημιουργία και διακίνηση
ιδεών και θεωριών προς όφελος των εργαζομένων θα στραγγαλίζεται ακόμα
περισσότερο. Η καταστολή, η επιτήρηση, η απαγόρευση θα είναι δομικό στοιχείο
ενός πανεπιστημίου που λειτουργεί ως επιχείρηση. Σε ΗΠΑ και Ευρώπη, στα
«ελεύθερα» ιδιωτικά τους Πανεπιστήμια, στιγματίζεται ή και διώκεται όποιος/α
τολμήσει να μιλήσει υπέρ των Παλαιστινίων, των καταπιεσμένων ή υψώνει ανάστημα
απέναντι στον τρόπο που λειτουργεί η «επιχείρηση».
Το εκπαιδευτικό κίνημα το
2006 και το 2007έδωσε την δική του
απάντηση και απέτρεψε την αναθεώρηση του άρθρου 16. Τα τελευταία χρόνια
υπερασπίστηκε το άσυλο και αντιστάθηκε στα σχέδια για την εγκατάσταση της
πανεπιστημιακής αστυνομίας.Τώρα
οφείλουμε να οργανώσουμετον αγώνα μαςκαι να δημιουργήσουμε ένα μαζικό, μαχητικό
κίνημα, που θα αποτρέψει το νέο αντιεκπαιδευτικό τερατούργημα της κυβέρνησης
της ΝΔ.
Σε μία περίοδο που κεφάλαιο,
κυβέρνηση και όλο το αστικό πολιτικό σύστημα επιθετικά επιδιώκουν να επιβάλλουν
την εκπαίδευση και την εργασία που έχουν ανάγκη για την αύξηση της κερδοφορίας
τους, που επιβάλλουν στον λαό την λιτότητα, την ακρίβεια, την φτώχεια, είναι
μονόδρομος για το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και το εργατικό κίνημα ευρύτερα να
αντεπιτεθεί θέτοντας επί τάπητος τη συνολική ανατροπή αυτής της βάρβαρης
πολιτικής. Να διεκδικήσουμε δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους που στην
προμετωπίδα της θα έχει τις ανάγκες και τα δικαιώματα των νέων ανθρώπων για μια
ολοκληρωμένη μόρφωση και ζωή. Να μιλήσουμε και να διεκδικήσουμε το Δημόσιο
Πανεπιστήμιο και σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς ,
έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του. Για μια εκπαίδευση που στην
προμετωπίδα της θα έχει τις ανάγκες και τα δικαιώματα των νέων ανθρώπων για μια
ολοκληρωμένη μόρφωση και ζωή αξιοβίωτη.
Για ένα πραγματικά ελεύθερο
πανεπιστήμιο και για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Για μια παιδεία
χειραφετητική και καθολική
ΑΠΟΦΑΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΥΜΟΡΦΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ
ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.