Αισθανόμενη προφανώς σαν στο σπίτι της και στο ...στοιχείο της, σε μια συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για τον νέο άθλιο κανονισμό της ΕΕ σχετικά με τις απελάσεις, η ακροδεξιά Λατινοπούλου ξεστόμισε ένα ρατσιστικό παραλήρημα - μνημείο μισανθρωπισμού. Ανάμεσα σε άλλα, κάλεσε την ΕΕ να επισπεύσει τις μαζικές συλλήψεις και απελάσεις, αφού πρ... Περισσότερα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΝΑΟΥΣΑΣ: «Κουμπώνει» στη Μέση ο Οδικός Άξονας Βέροιας – Νάουσας- Έδεσσας
από Η Άλλη Άποψη
Σε σχετικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας naousanews.gr (η εφημερίδα μας δεν προσκλήθηκε) διαβάζουμε σχετικά με τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο δήμαρχος Νάουσας:
«Σημαντική εξέλιξη για το έργο του Οδικού Άξονα Βέροιας – Νάουσας – Έδεσσας, αποτελεί η θετική γνωμοδότηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για το «κούμπωμα» του άξονα στη Μέση.
Την παραπάνω είδηση ανακοίνωσε ο δήμαρχος Νάουσας Τάσος Καραμπατζός σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σε τοπικά ΜΜΕ το μεσημέρι της Τρίτης στο δημαρχείο Νάουσας.
Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και ο γενικός διευθυντής του κ. Τηλιγάδας, γνωμοδότησε θετικά ως προς τον προκαταρκτικό προσδιορισμό των Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων για το οδικό τμήμα Εγνατία Οδός – Βέροια – Πατρίδα στη λύση 3, από τις 3 προμελέτες που είχαν προταθεί. Δηλαδή δυτικά του οικισμού Μέση 5,4 με 5,3 χιλ. από τον ήδη υπάρχοντα ανισόπεδο κόμβο Κουλούρας και 3,6 χιλ. από τον ήδη υπάρχοντα ανισόπεδο κόμβου της Βέροιας (με άλλα λόγια στη Μέση).
Ο κ. Καραμπατζός αφού έκανε μια αναδρομή στις ενέργειες που έχει κάνει ο δήμος Νάουσας και οι ίδιος τα τελευταία χρόνια με στόχο τη συνέχιση του έργου, είπε πως μετά από αυτή την εξέλιξη στόχος είναι να γίνει η οριστική μελέτη του κομματιού αυτού με χρηματοδότηση από το 5ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης δηλαδή το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης, όπως ονομάζεται πλέον.
Αναλύοντας το θέμα επισήμανε τη λύση της «Μέσης» πρόκρινε τόσο η Εγνατία Οδός όσο και η Αρχαιολογία ενώ όπως υποστήριξε, ωφελημένη θα είναι και η Βέροια διότι θα δημιουργηθεί ανισόπεδος κόμβος στο Μακροχώρι ο οποίος θα συνδέσει τη Βέροια με την Εγνατία Οδό.
Χαρακτήρισε το έργο αυτό «έργο των έργων» καθώς όπως είπε θα αρθεί ο αποκλεισμός της Νάουσας από τους μεγάλους οδικούς άξονες, ενώ όπως είπε θα είναι ένα πολύ σημαντικό έργο τόσο για τον τουρισμό όσο και για τις επιχειρήσεις μεταποίησης και την διέλευση φορτηγών και νταλικών.
Για το κομμάτι που κατασκευάζεται Πατρίδα – Σ.Σ. Νάουσας ανακοίνωσε πως το έργο το πήρε η Αθωνική με προϋπολογισμό περίπου στα 20 εκ. ευρώ, (36,8 έκπτωση) και πως ο ανάδοχος θα εγκατασταθεί τον Φεβρουάριο, ενώ η ολοκλήρωση του κομματιού θα γίνει εκτός απροόπτου μέχρι το τέλος του 2015.
Για το κομμάτι Σ.Σ. Νάουσας – Σκύδρα είπε πως υπάρχει έτοιμη μελέτη και αναμένεται η έναρξη των απαλλοτριώσεων με στόχο η χρηματοδότηση να γίνει και σε αυτή την περίπτωση από το 5ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Τέλος όπως είπε, ήδη έχει αποστείλει σχετικό έγγραφο με όλες τις λεπτομέρειες στον Ημαθιώτη Υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοίδη με σκοπό την όσο γίνεται» επίσπευση του έργου ένα αναμένει και τη στήριξη των βουλευτών της Ημαθίας.
ΣΧΟΛΙΟ: Η συνέντευξη του Δημάρχου σαφώς και έχει χρώμα εκλογών. Ανασύρεται στη επιφάνεια δηλαδή μια «ξεχασμένη υπόθεση», για την οποία έχουν χυθεί εδώ και χρόνια «τόνοι μελάνης» αλλά και υποσχέσεων που έγινε αντικείμενο μικροκομματικών αλλά και τοπικιστικών αντιπαραθέσεων και που στις μέρες τα κρίσης που ζούμε φαντάζει για τους πολλούς μια υπόθεση χωρίς ενδιαφέρον, εκτός φυσικά από τις εταιρείες που θα αναλάβουν την κατασκευή της. Να σημειώσουμε ότι εξαιτίας της αρχικής λαθεμένης (και χωρίς να υπολογιστεί η γνώμη των φορέων της περιοχής) χάραξη του «κάθετου άξονα» είχε ως αποτέλεσμα να εκτοξευτεί το αρχικό κόστος του έργου (κάνουμε λόγο για τον «τυφλό» δρόμο Πατρίδα-Σ.Σ Νάουσας), αλλά και να ξεκινήσει το έργο και στην πορεία να αντιμετωπίσει διάφορες «περιπέτειες» με αποτέλεσμα να έχει εδώ και χρόνια σταματήσει. Όπως και ο ίδιος ο δήμαρχος παραδέχτηκε πρόκειται για «τυφλό δρόμο» ακόμη και όταν ολοκληρωθεί το σχετικό κομμάτι. Γιατί αφενός το κομμάτι μέχρι την Σκύδρα μήκους 20 χιλιομέτρων, θα καθυστερήσει σημαντικά μια και βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης της μελέτης του και στη συνέχεια θα πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης και χρηματοδότησης του, μέσα από το ΣΕΣ( νέο ΕΣΠΑ). Αφετέρου το τμήμα Πατρίδα-Εγνατία (μήκους 8,9 χιλιομέτρων) όπως τόνισε και ο ίδιος μετά την οριστική έγκριση της προμελέτης για τον κόμβο που θα δημιουργηθεί στην Μέση, θα υπάρξει σύντομα προκήρυξη του τεύχους δημοπράτησης της οριστικής μελέτης, ύψους 2 εκ. ευρώ (εκτίμησε ότι θα παραδοθεί μέσα στο 2015) και το έργο, μήκους 8,9 χιλιομέτρων ( Πατρίδα-Μέση) θα είναι έτοιμο να κατασκευαστεί, δηλαδη και εκεί σημαντική καθυστέρηση.
Τώρα για τα όσα υποστηρίζει ότι με την ολοκλήρωση του έργου (όπως πρόβλεψε το 2020!!!) θα αρθεί ο αποκλεισμός της Νάουσας από τους μεγάλους οδικούς άξονες, και θα υπάρχουν θετικές επιπτώσεις για τον τουρισμό όσο και για τις επιχειρήσεις μεταποίησης και την διέλευση φορτηγών και νταλικών πολύ αμφιβάλουμε. Οι κάτοικοι της περιοχής ας κρατούν «μικρό καλάθι». Στην προεκλογική περίοδο θα ακούσουν από πολλές πλευρές ανάλογα μεγαλόπνοα έργα.