Φόρους ύψους 5,7 δισ. ευρώ άφησαν απλήρωτους μέσα στους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 σχεδόν 3,9 εκατομμύρια φορολογούμενοι, αδυνατώντας να καλύψουν εμπρόθεσμα τις υποχρεώσεις τους, τα βάρη δηλαδή της άγριας φοροληστείας, προκειμένου να γεμίζει το ταμείο του αστικού κράτους και των επιχειρηματικών ομίλων. Μόνο τον Αύγουστο, οι απλήρωτοι ... Περισσότερα
Ευχολόγια και κοροϊδία απέναντι στα νέα κύματα ανατιμήσεων
από Η Άλλη Άποψη
Την ώρα που ένα νέο κύμα ανατιμήσεων στην Ενέργεια και τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα περιμένει εκατομμύρια καταναλωτές από την 1.1.2024, οΚυρ. Μητσοτάκηςπροέδρευσε χτες σε σύσκεψη στην έδρα τηςΔιυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ),όπου επισήμως «ενημερώθηκε για τους ελέγχους που διενεργούνται και για τα μέτρα αντιμετώπισης αθέμιτων πρακτικών στην αγορά».
Συγκεκριμένα, την ώρα που η ακρίβεια θερίζει το λαϊκό εισόδημα, στη σύσκεψη πανηγύρισαν ότι «φέτος έχουν ολοκληρωθεί περισσότεροι από 21.000 έλεγχοι, με έμφαση στην αθέμιτη κερδοφορία και την παράνομη διακίνηση, με αποτέλεσμα να έχουν επιβληθεί πρόστιμα που υπερβαίνουν τα 10,5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος». Αυτά λέγονται όταν μια σειρά επιχειρηματικών ομίλων κάνουν «πάρτι» κερδών και τα έσοδα του κράτους μέσα από τον ΦΠΑ και άλλους φόρους που σχετίζονται με την κατανάλωση έχουν εκτιναχθεί.
Εξετάστηκαν επίσης «οι πρωτοβουλίες που υλοποιούνται για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων», ενώ σε ό,τι αφορά την περιλάλητη Μόνιμη Μείωση Τιμής, επισημάνθηκε ότι έως σήμερα έχουν ενταχθεί 1.286 προϊόντα, κι αυτό όταν το ντόμινο ανατιμήσεων δεν έχει τέλος, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή να αποτυπώνουν τον πληθωρισμό που «έτρεχε» με 3% και τον Νοέμβρη, ενώ οι τιμές των τροφίμων εκτινάχθηκαν κατά 9%.
Σε αυτό το πλαίσιο, και κάνοντας το μαύρο άσπρο, ο Μητσοτάκης είπε χτες στα στελέχη της ΔΙΜΕΑ πως με τους ελέγχους αυτούς και τα πρόστιμα «έχει εμπεδωθεί και στην ίδια την αγορά ότι υπάρχει ένας μηχανισμός του κράτους, ο οποίος μπορεί να εντοπίζει παραβάσεις, όπως είναι, π.χ., η υπέρβαση του καθορισμένου περιθωρίου κέρδους ή οι πλασματικές εκπτώσεις, και να παρεμβαίνει κατασταλτικά ώστε να προστατεύεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός και κυρίως να προστατεύεται ο καταναλωτής».
Επανέλαβε, εξάλλου, τον ισχυρισμό ότι «τα νοικοκυριά σήμερα δοκιμάζονται από ένα πρόβλημα το οποίο προφανώς δεν αφορά μόνο την Ελλάδα», και έφερε ως αντίδοτα την τάχα «μόνιμη μείωση τιμών, το ταμπελάκι 5%», το «Καλάθι των Χριστουγέννων», ή την «εισαγωγή νέων ψηφιακών εργαλείων», τα οποία θα βοηθούν, υποτίθεται, τον καταναλωτή «να συγκρίνει προϊόντα και όταν κρίνει ότι μπορεί και θέλει να καταγγείλει αθέμιτες πρακτικές, να είναι σε θέση να το κάνει» («e-Kαταναλωτής»). Μέτρα που όπως πριν το «καλάθι του νοικοκυριού» και το ταμπελάκι με το φθηνότερο προϊόν σε τίποτε δεν αντιμετώπισαν την ακρίβεια ούτε ελάφρυναν τους προϋπολογισμούς των λαϊκών οικογενειών.