Φόρους ύψους 5,7 δισ. ευρώ άφησαν απλήρωτους μέσα στους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 σχεδόν 3,9 εκατομμύρια φορολογούμενοι, αδυνατώντας να καλύψουν εμπρόθεσμα τις υποχρεώσεις τους, τα βάρη δηλαδή της άγριας φοροληστείας, προκειμένου να γεμίζει το ταμείο του αστικού κράτους και των επιχειρηματικών ομίλων. Μόνο τον Αύγουστο, οι απλήρωτοι ... Περισσότερα
Νέο βήμα εμπλοκής με «ενίσχυση των δυνατοτήτων της αεράμυνας» της Ουκρανίας
Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Νέες διαβεβαιώσεις για παραπέρα εμπλοκή στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό για τον λαό, έδωσε οΚυρ. Μητσοτάκηςσε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τονΖελένσκι.Την επαφή γνωστοποίησε αργά προχθές το βράδυ η ουκρανική προεδρία, καθώς το Μαξίμου προσπάθησε να την αποσιωπήσει.
Διόλου τυχαία, η επικοινωνία τους έγινείδια μέρα με αυτή μεταξύ Ζελένσκι και Τραμπ,για την οποία ο Ουκρανός Πρόεδρος δήλωσε ότι ήταν μια «παραγωγική συζήτηση» σχετικά με περαιτέρω κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τα ευρωπαϊκά στρατιωτικά πακέτα και ένα σχέδιο συμφωνίας για drones το οποίο έχει ετοιμάσει το Κίεβο και θέλει να το συζητήσει με την Ουάσιγκτον.
Αλλωστε, με σειρά αναρτήσεών του οΖελένσκιενημέρωσε ήδη από προχθές για το ποιες χώρες έχουν ήδη δεσμευτεί να δαπανήσουν«πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια για αμερικανικά όπλα που θα λάβει η Ουκρανία».Οπως έγραψε, για τα παραπάνω έχουν ήδη δεσμευτεί η Ολλανδία, η Σουηδία, η Νορβηγία και η Δανία. Πράγματι, όπως δήλωσε ο Ολλανδός υπουργός ΑμυναςΡ. Μπρέκελμανς,το Αμστερνταμ θα δαπανήσει 500 εκατ. ευρώ για την αγορά αμερικανικού στρατιωτικού εξοπλισμού για την Ουκρανία, ο οποίος θα περιλαμβάνει εξαρτήματα και πυραύλους «Patriot».Σουηδία, Νορβηγία και Δανίαανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους με 430 εκατ. ευρώ σε αυτόν τον μηχανισμό του ΝΑΤΟ που ονομάζεται λίστα προτεραιοτήτων των απαιτήσεων της Ουκρανίας, μέσω του οποίου κράτη - μέλη της λυκοσυμμαχίας αγοράζουν αμερικανικό στρατιωτικό εξοπλισμό που κατόπιν προωθούν στις ουκρανικές Ενοπλες Δυνάμεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με όσα έγραψε ο Ζελένσκι η συζήτηση με τον Μητσοτάκη αφορούσε«την ενίσχυση των δυνατοτήτων της αεράμυνάς μας(σ.σ. της Ουκρανίας) (...) Μίλησα για έναννέο μηχανισμό αγοράς αμερικανικών όπλων, τον οποίο εφαρμόζουμε από κοινού με τα κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ. Η συμβολή κάθε χώρας μπορεί πραγματικά να ενισχύσει τους υπερασπιστές μας».
Είναι γνωστό ότι στην ελληνική κυβέρνηση έχει ζητηθεί από ΝΑΤΟ και ΕΕ να αποστείλει στην Ουκρανία συστήματα«Patriot»,όπως και άλλα συστήματα μικρότερου βεληνεκούς. Αλλωστε,κάθε μήνα το Κίεβο κοινοποιεί(διά της διπλωματικής οδού)στις πρωτεύουσες των κρατών - μελών του ευρωατλαντικού άξονα λίστα με τις απώλειες που είχε σε μέσα και οπλισμό, ζητώντας αντικατάστασή τους.Επαναλαμβάνεται εκεί διαρκώς το αίτημα Ζελένσκι προς την Αθήνα για παραχώρηση των όπλων σοβιετικής/ρωσικής σχεδίασης/προέλευσης, π.χ. τωνS-300,όπως και τωναντιαεροπορικών TOR-M1 και OSA - AK,αλλά και τωνπολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων RM-70.Επίσης συζητείται η παραχώρηση αριθμού ρωσικής προέλευσης αντιαρματικών όπλων που έχει ο Στρατός Ξηράς, και συγκεκριμένα αντιαρματικών συστημάτωνFAGOT.Επιπλέον, το Κίεβο αλλά και η γαλλική κυβέρνηση φέρονται να έχουν βάλειζήτημα παραχώρησης στους Ουκρανούς αεροσκαφών «Mirage» που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία.Προσώρας το παζάρι συνεχίζεται, καθώς η ελληνική κυβέρνηση φέρεται να ζητά «ανταλλάγματα», με προτιμητέα επιλογή κάποια επιπλέον «Rafale».
Και «deals» με τα σχέδια Ενέργειας και τις λιμενικές υποδομές της Οδησσού
Εξάλλου, καθώς πόλεμος και μπίζνες πάνε μαζί, ο Ζελένσκι στην ίδια ανάρτηση επέλεξε να αναφερθεί στο γεγονός ότι«ο Κυριάκος υπέβαλε επίσης μια καλή πρότασηγια την ανάκαμψη της χώρας μας, ιδίωςτην αποκατάσταση των λιμενικών υποδομών της Οδησσού και την ανάπτυξη διαμετακομιστικών διαδρόμων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.Συμφωνήσαμε ότι οι ομάδες μας θα εργαστούν για την εφαρμογή της. Είμαι ευγνώμων για την τόσοαποφασιστική υποστήριξη προς την Ουκρανία και την προθυμία να κάνουμε ακόμη περισσότερα».
Αλλωστε ήδη από τις 11 Ιούνη, σε παρέμβασή του στην4η Σύνοδο Κορυφής Ουκρανίας - Νοτιοανατολικής Ευρώπης,ο Μητσοτάκης υπογράμμιζε«το ενδιαφέρον της Ελλάδας και ελληνικών εταιρειών να συμμετάσχουν στα έργα ανοικοδόμησης της Ουκρανίας,ιδιαίτερα στους τομείςτων υποδομών και της Ενέργειας»,εστιάζοντας στη«σημασία της Οδησσού ως πόλης που αναδεικνύει τα μελλοντικά έργα ανοικοδόμησης και συνδεσιμότητας».
«Θα οραματιζόμουν την Οδησσό στο ένα άκρο ενόςφιλόδοξου συνολικού έργου συνδεσιμότητας που θα ξεκινούσε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα περνούσε από τη Βάρνα και την Κωστάντζα και τελικά θα έφτανε στην Οδησσό.Αυτό είναι έργο που θα μπορούσε να προταθεί για χρηματοδότηση από την ΕΕ.Θα περιλάμβανε μεταφορές, σιδηρόδρομο, ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, αγωγούς και θα ήταν ένα έργο που θα παρείχε έναν πρόσθετο διάδρομο συνδεσιμότητας για την Ουκρανία, πολύ ταχύτερο από τη θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων σας»,πρόσθεσε, παρουσιάζοντας το ευρωατλαντικό «όραμα» του «Κάθετου Διαδρόμου» που προωθούν ΗΠΑ - ΕΕ - ΝΑΤΟ και ρίχνει κι άλλο «λάδι στη φωτιά» των ανταγωνισμών για τη «λεία», τους δρόμους Ενέργειας και εμπορευμάτων, τις αγορές.
Σε αυτό το φόντο, στην προσπάθειά τους να διευρύνουν και παραπέρα τις μπίζνες, προηγήθηκε στις 1-2 Ιούνη επίσκεψη στο Κίεβο του τότε υφυπουργού ΕξωτερικώνΤ. Χατζηβασιλείου,επικεφαλής επιχειρηματικής αποστολήςελληνικών επιχειρηματικών ομίλων (από τους τομείς της Ενέργειας, των δικτύων, της ασφάλειας, των κατασκευών και των υποδομών),ο οποίος τόνισε την «ετοιμότητα της Ελλάδας να συμμετέχει ενεργά στην ανοικοδόμηση των κρίσιμων υποδομών της πολύπαθης χώρας,ιδίως στους τομείς της Υγείας, της Ενέργειας και των Μεταφορών».
Στην ίδια βάση, λίγες μέρες μετά Μητσοτάκης και Χατζηβασιλείου πήγαν και στη Μολδαβία, χώρα - τελευταίο σταθμό προς την Ουκρανία (αλλά και επόμενο στόχο, όπως ακούγεται, στην αλυσίδα των ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων για τις ζώνες επιρροής, δείχνοντας ξανά ότι τα σχέδια του κεφαλαίου μόνο κινδύνους σπέρνουν για τους λαούς). Τη Μολδαβία επισκέφτηκε πριν μερικές μέρες και ο νυν υφυπουργός Εξωτερικών - με αρμοδιότητα τις μπίζνες -Χ. Θεοχάρης,εστιάζοντας στις δυνατότητες δραστηριοποίησης ελληνικών επιχειρήσεων στους τομείς των Logistics, των Μεταφορών και της «βιομηχανικής ανάπτυξης».