Δευτέρα, 08 Μάρ, 2021

  • Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό 8/3
  • Κέντρο συμβουλευτικής υποστήριξης γυναικών Δήμου Βέροιας:«Η κακοποίηση της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία»
  • Πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή εκδήλωση του Δήμου Βέροιας με θέμα «Κοστολόγηση και Προώθηση Επιχειρήσεων Εστίασης»
  • Δράσεις της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Βέροιας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
  • Δωρεάν rapid tests στην Τ.Κ. Ζερβοχωρίου με πρωτοβουλία του Δήμου Νάουσας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ
  • Μήνυμα  της Επιτροπής Ισότητας του Δήμου Νάουσας για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό 8/31 Κέντρο συμβουλευτικής υποστήριξης γυναικών Δήμου Βέροιας:«Η κακοποίηση της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία» 2 Πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή εκδήλωση του Δήμου Βέροιας με θέμα «Κοστολόγηση και Προώθηση Επιχειρήσεων Εστίασης» 3 Δράσεις της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Βέροιας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας4 Δωρεάν rapid tests στην Τ.Κ. Ζερβοχωρίου με πρωτοβουλία του Δήμου Νάουσας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ5 Μήνυμα  της Επιτροπής Ισότητας του Δήμου Νάουσας για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Να βγουν συμπεράσματα...

Η ΦΩΤΟ είναι αποκαλυπτική για το πώς αντιμετώπισαν ΜΜΕ (η συντριπτική πλειοψηφία)  τα χτεσινά θλιβερά και καταδικαστέα γεγονότα της αστυνομικής βίας στη Ν. Σμύρνη. Η «γραμμή» ότι προηγήθηκε επίθεση κατά αστυνομικών είχε δοθεί από νωρίς. Όμως ήλθαν τα βίντεο και πλήθος αυτοπτών μαρτύρων να τα διαψεύσουν. Το ζήτημα είναι τι συμπ... Περισσότερα

Ένα σχόλιο για τον διαγωνισμό PISA.

Τελευταία ενημέρωση από Η Άλλη Άποψη
Ένα σχόλιο για τον διαγωνισμό PISA.

Για τον διεθνή διαγωνισμό  της PISA έχουν ειπωθεί πολλά. Εδώ απλά παραθέτουμε ένα άρθρο, που γράφτηκε από τον τέως πρύτανη κ. Μπαμπινιώτη στην Εφ. «Το Βήμα της Κυριακής» στις 4-1-14.

Ο κ. Μπαμπινιώτης είναι γνωστός για τις θέσεις του. Άλλωστε έχει αποτελέσει στυλοβάτη των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών της κ. Διαμαντοπούλου. Άρα το άρθρο αυτό έχει μια ιδιαίτερη αξία, γιατί αποδομείται η σημασία του διαγωνισμού της PISA, όχι από ένα αριστερό στις αντιλήψεις του επιστήμονα, αλλά από ένα καθηγητή του αστικού Πανεπιστημίου. Παραθέτουμε μέρους του άρθρο, προτρέποντας να το διαβάσουν αρκετοί σχολικοί σύμβουλοι που έχουν κάνει σημαία τους τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA.

Βέβαια ένας διαγωνισμός που προωθείται από τον ΟΟΣΑ (ένας ακόμη καπιταλιστικός οικονομικός οργανισμός, στα χέρια των ισχυρών του κεφαλαίου ανά τη γη), έχει συγκεκριμένες ταξικές στοχεύσεις. Δηλαδή την ώθηση της εκπαίδευσης στην υπηρεσία των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Οι υπογραμμίσεις στο παρακάτω άρθρο είναι δικές μας.    

Ο μπαμπούλας PISA

«Το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (Programme for International Student Assessment  = PISA) άρχισε να εφαρμόζεται το 2000 και διενεργείται κάθε τρία χρόνια. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πέντε τέτοιοι διαγωνισμοί αξιολόγησης (2000, 2003, 2006, 2009, 2012). Τα αποτελέσματα αυτής τής αξιολόγησης, αφού αναλυθούν και μελετηθούν συγκριτικά στο σύνολό τους και κατά συμμετέχουσα χώρα, δημοσιεύονται περίπου έναν χρόνο μετά τη διεξαγωγή τους (τα αποτελέσματα λ.χ. τού 2012 γνωστοποιήθηκαν στις 3 Δεκεμβρίου τού 2013). Στον διαγωνισμό αξιολόγησης μετέχουν πολλές χώρες και με μεγάλο αριθμό μαθητών κάθε χώρα (στον τελευταίο διαγωνισμό τού 2012 συμμετείχαν 510.000 μαθητές από 65 χώρες, 34 χώρες τού ΟΟΣΑ και 31 συνεργαζόμενες χώρες). Πρόκειται για μαθητές ηλικίας 15-16 ετών (περίπου τής δικής μας Γ' Γυμνασίου), που εξετάζονται σε τρία αντικείμενα: γλώσσα (κατανόηση κειμένου), μαθηματικά και θετικές επιστήμες, με έμφαση κάθε φορά στο ένα από αυτά.

Κάθε φορά που δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα τού Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης ακολουθεί σειρά δημοσιευμάτων στον διεθνή Τύπο (συμβατικό και ηλεκτρονικό) με θρήνους ή θριαμβολογίες αρμόδιων υπουργών, παιδαγωγών, επιστημόνων διαφόρων κλάδων, δημοσιογράφων κ.ά. Εδώ γεννώνται μερικά καίρια ερωτήματα: Ποιος εισήγαγε αυτόν τον διαγωνισμό; Για ποιον σκοπό; Ποιος τον συντάσσει και τον διεξάγει; Είναι γενικώς αποδεκτή και αξιόπιστη η αξιολόγηση τού PISA;

Τον διαγωνισμό τού Διεθνούς Προγράμματος Αξιολόγησης εισήγαγε ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), ένας Οργανισμός οικονομικού κυρίως ενδιαφέροντος που εδρεύει στο Παρίσι και μελετά συγκριτικά τις πολιτικές που εφαρμόζονται ιδίως στον τομέα τής οικονομικής ανάπτυξης και σε κλάδους όπως το εμπόριο, η γεωργία, η φορολογία, η τεχνολογία κ.λπ.»(….)

«Και τώρα επί τής ουσίας: ποια είναι η πραγματική βαρύτητα μιας τέτοιας αξιολόγησης και πόση αξιοπιστία έχει; Είναι πράγματι το εκπαιδευτικό σύστημα τής Σιγκαπούρης τόσο δυνατό, ώστε η χώρα αυτή να καταλαμβάνει στην αξιολόγηση τού 2012 τη 2η θέση στα μαθηματικά και την 3η θέση στη γλώσσα και στις θετικές επιστήμες ανάμεσα στις 65 χώρες που διαγωνίστηκαν; Και η Ταϊβάν (πρώην Φορμόζα) να κατέχει την 4η θέση στα μαθηματικά, την 7η στη γλώσσα και τη 13η στις θετικές επιστήμες; Και το Λιχτενστάιν να είναι 8ο στα μαθηματικά, 10ο στις επιστήμες και 11ο στη γλώσσα; Και η Εσθονία να είναι 6η στις επιστήμες; Πώς οι ΗΠΑ βρίσκονται στην 26η θέση στα μαθηματικά, στην 28η στις επιστήμες και στην 24η στη γλώσσα; Και η Αγγλία 23η στη γλώσσα, 26η στα μαθηματικά και 21η στις επιστήμες; Και η Ελλάδα αξίζει πράγματι μια τόσο χαμηλή θέση στην αξιολόγηση (40ή στη γλώσσα και 42η στα μαθηματικά και τις επιστήμες); Με πιο ψηλά από αυτήν στη γλώσσα την Κροατία (35η), τη Σλοβενία (38η) και τη Λιθουανία (39η); Τί συμβαίνει με αυτή την αξιολόγηση και το περιεχόμενο των εξετάσεων στις οποίες στηρίζεται;

Τόσο μεγάλα θέματα απαιτούν ιδιαίτερη γνώση, ενημέρωση, σκέψη και προσοχή. Οι εξετάσεις αυτές στηρίζονται σε μια αντίληψη που ευνοεί, εξετάζει και αξιολογεί κυρίως δεξιότητες, λιγότερο ικανότητες, ελάχιστα γνώσεις. Αυτοί που αριστεύουν σ' αυτό το σύστημα προετοιμασίας και εξετάσεων θα βρίσκονταν στις τελευταίες θέσεις μ' ένα άλλο σύστημα εξετάσεων που θα αξιολογούσε τις γνώσεις, τη γενικότερη κατάρτιση και καλλιέργεια και τις ικανότητες τού μαθητή για δημιουργική και κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων. Είναι μια αξιολόγηση, για την οποία η χώρα που θα θελήσει οι μαθητές της να καταλάβουν τις πρώτες θέσεις υποχρεούται να εστιάσει σε δεξιότητες, πρακτικές ικανότητες και, γενικότερα, σε μια στυγνά χρηστική αντίληψη τής σχολικής μόρφωσης. Αν αποβλέψεις σ' αυτό και προετοιμαστείς κατάλληλα, μπορείς να έχεις τα αποτελέσματα τής Σιγκαπούρης, της Εσθονίας, τής Ταϊβάν,…»… «Γι' αυτό και υπάρχει πλήθος επικριτικών επιστημονικών δημοσιεύσεων (βιβλίων, μελετών, άρθρων) από ειδικούς που αμφισβητούν τη σκοπιμότητα και τη βαρύτητα αυτών των εξετάσεων».

Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι καθηγητής της Γλωσσολογίας, πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών.              

Για την Αντιγραφή «Ο Εκπαιδευτικός» Μ.Γ

 

Έχει διαβαστεί 590 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «EΠΙΚΑΙΡΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Η ταβέρνα "Πλάτανος" τώρα κοντά σας και με Delivery!

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Συνέντευξη με την πρέσβειρα της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

«Η Εθνική Αντίσταση στη Βέροια: Ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης μας και στη ιστορία της χώρας μας»

«Άτιμη Ασφαλιστική»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Περιοδικά σύννεφα
Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία 15 °C
Άνεμος Ν 2-3 μποφόρ

Δευτέρα, 08 Μαρτίου

Περιοδικά σύννεφα
Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία 7 ως 16 °C
Άνεμος ΝΝΔ 1-3 μποφόρ

Τρίτη, 09 Μαρτίου

Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Θερμοκρασία 8 ως 13 °C
Άνεμος Α 1-2 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 785 επισκέπτες και 0 μέλη.