Πέμπτη, 27 Νοε, 2025

  • Εξεταστική Επιτροπή ΟΠΕΚΕΠΕ: Αναδείχθηκαν πλευρές της ασύλληπτης κομπίνας με τα κοινοτικά κονδύλια
  • Ξανά ψέματα από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου
  • Θεσσαλονίκη: Μεγάλη συναυλία για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη στις 13 Δεκέμβρη
  • Εκδήλωση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ: «2.5+ χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών. Η άθλια και επικίνδυνη κατάσταση των σιδηροδρόμων σε Ελλάδα και ΕΕ»
  • ΚΚΕ: Τα πανηγύρια περί "επαναφοράς των ΣΣΕ» αποτελούν πρόκληση και προσβολή της νοημοσύνης εκατομμυρίων μισθωτών εργαζομένων
  • ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ: Προσπάθεια αποπροσανατολισμού και στοχοποίησης των εκπαιδευτικών
Εξεταστική Επιτροπή ΟΠΕΚΕΠΕ: Αναδείχθηκαν πλευρές της ασύλληπτης κομπίνας με τα κοινοτικά κονδύλια1 Ξανά ψέματα από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου2 Θεσσαλονίκη: Μεγάλη συναυλία για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη στις 13 Δεκέμβρη3 Εκδήλωση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ: «2.5+ χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών. Η άθλια και επικίνδυνη κατάσταση των σιδηροδρόμων σε Ελλάδα και ΕΕ»4 ΚΚΕ: Τα πανηγύρια περί "επαναφοράς των ΣΣΕ» αποτελούν πρόκληση και προσβολή της νοημοσύνης εκατομμυρίων μισθωτών εργαζομένων5 ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ: Προσπάθεια αποπροσανατολισμού και στοχοποίησης των εκπαιδευτικών6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Είναι αγώνας όλων!

Με την απόγνωση να ξεχειλίζει στα χωριά, οι βιοπαλαιστές αγροτοκτηνοτρόφοι ξεκίνησαν να βγάζουν τα τρακτέρ στους δρόμους και την ερχόμενη Κυριακή στήνουν τα πρώτα μπλόκα. Κλιμακώνουν τον αγώνα και διεκδικούν το αυτονόητο: Να παράγουν για να ζουν στον τόπο τους, να έχουν αξιοπρεπές εισόδημα.Ο αγώνας τους είναι δίκαιος και πρέπει να στηρ... Περισσότερα

Πράξη και Θεωρία

από Η Άλλη Άποψη
Πράξη και Θεωρία


Η χειρωνακτική εργασία/εργασία εν γένει/πράξη καθυποτάσσει την πνευματική εργασία/σκέψη/θεωρία στο βαθμό που η τελευταία καθίσταται απλό μέσο των σκοπών της πρώτης.Και καθίσταται απλό μέσο των σκοπών της στο βαθμό που αυτή [η πράξη] πάντα σκοπεύει σε πράξη και ποτέ σε κάτι άλλο. Η πράξη μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητη και ανεξάρτητα απο τη σκέψη/θεωρία.Δε λέμε για κάτι που κάναμε οτι δεν το σκεφτήκαμε; Αν πούμε οτι σκεφτήκαμε κάτι χωρίς να το κάνουμε δεν λέμε τίποτα. Η παραπάνω πρόταση αποκτά νόημα μόνο αν χαθεί η δυνατότητα να κάνουμε αυτό που σκεφτήκαμε,που και πάλι όμως αυτό είναι μια πράξη στο βαθμό που είναι μια επιλογή,η επιλογή να μή κάνουμε κάτι. Η θεωρία λοιπόν δεν μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητη παρά μόνο ως μέσο . Όμως κανένα μέσο δεν μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητα και ανεξάρτητο από το σκοπό που υπηρετεί, απο τον οποίο και για λογαριασμό του οποίου συστάθηκε. Η καθαρή σκέψη/ιδέα που σκοπεύει μόνο σε σκέψη/ιδέα υπάρχει μόνο στο μυαλό του γερο Φίχτε και στίς Ονειροπολήσεις του μοναχικού οδοιπόρου.*

   
    Η θεωρία λοιπόν γίνεται μέρος της πράξης η οποία είναι το όλο ως αμεσότητα αδιάρρηκτη η οποία δεν αφήνει τίποτα εκτός της,ακόμα και την αφαίρεση, το απόλυτο αρνητικό που είναι προσίδιον της ιδέας /σκέψης/θεωρίας καθεαυτής. Η πράξη εμπεριέχει τη θεωρία με θετικό τρόπο ως πράγμα,ενώ η θεωρία εμπεριέχει τη πράξη δυνάμει,ως ιδέα,ως αυτό που δεν υπάρχει παρά μόνο ως αρνητικό. Ο θετικός τρόπος με τον οποίο η πράξη εμπεριέχει τη θεωρία είναι εμμενής. Μπορούμε να πούμε οτι η πράξη είναι η εμμένεια αυτοπροσώπως, η εμμένεια καθεαυτό και διεαυτό. Η πράξη είναι η εμμένεια του κόσμου.Ο κόσμος ο ίδιος. ΄Ολες οι εμμένειες ξεκινούν και καταλήγουν σε αυτή. Η πράξη στοχάζεται τον εαυτό της μόνο ως  πράξη,μέσα σε πράξη και μέσο πράξης. Πράξεις κρίνουν πράξεις.
Η πράξη εισέρχεται στο πράγμα καθ'εαυτό ή ακόμα ακόμα είναι το πράγμα καθεαυτό.
   
Η θεωρία είναι ο δούλος που είναι πάντα η υπόσταση του κυρίου του. Ο δούλος είναι ανυπόστατος, μόνο δίνει και τίποτα δεν παίρνει. Η θεωρία υποστασιοποιεί τη πράξη και όχι το αντίθετο. Η πράξη είναι το Είναι,η θεωρία είναι η Ουσία. Έτσι μόνο η πραγματικότητα μπορεί να είναι αυτό που είναι, δηλαδή εννοιολογημένη πράξη και πράξη εννοιολόγησης μαζί. Η πράξη είναι ο ανεκπλήρωτος έρωτας της θεωρίας στόν οποίο αυτή [η πράξη] δεν ανταποκρίνεται. Η πράξη δεν έχει ανάγκη ένα τέτοιο έρωτα όταν έχει το κόσμο στα πόδια της ή- καλύτερα- στα χέρια της.  Έτσι όταν η πράξη αρχίζει οι καταστάσεις καταβροχθίζουν όλη τη θεωρία του κόσμου. Τότε η θεωρία δεν παράγει παρα μόνο πράξεις και συναισθήματα, τον άνθρωπο στην ενότητα του.
 
 
* Ζαν-Ζακ Ρουσσώ "Ονειροπολήσεις του μοναχικού οδοιπόρου"

Ο Ζαν-Ζακ Ρουσσώ αναπολεί τη ζωή του. Η ανάμνηση είναι η μόνη καθαρή σκέψη μιάς και η στιγμή της πράξης χάθηκε ανεπιστρεπτεί.Η μοναχικότητα του οδοιπόρου τελικά είναι η μοναχικότητα της σκέψης που απεξαρτήθηκε απο τη πράξη ως το μέλλον[ονειροπόληση] ενός παρόντος [γεγονότα της ζωής] που έγινε παρελθόν[ανάμνηση].
 

Κοτζαμπασόπουλος Σωτήρης Αγρότης

Έχει διαβαστεί 493 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Γλυκιά γιασεμιά μου

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 258 επισκέπτες και 0 μέλη.