Φόρους ύψους 5,7 δισ. ευρώ άφησαν απλήρωτους μέσα στους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 σχεδόν 3,9 εκατομμύρια φορολογούμενοι, αδυνατώντας να καλύψουν εμπρόθεσμα τις υποχρεώσεις τους, τα βάρη δηλαδή της άγριας φοροληστείας, προκειμένου να γεμίζει το ταμείο του αστικού κράτους και των επιχειρηματικών ομίλων. Μόνο τον Αύγουστο, οι απλήρωτοι ... Περισσότερα
Σχόλιο της ΚΟΒ Σιδηροδρομικών Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ
από Η Άλλη Άποψη
Τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό
σιδηροδρομικό δυστύχημα στη περιοχή της Λάρισας τα συναισθήματα των εργαζόμενων
στον σιδηρόδρομο είναι ανάμικτα:
Απέραντη Θλίψη για τους δεκάδες αδικοχαμένους επιβάτες, στην
πλειοψηφία τους νέους ανθρώπους, για τους νεκρούς συναδέλφους μας που δεν
επέστρεψαν την επόμενη μέρα στα σπίτια τους από τη δουλειά.
Πένθος μαζί με τις οικογένειες των νεκρών, με όλους τους
εργαζόμενους του σιδηρόδρομου που χάσαμε τους δικούς μας ανθρώπους στην
ανείπωτη τραγωδία το βράδυ της 28ης Φλεβάρη.
Αγωνία για την αποκατάσταση των τραυματιών, ειδικά όσων
νοσηλεύονται στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας σε κρίσιμη κατάσταση.
Βαθιά συγκίνηση με το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης όλου του λαού, από
άκρη σε άκρη της χώρας, που κατέκλισαν τα νοσοκομεία και τις κινητές μονάδες
για να δώσουν αίμα για τις ανάγκες των τραυματιών.
Ελπίδα με την παλικαρίσια στάση δεκάδων νέων που αψηφώντας
τον κίνδυνο έδωσαν από την πρώτη στιγμή, μαζί με τους εθελοντές διασώστες, τη
μάχη για τον απεγκλωβισμό και τη διάσωση άλλων επιβατών που βρίσκονταν ακόμα
και μέσα σε φλεγόμενα βαγόνια, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι «Μόνο ο Λαός μπορεί να σώσει το Λαό».
Οργή και αγανάκτηση για τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες όλων των
κυβερνήσεων και των διοικήσεων του σιδηρόδρομου που είχαν μόνιμα κλειστά αυτιά
στις εκατοντάδες προειδοποιήσεις, τις καταγγελίες και τις φωνές των εργαζόμενων
και των σωματείωνγια άμεσα μέτρα
βελτίωσης του δικτύου, για λειτουργία των ηλεκτρονικών μέσων ασφάλειας, για
μέτρα προστασίας σε όλο τους χώρους και τις υποδομές του σιδηρόδρομου.
Αποστροφή για το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα που λογαριάζει
την ανθρώπινη ζωή ως κόστος, για το δήθεν «σύγχρονο ψηφιακό κράτος» που εν έτη
2023 έχει καταντήσει ένα ολόκληρο δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών και άλλων
υποδομών να συντονίζεται με ασύρματους. Για ένα αστικόκράτος που συνεχίζει σε κάθε ευκαιρία να
αποδεικνύεται εχθρικό και ανίκανο να προστατέψει τη ζωή του λαού.
ΥΓ.1 Οι εργαζόμενοι θα σταθούμε στα πόδια μας, θα
τιμήσουμε τους νεκρούς μας, δυναμώνοντας ακόμα περισσότερο την πάλη μας ενάντια
στις πολιτικές που καταδικάζουν τους εργαζόμενους και το λαό σε αντίστοιχες
τραγωδίες.
ΥΓ.2
Απαιτούμε να αποδοθούν ευθύνες και να βγουν όλα στη φόρα. Όποιος όμως
προσπαθήσει να βρει τα αίτια του δυστυχήματος στη Λάρισα και στα σταθμαρχεία
και αφήσει στο απυρόβλητο όλα όσα έχουν προηγηθεί εδώ και δεκαετίες στον
σιδηρόδρομο στην χώρα μας, με νόμους που ψήφισαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι
σήμερα, θα έχει βάλει την υπογραφή του σε μια απαράδεκτη συγκάλυψη.