Τρίτη, 20 Αύγ, 2019

• Μόνο 4!!!
  • Παρόντες!
  • Τελετή ορκωμοσίας του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας
  • ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΛΑΧΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΒΛΑΧΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΤΟ ΣΕΛΙ (14/8/2019)
  • Σχόλιο για τις τροπολογίες της κυβέρνησης και την κατάργηση του «βάσιμου λόγου απόλυσης»
  • ΟΣΕΑΔΕ:Παράταση συμβάσεων και μονιμοποίηση εργαζομένων στις δασικές υπηρεσίες

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι έρευνες στον “Κόκκινο πλανήτη” , το σώου που στήθηκε και η φαντασία που καλπάζει...

από Η Άλλη Άποψη

Είναι απίστευτο τι γράφτηκε στον Τύπο και τι μεταδόθηκε από τα ηλεκτρονικά και διαδικτυακά ΜΜΕ σχετικά με την ανακοίνωση της NASA για τον Αρη. Η διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ προετοίμασε για άλλη μια φορά μια συνέντευξη Τύπου, όχι με όρους επιστημονικής ανακοίνωσης, αλλά με όρους μάρκετινγκ. «Η NASA πρόκειται να ανακοινώσει ότι λύθηκε (το) μυστήριο του Άρη», ήταν ο γαργαλιστικός τίτλος που έδωσε στη φιέστα, ενώ άφηνε να διαρρέουν εδώ και μέρες (χωρίς όμως να τις χρεώνεται άμεσα) πληροφορίες για ποτάμια και θάλασσες. Δεν ήθελε πολύ τα μεγάλα ΜΜΕ, «καβάλησε» το ...κύμα και το έφτασε ως τα άκρα. Ο λόγος που ακολουθεί αυτή την πρακτική η NASA είναι προφανής: Καθώς η δαμόκλειος σπάθη του Κογκρέσου επικρέμαται συνεχώς πάνω από τον προϋπολογισμό της, πρέπει να «πουλήσει» τις ανακαλύψεις της. Για να αυξήσουν κυκλοφορία, ακροαματικότητα και επισκεψιμότητα διόγκωσαν το θέμα τα ΜΜΕ

Η πρόσφατη ανακοίνωση της ΝΑΣΑ πως στο λεγόμενο «Κόκκινο Πλανήτη», τον Αρη, δεν υπάρχει μόνον παγωμένο νερό στερεάς μορφής στους πόλους, αλλά και ρέον αλμυρό νερό υπό συγκεκριμένες συνθήκες κατά τις πιο θερμές περιόδους του πλανήτη λανσαρίστηκε σαν «είδηση πρώτου μεγέθους», αφού προηγουμένως έδωσε φωτιά στη φαντασία κυρίως τηλεοπτικών δικτύων που με αφορμή την ανακοίνωση εμπλούτισαν το «χλιαρό υλικό» από την προχτεσινή συνέντευξη Τύπου επιστημόνων στην έδρα της ΝΑΣΑ με στιγμιότυπα από τη νέα χολιγουντιανή «υπερπαραγωγή» φαντασίας «Η ΔΙΑΣΩΣΗ» («Τhe Martian») με κεντρικό πρωταγωνιστή Αμερικανό αστροναύτη που προσπαθεί να επιβιώσει μόνος στον Αρη, «συμπτωματικά» λίγο πριν κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες... Να τονίσουμε ότι η ύπαρξη υγρού νερού γεμάτου υπερχλωρικά άλατα (εξαιρετικά οξειδωτικά) για λίγες ώρες τη μέρα, μερικούς μήνες το χρόνο δεν σημαίνει αυτόματα την εμφάνιση ζωής. Επί εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια η Γη είχε ολόκληρους ωκεανούς νερού, πριν εμφανιστεί ο πρώτος σχηματισμός οργανικών ενώσεων, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ζωντανό κύτταρο.

Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία της είδησης «κουκουλώθηκαν» από άφθονο θέαμα, αλλά και από σενάρια όχι μόνον για τα σχέδια της ΝΑΣΑ να στείλει επανδρωμένη αποστολή στον Αρη έως το 2030, αλλά και από εκείνα για την ύπαρξη ζωής, έστω και σε επίπεδο μικροοργανισμών, μιας που ο υποδιοικητής της αεροδιαστημικής υπηρεσίας, Τζον Γκράνσφελντ, σημείωσε πως τα τελευταία ευρήματα «υποδεικνύουν ως πιθανή την ύπαρξη ζωής στον Αρη».

Οι επιστημονικές ανακαλύψεις πρέπει να αντιμετωπίζονται από όλους τους εμπλεκόμενους στην παρουσίασή τους φορείς ως αυτό που είναι, βήματα στην επιστημονική γνώση, όχι σόου προς κατανάλωση. Ετσι, που όταν πραγματικά γίνει ανακάλυψη ζωής σε άλλο ουράνιο σώμα, να κάνει την αίσθηση που της αξίζει, ως η μεγαλύτερη ανακάλυψη όλων των εποχών.

Έχει διαβαστεί 279 φορές