Μόνο χαρά δεν αισθάνονται οι κήρυκες της ευρωενωσιακής «κανονικότητας» με το εαρινό ευρωβαρόμετρο, που δείχνει ότι μόλις το 39% στην Ελλάδα και το 47% (κατά μέσο όρο) στα κράτη - μέλη έχουν θετική εικόνα για την ΕΕ. Σ' αυτό προσθέστε και το στοιχείο ότι 1 στους 4 Ελληνες και σχεδόν το ίδιο μεσοσταθμικά στα άλλα κράτη (23%) θεωρεί ότι η... Περισσότερα
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
από Η Άλλη Άποψη
Στα Γυμνάσια και στα Λύκεια του Δήμου μας αυτές τις μέρες
πραγματοποιήθηκαν καταλήψεις, γενικά με σωστά αιτήματα, για τα οποία
αγωνιζόμαστε επίσης όλοι οι σύλλογοι γονέων, όπως η τήρηση αποστάσεων στα
σχολεία, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 15, η πρόσληψη
καθαριστριών, κ.α.
Η ανησυχία όλων μας, γονιών μαθητών, εκπαιδευτικών είναι
απόλυτα δικαιολογημένη. Η κυβέρνηση και οι Δήμοι είχαν τόσους μήνες καιρό, προκειμένου να
προετοιμαστούν να ανοίξουν με ενισχυμένα μέτρα ασφάλειας τα σχολεία. Όχι μόνο
δεν έκαναν τίποτα απολύτως, όχι μόνο έκαναν λάστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα
με τον τρόπο που άνοιξε ο τουρισμός το καλοκαίρι, αλλά τώρα που ένα δεύτερο,
πιο ισχυρό κύμα πανδημίας είναι παρών, συνεχίζουν να κάνουν λάστιχο τα
υγειονομικά πρωτόκολλα στην παιδεία, να «νίπτουν τα χέρια τους πολύ σχολαστικά» και
να φορτώνουν τα πάντα στην καμπούρα της ατομικής ευθύνης.
Κατηγορούν” τους
μαθητές ότι κινούνται επιπόλαια, βάζοντας σε κίνδυνο τους ίδιους και το
περιβάλλον τους, “κατηγορούν” τους μαθητές ότι λειτουργούν ως “επιδημιολογική
βόμβα”, τους ταυτίζουν με τα αντιεπιστημονικά σενάρια συνομωσίας και «
αρνητών της μάσκας ». Δεν είναι όμως η μάσκα που προσπαθεί να πνίξει
τη φωνή των μαθητών. Είναι όλοι εκείνοι που με τις αποφάσεις τους,
επέβαλαν την δίκαιη αντίδρασή τους.
“Κατασυκοφαντούν” τους μαθητικούς αγώνες, αυτοί που δεν
αξιοποίησαν το χρόνο που κερδήθηκε το προηγούμενο διάστημα, από την
πειθαρχημένη στάση συνολικά όλων μας και της νεολαίας, ώστε να παρθούν όλα τα
απαραίτητα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την προστασία μαθητών
κι εκπαιδευτικών.
Οι καταλήψεις στα σχολεία πραγματοποιούνται ενώ δεν έχουν
εκλεγεί ακόμα τα 15μελή με αποτέλεσμα να ξεκινάν με πρωτοβουλία μεμονωμένων
μαθητών.Πρέπει τα παιδιά να ακολουθούν
δημοκρατικές διαδικασίες. Να αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία τα μαθητικά συμβούλια
(είναι ακόμα σε ισχύ τα μαθητικά συμβούλια που έχουν εκλεγεί πέρσι) και να
αναλαμβάνουν την ευθύνη όλοι οι μαθητές με καθολική ψηφοφορία. Ο
ρόλος μας ως γονείς δεν είναι να τρομοκρατούμε ή να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση
με τους μαθητές. Ο ρόλος μας είναι να τους προστατεύουμε και να τους βοηθάμε να
λειτουργούν με δημοκρατικό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση η αστυνομία δεν έχει κανένα
ρόλο να επεμβαίνει στα θέματα των κινητοποιήσεων των μαθητών.
Πρέπει όλοινα
κατανοήσουν ότι τα προβλήματα των σχολείων, είναι αυτά που «υποκινούν» τους
αγώνες των μαθητών.
Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν είμαστε και
δεν πρέπει να αφήσουμε κανέναν να μας βάλει σε αντίπαλα στρατόπεδα. Δεν πρέπει
να αφήσουμε κανέναν να θέτει στο απυρόβλητο τις τεράστιες ευθύνες κυβέρνησης και
Δήμων για τις ακατάλληλεςυποδομές και
την ανυπαρξία μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων και να θέσει στο
επίκεντρο της προσοχής μας τον «κοινωνικό αυτοματισμό».
Να παρθούν έστω και τώρα -καθυστερημένα- τα αναγκαία και
απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς να κινδυνεύει η
υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και να εξασφαλίζεται η ποιοτική μόρφωση
των μαθητών από κάθε άποψη.