Κυριακή, 15 Σεπ, 2019

  • Κυκλοφόρησε "Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ" (Νο 568)
  • Παρουσίαση στη Νάουσα του βιβλίου "Δωρικού ρυθμού" του Αλέξανδρου Οικονόμου
  • ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΥΠΑ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ
  • ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ: Ο Χουάν Γκουαϊδό αγκαλιά με ακροδεξιούς εμπόρους ναρκωτικών στην Κολομβία
  • Συνέντευξη με την Λενικάκη Μαυρέτα
  •  Συναυλία τζαζ με την Χριστίνα Συριοπούλου
Κυκλοφόρησε "Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ" (Νο 568)1 Παρουσίαση στη Νάουσα του βιβλίου "Δωρικού ρυθμού" του Αλέξανδρου Οικονόμου2 ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΥΠΑ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ3 ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ: Ο Χουάν Γκουαϊδό αγκαλιά με ακροδεξιούς εμπόρους ναρκωτικών στην Κολομβία4 Συνέντευξη με την Λενικάκη Μαυρέτα5  Συναυλία τζαζ με την Χριστίνα Συριοπούλου6

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΛΜΕ Ημαθίας:Όχι στην πρόταση του ΥΠΕΠΘ για αναμοριοδότηση των σχολείων

print
email
από Η Άλλη Άποψη
ΕΛΜΕ Ημαθίας:Όχι στην πρόταση του ΥΠΕΠΘ για αναμοριοδότηση των σχολείων

Οδηγεί σε νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις.

 Πριν μερικές ημέρες έγινε γνωστή η πρόταση του υπουργείου για την αναμοριοδότηση των σχολείων της χώρας, μια διαδικασία με πολλαπλές επιδράσεις και συνέπειες για εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές.

Αρχικά τονίζουμε ότι η ανάμοριοδότηση των σχολείων έχει περιορισμένη ισχύ όσο αφορά την δυνατότητα  μετάθεσης, αφού οι τελευταίες κυβερνήσεις έχουν “καταφέρει” να περιορίσουν στο ελάχιστο τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών, εγκλωβίζοντας έναν μεγάλο αριθμό συναδέλφων μακριά από το σπίτι τους για χρόνια.

Σχετικά δε με την Ημαθία,  η πρόταση του Υπουργείου είναι απαράδεκτη, καθώς επιφέρει μείωση των μορίων ΟΛΩΝ των σχολικών μονάδων της Ημαθίας, εξισώνοντας μάλιστα  τα σχολεία της Βέροιας και της Νάουσα με της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Άραγε η απόσταση της έδρας του σχολείου του κάθε νομού από την  έδρα της περιφέρειας ή από τα δύο-τρία μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας δεν έπρεπε να λαμβάνεται υπόψιν στα κριτήρια μοριοδότησης;

Επιπλέον η πρόταση αυτή είναι σαφώς σε διαφορετική κατεύθυνση με τις προτάσεις του ΠΥΣΔΕ Ημαθίας οι οποίες διαμορφώθηκαν στην αρχή του 2017. Και εδώ, για μια ακόμη φορά, καταλαβαίνει κανείς πως εννοεί το υπουργείο παιδείας τον διάλογο και πως χειρίζεται τις κατατιθέμενες προτάσεις.

Το πιο σημαντικό όμως  είναι ότι αυτή η αναμοριοδότηση προς τα κάτω (λιγότερα μόρια ανά σχολείο) θα επηρεάσει τη λειτουργία των σχολείων, όσον αφορά την σύσταση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων.

Για παράδειγμα, τα Γενικά Λύκεια  Μελίκης και Πλατέος – Κορυφής, καθώς και το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ειρηνούπολης τώρα βρίσκονται στην κατηγορία Ε (5 μόρια για τις σχολικές μονάδες της Δ/θμιας Δ/νσης) και με την αναμοριοδότηση  μεταφέρονται στην κατηγορία Γ (3 μόρια). Το  αποτέλεσμα είναι, για την έγκριση λειτουργίας τμήματος ομάδας προσανατολισμού, να απαιτούνται περισσότεροι μαθητές/τριες.

Επίσης το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ριζωμάτων από την κατηγορία Θ (9 μόρια), όπου μπορούσε να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών, μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης, μεταφέρεται στην κατηγορία Ζ (7μόρια) και θα απαιτούνται πια  τουλάχιστον 6 μαθητές για την λειτουργία Ομάδας Προσανατολισμού.

Το παράδοξο της υπόθεσης, που δείχνει και την σπουδή του υπουργείου, στην παρούσα φάση, να καταργήσει τμήματα  στα ΓΕΛ, είναι το γεγονός πως το Γυμνάσιο Πλατέος κατατάσσεται στην Δ κατηγορία (4 μόρια), ενώ το ΓΕΛ Πλατέος – Κορυφής στην Γ κατηγορία (3 μόρια).

Αν συμπεριλάβουμε στο όλο θέμα το γεγονός  πως το σχολικό έτος 2018-2019 οι εγγραφές στα ΓΕΛ θα γίνουν με ηλεκτρονικό τρόπο, όπως έγιναν εφέτος στα ΕΠΑΛ, καταλαβαίνουμε ότι: "Η νέα μοριοδότηση των σχολείων αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια του υπουργείου για καταργήσεις τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων.   Έχουμε πικρή πείρα από τις ενέργειες, των εκάστοτε κυβερνήσεων,  όσον αφορά  τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Δηλώνουμε κατηγορηματικά, ότι είμαστε αντίθετοι σε κάθε τέτοια υπουργική σκέψη, ειδικά  μετά την πρόσφατη συμφωνία του υπουργείου με  τους “θεσμούς”.

Απαιτούμε:

Απόσυρση της πρότασης του υπουργείου που αφορά την μοριοδότηση των σχολείων και αποδοχή των προτάσεων/εισηγήσεων των οικείων ΠΥΣΔΕ.

Καμιά συγχώνευση - κατάργηση σχολείου.

20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές στα εργαστήρια! Απόσυρση των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑ.Λ., Ο.Π. στα ΓΕ.Λ., για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ

Όλοι οι μαθητές στις ομάδες προσανατολισμού, στις ειδικότητες και στους   τομείς της επιλογής τους.

Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

 

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

 

 

 

 

Έχει διαβαστεί 171 φορές

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Συνέντευξη με την πρέσβειρα της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Τα Πιο Δημοφιλή

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Λιακάδα
Λιακάδα
Θερμοκρασία 23 °C
Άνεμος ΒΒΔ 2-3 μποφόρ

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου

Κυρίως λιακάδα
Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία 14 ως 29 °C
Άνεμος ΒΑ 2-3 μποφόρ

Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου

Λιακάδα
Λιακάδα
Θερμοκρασία 16 ως 31 °C
Άνεμος ΑΒΑ 1-2 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 134 επισκέπτες και 0 μέλη.

Αρχική σελίδα για κινητά