Δευτέρα, 08 Μάρ, 2021

  • Δράσεις της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Βέροιας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
  • Δωρεάν rapid tests στην Τ.Κ. Ζερβοχωρίου με πρωτοβουλία του Δήμου Νάουσας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ
  • Μήνυμα  της Επιτροπής Ισότητας του Δήμου Νάουσας για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
  • Μήνυμα  της Αντιδημάρχου Ισότητας Φύλων και Προέδρου της επιτροπής Ισότητας Φύλων Δήμου Βέροιας για τη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
  •  Πανελλαδική τηλεδιάσκεψη της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων ΙΚΑ
  • Μήνυμα Δημάρχου Βέροιας για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων της Γυναίκας
Δράσεις της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Βέροιας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας1 Δωρεάν rapid tests στην Τ.Κ. Ζερβοχωρίου με πρωτοβουλία του Δήμου Νάουσας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ2 Μήνυμα  της Επιτροπής Ισότητας του Δήμου Νάουσας για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας3 Μήνυμα  της Αντιδημάρχου Ισότητας Φύλων και Προέδρου της επιτροπής Ισότητας Φύλων Δήμου Βέροιας για τη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας4  Πανελλαδική τηλεδιάσκεψη της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων ΙΚΑ 5 Μήνυμα Δημάρχου Βέροιας για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων της Γυναίκας6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Να βγουν συμπεράσματα...

Η ΦΩΤΟ είναι αποκαλυπτική για το πώς αντιμετώπισαν ΜΜΕ (η συντριπτική πλειοψηφία)  τα χτεσινά θλιβερά και καταδικαστέα γεγονότα της αστυνομικής βίας στη Ν. Σμύρνη. Η «γραμμή» ότι προηγήθηκε επίθεση κατά αστυνομικών είχε δοθεί από νωρίς. Όμως ήλθαν τα βίντεο και πλήθος αυτοπτών μαρτύρων να τα διαψεύσουν. Το ζήτημα είναι τι συμπ... Περισσότερα

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Προκλητικές αντιδραστικές ρυθμίσεις εν μέσω πανδημίας

από Η Άλλη Άποψη
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Προκλητικές αντιδραστικές ρυθμίσεις εν μέσω πανδημίας

Αντί η κυβέρνηση να λύσει τα μεγάλα προβλήματα στο χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν σε συνθήκες πανδημίας, βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών

Ενα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, και μάλιστα από όλο και μικρότερες τάξεις, φέρνει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που ανάρτησε την Τετάρτη στη διαδικασία της διαβούλευσης το υπουργείο Παιδείας και το προωθεί εν μέσω πανδημίας! Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 6 Μάη και στη συνέχεια το νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.

Στην ουσία η κυβέρνηση, αντί να λύσει τα γιγάντια προβλήματα στο χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν και από τις συνθήκες της πανδημίας, νομοθετεί βάζοντας παραπέρα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών, κάνοντας χειρότερο, πιο άδικο και ταξικό το σχολείο. Και επιλέγει να το κάνει αυτήν την περίοδο ώστε να αντιμετωπίσει τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις, όπως έκανε με το πανεπιστημιακό άσυλο, που το κατάργησε μέσα στο κατακαλόκαιρο, όπως έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέρυσι, με το νόμο για την πρόσβαση και το Λύκειο, τον οποίο ψήφισε μέσα στις διακοπές του Πάσχα.

Λύκειο - «εξεταστική αρένα»

Από τα βασικά στοιχεία του νομοσχεδίου είναι οι παρεμβάσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα σε 7 για κάθε τάξη από 4 σήμερα, ενώ για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη θα απαιτείται βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο, με μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται και στο Λύκειο, όπου τα παιδιά θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα στη Β' Λυκείου, από 6 σήμερα, και σε 5 στη Γ' Λυκείου από 4 σήμερα (στην Α' Λυκείου παραμένουν στα 8). Ωστόσο, το Λύκειο μετατρέπεται σε πιο σκληρό εξεταστικό κέντρο από την αρχή έως το τέλος του, αφού επανέρχεται η «Τράπεζα Θεμάτων» από την ερχόμενη σχολική χρονιά, που τα αποτελέσματά της όταν εφαρμόστηκε ήταν καταστροφικά, με τεράστια ποσοστά αποτυχίας των μαθητών, διόγκωση της παραπαιδείας και τυποποίηση της γνώσης. Οι μαθητές του Λυκείου στο τέλος κάθε χρονιάς θα μπαίνουν στη διαδικασία να μελετούν όπως και στις πανελλαδικές εξετάσεις, με απρόσωπα θέματα που δεν λαμβάνουν υπόψη το επίπεδο της κάθε τάξης, το αν έχει καλυφθεί η ύλη σε όλα τα μαθήματα και με τι όρους έχει γίνει αυτό.

Να σημειωθεί επίσης ότι ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης, από 9,5 σήμερα, αυξάνεται σε 10 σε όλο το Λύκειο, επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις και οι Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται τρεις, από τέσσερις σήμερα, κάτι που θα σημάνει λιγότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Στα εξεταζόμενα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τα Λατινικά επανέρχονται στη θέση της Κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις της επόμενης χρονιάς.

Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση διατηρεί και επεκτείνει το ανταγωνιστικό και υποταγμένο στις εξετάσεις Λύκειο που θεσμοθέτησε από πέρυσι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα Λύκειο - «εξεταστική αρένα», που θα διογκώσει την παραπαιδεία. Παραμένει δε στις προθέσεις της κυβέρνησης να το υποτάξει ακόμα περισσότερο στη διαδικασία της εισαγωγής στα ΑΕΙ με προσμέτρηση των βαθμών όλων των τάξεων, κάτι που ωστόσο δεν φέρνει τώρα στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι η επαναφορά της αναγραφής της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου, στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα ότι κάθε χρόνο οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με την καταστολή όταν κινητοποιούνται στα σχολεία τους, καταλαβαίνουμε τι θέλει να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο μέτρο...

Επίθεση και στο περιεχόμενο του σχολείου

Η επίθεση της κυβέρνησης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών δεν συνίσταται μόνο στις περισσότερες εξετάσεις και την αυστηροποίηση των βαθμολογιών, αλλά και στο περιεχόμενο του σχολείου.

Το υπουργείο ανακοίνωσε «εργαστήρια δεξιοτήτων», ενίσχυση της Πληροφορικής, εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων (επιχειρηματικότητα κ.ά.), εισαγωγή «συνθετικής δημιουργικής εργασίας», ενώ από το Νηπιαγωγείο εισάγονται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών «μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων» και η Πληροφορική, κάτι που έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις από παιδαγωγική σκοπιά.

Στην πραγματικότητα, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, τελικά ενισχύονται όλα τα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει στα σημερινά αδιέξοδα το σχολείο, όπως τα Μαθηματικά του «περίπου», η διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, η αποσπασματικότητα στη γνώση και φυσικά η εκγύμναση στην επιχειρηματικότητα για να μάθουν από μικρή ηλικία οι αυριανοί εργαζόμενοι να σκέφτονται με γνώμονα όχι τα δικά τους συμφέροντα, αλλά αυτά του εργοδότη, σε έναν κόσμο όπου το επιχειρηματικό κέρδος θεωρείται ζωογόνο και πάνω απ' όλα.

Τα παραπάνω προωθούνται τη στιγμή που δεν παίρνεται ούτε ένα μέτρο για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα, εποπτικό υλικό, ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός της τάξης να δουλέψει πιο δημιουργικά με τους μαθητές. Και όχι μόνο δεν ενισχύονται οι υποδομές, αλλά προωθούνται ρυθμίσεις που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο, αφού αυξάνεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία (ειρωνεία και πρόκληση να ανακοινώνεται κάτι τέτοιο εν μέσω πανδημίας!), ενώ σε Γυμνάσια και Λύκεια ο ελάχιστος αριθμός θα ορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις κατά το δοκούν...

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα Νηπιαγωγεία ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές, που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής, αφού σε ηλικίες που τα παιδιά δεν γνωρίζουν ακόμα τη μητρική τους γλώσσα εισάγονται τα Αγγλικά και η Πληροφορική, την ίδια στιγμή που δεν παίρνουν καν μέτρα για ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, ενώ δεν συζητούν την ενίσχυση των Νηπιαγωγείων με όλο το απαραίτητο προσωπικό (τραπεζοκόμους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.).

Αμεση σχέση με το περιεχόμενο του σχολείου έχει και η πολυσυζητημένη «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας», που θα αρχίσει από την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ θα ακολουθήσει η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου θα ξεκινήσει του χρόνου (Σεπτέμβρη 2021). Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στους άξονες της «αξιολόγησης της σχολικής μονάδας», που θα γίνεται από τον διευθυντή και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών (αλλά θα εμπλέκονται επίσης το ΙΕΠ και τα στελέχη Εκπαίδευσης), θα είναι οι ενότητες «Σχολείο και σχολική ζωή», «Εκπαιδευτικές διαδικασίες και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών», «Εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Πρόκειται για ρυθμίσεις που παραπέμπουν άμεσα στην παραπέρα ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, καθώς οι εκπαιδευτικοί στόχοι και τα αποτελέσματα που θα «αξιολογούνται» θα καταλήγουν να προσδιορίζονται από τους ταξικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του επιπέδου των μαθητών από σχολείο σε σχολείο, από γειτονιά σε γειτονιά κ.ο.κ.

Σπρώχνουν μαθητές εκτός σχολείων στους ιδιώτες της κατάρτισης

Ρυθμίσεις με αρνητικές συνέπειες για αρκετές κατηγορίες μαθητών φέρνει η κυβέρνηση στα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου, που αφορούν τα ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα, μπαίνει ηλικιακό όριο για την εγγραφή ενός μαθητή σε ημερήσιο ΕΠΑΛ, στα 17 έτη. Εάν κάποιος άνω των 17 ετών θέλει να αλλάξει ειδικότητα ή απλά να πάρει απολυτήριο, θα μπορεί να το κάνει μόνο μέσω εσπερινού ΕΠΑΛ.

Η διάταξη «τεκμηριώνεται» αυθαίρετα, με τον προκλητικό ισχυρισμό «της αποσυμφόρησης των, ήδη κορεσμένων, ημερησίων ΕΠΑΛ». Κι αυτό ενώ οι κυβερνήσεις όλων των τελευταίων χρόνων κλείνουν διαρκώς Τμήματα των ΕΠΑΛ που οι ίδιες χαρακτηρίζουν «ολιγομελή»! Το ηλικιακό όριο τίθεται χωρίς καμία επιστημονική μελέτη και η κυβέρνηση επικαλείται την «πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών». Ομως η εμπειρία πολλών σχολείων και μάχιμων εκπαιδευτικών από τη στάση μεγάλων σε ηλικία και συνήθως εργαζόμενων μαθητών είναι εντελώς διαφορετική.

Στην πράξη, για τους μαθητές άνω των 17 ετών, που μέχρι σήμερα επέλεγαν τα ημερήσια ΕΠΑΛ, η παραπάνω ρύθμιση θα σημάνει μετακίνησή τους χωρίς λήψη απολυτηρίου και στροφή στην κατάρτιση σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ. Αυτό αφορά π.χ. μαθητές που δυσκολεύονταν να ολοκληρώσουν το ΓΕΛ, που είχαν μείνει μια - δυο φορές και μετεγγράφονταν για να πάρουν απολυτήριο στο ΕΠΑΛ. Αφορά εργαζόμενους μαθητές που δουλεύουν απογευματινά ωράρια και θα μπουν τώρα στο δίλημμα «σπουδές ή δουλειά», αφορά ανθρώπους που ήθελαν να αλλάξουν ειδικότητα μέσω του ΕΠΑΛ, μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα που θέλουν απολυτήριο κ.ά. Με δεδομένο ότι τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι πολύ λιγότερα από τα ημερήσια και ότι σε πολλές πόλεις ή νησιωτικές περιοχές δεν υπάρχουν καθόλου, όλες αυτές οι κατηγορίες μαθητών σπρώχνονται ουσιαστικά στις ιδιωτικές σχολές κατάρτισης.

Απελευθέρωση στις μπίζνες των ΑΕΙ και «κόφτης» στις μετεγγραφές

Το νομοσχέδιο βάζει στο στόχαστρο και την Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς προβλέπει τη διευκόλυνση ίδρυσης ξενόγλωσσων Τμημάτων Σπουδών με δίδακτρα στα ΑΕΙ για κατοίκους χωρών εκτός ΕΕ, θεσμοθετούνται κοινά πτυχία με ξένα Ιδρύματα, διπλά πτυχία με συνεργασίες ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα και δράσεις για προσέλκυση ξένων φοιτητών, στο πλαίσιο της προσπάθειας - που από την πρώτη στιγμή είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση - να διευκολυνθούν οι «μπίζνες» των ΑΕΙ να μοσχοπουλούν διάφορους τίτλους σπουδών.

Περιορισμοί μπαίνουν και στη διαδικασία των μετεγγραφών, με στόχο όπως φαίνεται την ενίσχυση του ελιτισμού και της διαφοροποίησης μεταξύ των Τμημάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι για να πάρει μετεγγραφή ένας φοιτητής από το Τμήμα όπου έχει περάσει σε ένα άλλο, θα πρέπει η βάση του Τμήματος υποδοχής να είναι έως 2.750 μόρια υψηλότερη των μορίων που είχε συγκεντρώσει ο φοιτητής. Προβλέπεται όμως και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε Τμήματα ίδιου πεδίου, χωρίς τον ανωτέρω περιορισμό. Στα κοινωνικά κριτήρια θα εξετάζεται ο μ.ο. εισοδημάτων τριετίας.

Για τη διοίκηση των Ιδρυμάτων, τέλος, θεσμοθετείται κοινό ψηφοδέλτιο για πρύτανη και αντιπρυτάνεις στις πρυτανικές εκλογές. (ΠΗΓΗ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ)

Έχει διαβαστεί 321 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «EΠΙΚΑΙΡΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Η ταβέρνα "Πλάτανος" τώρα κοντά σας και με Delivery!

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Συνέντευξη με την πρέσβειρα της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

«Η Εθνική Αντίσταση στη Βέροια: Ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης μας και στη ιστορία της χώρας μας»

«Άτιμη Ασφαλιστική»

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Μερική λιακάδα
Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία 14 °C
Άνεμος ΝΔ 1-2 μποφόρ

Δευτέρα, 08 Μαρτίου

Μερική λιακάδα
Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία 7 ως 14 °C
Άνεμος ΑΝΑ 1-2 μποφόρ

Τρίτη, 09 Μαρτίου

Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Θερμοκρασία 8 ως 12 °C
Άνεμος Α 1-2 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 198 επισκέπτες και 0 μέλη.