Σάββατο, 01 Νοε, 2025

  • Το Εθνικό Απολυτήριο είναι αιτία πολέμου! Σε θέση μάχης για να εμποδίσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης!
  • ΕΚ ΗΜΑΘΙΑΣ: Σήμερα στις 9 μ.μ. η συναυλία εργατικής αλληλεγγύης με τους «Κοινούς Θνητούς»
  • ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ: Δύο αριστουργήματα του Δάντη.Η Κόλαση και το Νέα ζωή
  • ΕΝΩΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ: Όχι στο κλείσιμο των ΕΛΤΑ, άλλο ένα χτύπημα στην ύπαιθρο
  • Ενισχύουμε το ΚΚΕ, ενισχύουμε την πάλη για το δίκιο, για τον Σοσιαλισμό!
  • ΒΕΡΟΙΑ: Ελεύθεροι αφέθηκαν οι δύο προσαχθέντες συνδικαλιστές μετά τη συγκέντρωση που έγινε στο ΑΤ
Το Εθνικό Απολυτήριο είναι αιτία πολέμου! Σε θέση μάχης για να εμποδίσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης!1 ΕΚ ΗΜΑΘΙΑΣ: Σήμερα στις 9 μ.μ. η συναυλία εργατικής αλληλεγγύης με τους «Κοινούς Θνητούς»2 ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ: Δύο αριστουργήματα του Δάντη.Η Κόλαση και το Νέα ζωή3 ΕΝΩΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ: Όχι στο κλείσιμο των ΕΛΤΑ, άλλο ένα χτύπημα στην ύπαιθρο4 Ενισχύουμε το ΚΚΕ, ενισχύουμε την πάλη για το δίκιο, για τον Σοσιαλισμό!5 ΒΕΡΟΙΑ: Ελεύθεροι αφέθηκαν οι δύο προσαχθέντες συνδικαλιστές μετά τη συγκέντρωση που έγινε στο ΑΤ6

Το Σχόλιο της Ημέρας

"Μητσοτάκης ή χάος"

Στο δημοσκοπικό ερώτημα «Αν δεχθούμε τη φράση "Μητσοτάκης ή χάος" ως πολιτικό δίλημμα, εσείς τι θα επιλέγατε;», το 42% απαντάει «χάος», Μητσοτάκης το 30%, και «Αλλο» το 28%. Η ερώτηση θυμίζει το «Καραμανλής ή τανκς» και είναι αυταπόδεικτο ότι υπηρετεί τον αποπροσανατολισμό και τη χειραγώγηση του λαού. Οπως αναμενόταν μάλιστα, οι απαντή... Περισσότερα

Παρουσιάζεται αύριο το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα εκτινάξει τις μορφωτικές ανισότητες

από Η Άλλη Άποψη
Παρουσιάζεται αύριο το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα εκτινάξει τις μορφωτικές ανισότητες

Αύριο Δευτέρα θα παρουσιαστεί από το υπουργείο Παιδείας κάτω από τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», το αντιδραστικό νομοσχέδιο που θα οδηγήσει σε σχολεία πολλών ταχυτήτων και θα εκτινάξει τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης. Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε πρόσφατα στο Yπουργικό Συμβούλιο και θα προωθηθεί για ψήφιση μέσα στο κατακαλόκαιρο με κλειστά τα σχολεία. 

«Κεντρικός πυλώνας του νομοσχεδίου αποτελεί το δίπολο Αυτονομία-Αξιολόγηση», δήλωσε στο ΑΠΕ η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, κωδικοποιώντας τις βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου που είναι αφενός η μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων και αφετέρου η δημιουργία ενός μηχανισμού, όπως η «αξιολόγηση» για την επιβολή αυτών των αντιδραστικών αλλαγών.

Ως προς τον στόχο του σχεδίου νόμου για «μεγαλύτερους βαθμούς αυτονομίας στο σχολείο», όπως βαφτίζεται η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η Ν. Κεραμέως τον σερβίρει με το σύνθημα ενός τάχα πιο «ελεύθερου» σχολείου «που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια» και επομένως «είναι ένα καλύτερο σχολείο που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών».

Στην πραγματικότητα η «αυτόνομη» σχολική μονάδα δεν θα είναι «ελεύθερη», αλλά απολύτως δέσμια των επιχειρηματικών συμφερόντων. Με βάση και τις σχετικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, το κράτος θα απαλλαγεί ακόμη περισσότερο από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης. Οι γονείς θα βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ενώ τα σχολεία θα ζητιανεύουν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς από τους ομίλους που θα διαμορφώνουν τα πάντα, τα προγράμματα, τα επιλεγόμενα μαθήματα, κλπ..

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία ίδια για όλα τα παιδιά, γραμμένα με βάση την επιστημονική αλήθεια, που θα συμβάλλουν στην ολόπλευρη μόρφωση με βάση την επιστήμη. Αυτό, ενώ πολλά είναι και τα ερωτήματα για την υλοποίηση του μέτρου, π.χ. για τη δωρεάν παροχή του σε αυτή ή σε κάποια επόμενη φάση.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα κληθεί να λειτουργήσει και με αυτά τα κριτήρια θα κληθεί να «αξιολογηθεί» ο εκπαιδευτικός με ασφυκτικό έλεγχο για το πόσο προωθεί αυτήν την πολιτική. Θέλοντας να αποκρύψει τις πραγματικές στοχεύσεις της αντιδραστικής της αξιολόγησης, η υπουργός Παιδείας ισχυρίζεται πως «η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών», με στόχο τάχα «τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη - όχι την τιμωρία».

Ωστόσο, όπως η ίδια λέει, επιβεβαιώνοντας το ακριβώς αντίθετο, «η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα». Στην ίδια συνέντευξη αναφέρει ότι «Η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών - ένα μηχανισμό λογοδοσίας», επιβεβαιώνοντας πως η αξιολόγηση θα είναι ένας μηχανισμός επιβολής αυτών των αντιδραστικών αλλαγών. Σύμφωνα με την ίδια, θα δίνεται η «αυτονομία» στους εκπαιδευτικούς «να μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων», προκειμένου να δημιουργείται η επίφαση ότι αυτοί θα αποφασίσουν τον τρόπο που θα αξιολογούνται, κάτω όμως από ένα πολύ συγκεκριμένο και προκαθορισμένο πλαίσιο.


Έχει διαβαστεί 796 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

Κυκλοφόρησε το νέο (11ο) βιβλίο του Αλέκου Χατζηκώστα «Τα χειρόγραφα του θανάτου»

Γλυκιά γιασεμιά μου

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Με ένα κλικ στο κανάλι μας στο Yutube!

advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Αρθρογραφία

Ημερολόγιο

Ποιός είναι online

Έχουμε online 1290 επισκέπτες και 0 μέλη.