Του Αλέκου Χατζηκώστα * Πενήντα δύο χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου. 52 χρόνια μετά, τα συνθήματα του ξεσηκωμού του Πολυτεχνείου και της αντιδικτατορικής πάλης του λαού "Εξω οι ΗΠΑ - Εξω το ΝΑΤΟ", "Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία", παραμένουν επίκαιρα και ζωντανά και μας εμπνέουν στους αγώνες του... Περισσότερα
ΠΡΟΤΥΠΑ και ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Πληθαίνουν οι αντιδράσεις στην κυβερνητική επιχείρηση κατηγοριοποίησης των σχολείων
από Η Άλλη Άποψη
Με τα σχολεία να παραμένουν κλειστά, με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να είναι χαμένοι στην τηλεκπαίδευση, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα εφαρμόζουν τον νόμο 4692/2020 με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και «καλούν» τους Συλλόγους Διδασκόντων όλων των δημοτικών της χώρας, να αποφασίσουν αν θέλουν το σχολείο τους να χαρακτηριστεί σαν«Πρότυπο»ή«Πειραματικό».
«Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού», σημειώνει η«Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»(ΑΣΕ)καλώντας τους Συλλόγους να μη δεχτούν τη μετατροπή των σχολείων του σε «Πρότυπα» ή «Πειραματικά».
«Είναι αυτονόητο ότι είναι διαφορετική η αποστολή των Πρότυπων από τα Πειραματικά Σχολεία», τονίζει η ΑΣΕ, καθώς όπως περιγράφεται και στον νόμο τα μεν πρώτα αφορούν την«…καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας…»ενώ τα δεύτερα την«…υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα…».Για αυτό στα Πρότυπα Σχολεία η επιλογή των μαθητών γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή με κλήρωση στο Δημοτικό, ενώ στα Πειραματικά σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού.
Η ΑΣΕ τονίζει ότι «η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των "καλών" μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει τον δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης "εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης" που απέρριψε μαζικά ο κλάδος με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία - αποχή υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών».
Παράλληλα, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων «να μην αιτηθούν την ένταξη στον θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών και να δυναμώσουν, από κοινού με τους γονείς, τον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας»