Πέμπτη, 14 Νοέ, 2019

  • Δόμνα Μιχαηλίδου: Από την Πατησίων στη Δαμασκό μια μπαρούφα δρόμος…
  • Στην Ημαθία αύριο ο Πρωθυπουργός
  • Συνέντευξη με την σκηνοθέτη Ηρώ Γεωργίου
  • Τάσος Μπαρτζώκας για Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα: «Δεν υπάρχει ελευθερία χωρίς ασφάλεια»
  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ: Επίσκεψη στη δομή προσφύγων στην Αλεξάνδρεια
  • ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ: Χαιρετίζει την απεργία στου «Βαρβαρέσου»
Δόμνα Μιχαηλίδου: Από την Πατησίων στη Δαμασκό μια μπαρούφα δρόμος…1 Στην Ημαθία αύριο ο Πρωθυπουργός2 Συνέντευξη με την σκηνοθέτη Ηρώ Γεωργίου3 Τάσος Μπαρτζώκας για Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα: «Δεν υπάρχει ελευθερία χωρίς ασφάλεια» 4 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ: Επίσκεψη στη δομή προσφύγων στην Αλεξάνδρεια5 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ: Χαιρετίζει την απεργία στου «Βαρβαρέσου»6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το εφοπλιστικό κέρδος!

print
email
από Η Άλλη Άποψη
Το εφοπλιστικό κέρδος!

Η προσπάθεια κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ να αποπροσανατολίσουν και να συγκαλύψουν τις πραγματικές αιτίες για το χάος με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης είναι απόδειξη της συνενοχής τους για την υπηρέτηση της ίδιας πολιτικής, που «πνίγει» τις λαϊκές ανάγκες στο κυνήγι του κέρδους των εφοπλιστών, συνολικά των επιχειρηματικών ομίλων.

Για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε ότι το αντιλαϊκό κράτος είναι «επιτελικό» και δρα με ταχύτητα όταν πρόκειται να διασφαλίσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου, όπως στην περίπτωση των δεκάδων νόμων που έχουν ψηφιστεί για τα κέρδη των εφοπλιστών, είναι όμως επιλεκτικά δυσκίνητο όταν πρόκειται να ανταποκριθεί σε μια έκτακτη ανάγκη που αντιμετωπίζει ο λαός. Και η αιτία είναι βέβαια οι «νόμοι της αγοράς», θεματοφύλακας των οποίων είναι το κράτος.

Ο πολυήμερος αποκλεισμός του νησιού και η απίστευτη ταλαιπωρία κατοίκων, επαγγελματιών και επισκεπτών, επιβεβαίωσε ότι η επικοινωνία ενός νησιού, από τα χιλιάδες που έχει η χώρα μας, με την ηπειρωτική Ελλάδα, είναι αφημένη στο «έλεος» των εφοπλιστών και της κερδοφορίας τους.

Για να είναι απρόσκοπτη και ασφαλής η ακτοπλοΐα, χρειάζονται σύγχρονα καράβια, που θα συντηρούνται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, θα είναι πλήρως επανδρωμένα, ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες ατυχημάτων και βλαβών, θα εκτελούν δρομολόγια που δεν θα εξουθενώνουν πλήρωμα και πλοίο, διασφαλίζοντας τις λαϊκές ανάγκες χειμώνα - καλοκαίρι.

Ολα αυτά όμως συνιστούν «κόστος» για τον εφοπλιστή, από το οποίο απαλλάσσεται με νόμους όλων των κυβερνήσεων και από πάνω επιδοτείται από το κράτος!

Προκειμένου να διασφαλίζουν τα κέρδη τους, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν το ελεύθερο να καθορίζουν όπως τους συμφέρει τα δρομολόγια, να πατούν στο σβέρκο τους ναυτεργάτες με μειωμένες οργανικές συνθέσεις, να κόβουν δρομολόγια, να αποδρομολογούν καράβια την περίοδο που πέφτει η κίνηση και να τα εξαντλούν τους θερινούς μήνες, αυξάνοντας τις πιθανότητες για βλάβες, καθυστερήσεις, ταλαιπωρία.

Αυτό έγινε στη Σαμοθράκη. Αυτό γίνεται και σε όλη τη χώρα, ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Αλλά γι' αυτά δεν λένε κουβέντα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, αφήνοντας στο απυρόβλητο τους εφοπλιστές και την κερδοφορία τους, την οποία από κοινού υπηρετούν.

Η κυβέρνηση ήταν αποκαλυπτική και στον τρόπο που προσπάθησε να διαχειριστεί την «κρίση» στη Σαμοθράκη. Σύμφωνα με δηλώσεις των αρμοδίων, τις πρώτες μέρες δεν έγινε δυνατό να βρεθεί κατάλληλο καράβι άλλης εταιρείας, επειδή όλα ήταν δρομολογημένα εξαιτίας της αυξημένης κίνησης του καλοκαιριού.

Δηλαδή, για να απεγκλωβίσει τους χιλιάδες επισκέπτες και κατοίκους της Σαμοθράκης, το κράτος απευθύνθηκε στην «αγορά», η οποία όμως δεν ανταποκρίθηκε, επειδή προτεραιότητα είχε το κέρδος από τις άλλες εμπορικές γραμμές!

Τελικά, η εταιρεία που διέθεσε καράβι μετά από μέρες και προφανώς με το αζημίωτο, εμφανίζεται σήμερα να προσφέρει «κοινωνικό έργο» (!) κλαψουρίζοντας ότι «μπαίνει μέσα» από το έκτακτο δρομολόγιο...

Το ίδιο ισχύει και με το λιμάνι της Σαμοθράκης, το οποίο (προς το παρόν) δεν έχει προφανώς την τύχη να είναι ένα από αυτά για τα οποία ενδιαφέρεται να επενδύσει το κεφάλαιο. Γι' αυτό οι υποδομές του παραμένουν απαρχαιωμένες και δεν μπορούν να διασφαλίσουν την προσέγγιση πλοίου σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, ή να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.

Αλλωστε, και μόνο το γεγονός ότι οι εργασίες ανακατασκευής του λιμανιού εκκρεμούν από το 2017, δηλαδή από τις μεγάλες πλημμύρες, δείχνει την ...ταχύτητα με την οποία το κράτος ανταποκρίνεται στις οξυμένες ανάγκες που προκύπτουν για το λαό ακόμα και από ένα έκτακτο περιστατικό, όπως οι καταστροφές εκείνης της χρονιάς σε βασικές υποδομές του νησιού.

Και το κερασάκι στην τούρτα: Πώς «λύθηκε» το πρόβλημα; Με τον ίδιο τρόπο που προκλήθηκε! Με την εξαγγελία δηλαδή ενός γενναίου μποναμά για τον επόμενο εφοπλιστή που θα αναλάβει τη γραμμή, με «αυστηρότερους» τάχα όρους, που θα γίνουν «λάστιχο» στην πράξη και δεν αλλάζουν την αντιλαϊκή κατεύθυνση που χαράσσει το αντεργατικό - αντιλαϊκό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα.

Το συμπέρασμα είναι ένα: Εφοπλιστικό κέρδος και ασφαλείς, φτηνές, τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα για τους ναυτεργάτες, είναι πράγματα ασύμβατα. Και πρέπει ο λαός με την πάλη του να στείλει στον πάτο της θάλασσας αυτήν τη βάρβαρη πολιτική, για να ανοίξει ο δρόμος της ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών του.

  • Το άρθρο αναδημοσιεύεται από τη στήλη «Η Αποψή μας», του «Ριζοσπάστη», Τετάρτη 21 Αυγούστου. 
Έχει διαβαστεί 28 φορές
Νέος γύρος εκβιασμών
Προηγούμενο άρθρο
Νέος γύρος εκβιασμών
Νόμοι της αγοράς...
Επόμενο άρθρο
Νόμοι της αγοράς...

Αναζήτηση

advertisement
advertisement

Συνέντευξη με την πρέσβειρα της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Τα Πιο Δημοφιλή

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Μερική συννεφιά
Μερική συννεφιά
Θερμοκρασία 16 °C
Άνεμος ΑΝΑ 1-2 μποφόρ

Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου

Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Θερμοκρασία 8 ως 19 °C
Άνεμος ΑΒΑ 0-2 μποφόρ

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου

Κυρίως λιακάδα
Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία 8 ως 18 °C
Άνεμος ΝΑ 1-2 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 116 επισκέπτες και 1 μέλος.

Αρχική σελίδα για κινητά