Στο δημοσκοπικό ερώτημα «Αν δεχθούμε τη φράση "Μητσοτάκης ή χάος" ως πολιτικό δίλημμα, εσείς τι θα επιλέγατε;», το 42% απαντάει «χάος», Μητσοτάκης το 30%, και «Αλλο» το 28%. Η ερώτηση θυμίζει το «Καραμανλής ή τανκς» και είναι αυταπόδεικτο ότι υπηρετεί τον αποπροσανατολισμό και τη χειραγώγηση του λαού. Οπως αναμενόταν μάλιστα, οι απαντή... Περισσότερα
ΕΛΜΕ Ημαθίας: Στις 9/9/2023 συμμετέχουμε στις διαδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη ενόψει των δηλώσεων του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ
από Η Άλλη Άποψη
Παρατεταμένος πολύμορφος αγώνας διαρκείας
για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης.
Δεν πρόλαβαν να περάσουν 2 μήνες από
τις εκλογές και ήδη έγινε σαφές τι σημαίνει η πολιτική της Ν.Δ. και ποιοι είναι
οι στόχοι της. Η ακρίβεια εν μέσω καλοκαιριού μαζί με τις αυξήσεις των ενοικίων
έκαναν ακόμα πιο δύσκολη τη διαβίωση των λαϊκών νοικοκυριών Η ιδιωτικοποίηση
-εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η πλήρης εγκατάλειψη τους και η
παράδοση τους στα επιχειρηματικά συμφέροντα, εκφράστηκε με τις πυρκαγιές και
την καταστροφή της φύσης, της λαϊκής περιουσίας και την απώλεια ανθρώπινων
ζωών. Αυξήθηκε ο βαθμόςεμπλοκής της
χώρας στον πόλεμο στην Ουκρανία και στους ευρύτερους διαρκώς εντεινόμενους
ανταγωνισμούς μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Κάτι τέτοιο εκφράστηκε και
με την παρουσία Ζελένσκι στην Αθήνα, τη δέσμευση για μεγαλύτερη βοήθεια στην
Ουκρανία και τη συζήτηση για νέες βάσεις στα νησιά κλπ). Και όλα αυτά από μια
κυβέρνηση που με τη στάση της (πχ. η απόδοση των πυρκαγιών του Έβρου στους
μετανάστες και η αποδοχή της ακροδεξιάς ρητορείας), δίνει αέρα στα πανιά της
ακροδεξιάς.
Και μαζί με όλα αυτά η κυβέρνηση
προχωρά σε νέες αναδιαρθρώσεις ή βαθαίνει παλαιότερες. Έτσι με το νέο
μισθολόγιο των ΔΥ που ψηφίστηκε το καλοκαίρι προβλέπει αυξήσεις από 40-50 ευρώ
κατά μέσο όρο από 1-1-2024 (Υ.Ε στα 656 ευρώ και Π.Ε 873 καθαρά), τη στιγμή που
και ο πληθωρισμός φέτος μόνο ξεπέρασε το 10% και η κατάργηση των δώρων από
«προσωρινό» γίνεται μόνιμο μέτρο -για να μη μιλήσουμε για τις απώλειες των
προηγούμενων ετών. Παράλληλα μεγαλώνει η ψαλίδα των αποδοχών μεταξύ υπαλλήλων
και στελεχών μιας και η κυβέρνηση επιδιώκει να εξασφαλίσει την στήριξη τους
στην αντιδραστική μετάλλαξη του Δημοσίου και της αξιολόγησης.
Στα εργασιακά, με το νομοσχέδιο που
καταθέτει ο υπουργός ανεργίας και ελαστικής κι ανασφαλούς εργασίας Γεωργιάδη σε
εφαρμογή της οδηγίας της Ε.Ε. για την εργασία συνεχίζει όσα άρχισε με το νόμο
του Χατζηδάκη (6ημερη εργασία, 13ωρη απασχόληση, συμβάσεις μηδενικού ωραρίου,
ποινικοποίηση με φυλάκιση και πρόστιμο για περιφρούρηση απεργίας).
Στην εκπαίδευση τα πράγματα δεν
μπορεί να είναι διαφορετικά. Η κυβέρνηση, εναρμονιζόμενη με την ΕΕ, τον ΟΟΣΑ
και τις επιταγές του κεφαλαίου,επιδιώκεινα επιβάλει μια
πολιτική που στόχο έχει την αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, να
εισάγει στη λειτουργία του ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, να διαμορφώσει ένα
καθεστώς απόλυτου ελέγχου της παιδαγωγικής λειτουργίας και σταδιακής κατάργησης
των παιδαγωγικών ελευθεριών, πράγμα που θα οδηγήσει στην επιδείνωση των
συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες
έγνοιες της είναι η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, παρά τη συνταγματική
απαγόρευση.
Οι προγραμματικές δηλώσεις
Πιερρακάκη στη Βουλή, οι δηλώσεις Μητσοτάκη και κυβερνητικών στελεχών μέσα στο
καλοκαίρι αποτυπώνουν αυτό το στίγμα. Αδιαπραγμάτευτο τοαντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της Κεραμέως
και των προηγούμενων κυβερνήσεων και προώθηση όλων των αντιδραστικών που
εκκρεμούν. Η εκπαίδευση πρέπει να μπει στην υπηρεσία του νέου επενδυτικού
αναπτυξιακού οικονομικού μοντέλου στα πλαίσια του ταμείου ανάκαμψης.
Έτσι για την κυβέρνηση, εμβληματικές
προτεραιότητες με ενιαίο χαρακτήρα για όλες τις βαθμίδες της δημόσιας
εκπαίδευσης:
ØΣυνέχιση της
αξιολόγησης, τόσοσε επίπεδο σχολείου,
όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικών, με δηλωμένη την πρόθεση της να προχωρήσει
χωρίς ταλάντευση, ενώμένουν ακόμη και
με βάση τη δική τους νομοθεσία, παράνομα, εκτός μονιμοποίησης χιλιάδες
νεοδιόριστοι, εκβιαζόμενοι και υπό καθεστώς ομηρίας για να περάσει η
αξιολόγηση.
ØΕλεύθερη επιλογή
σχολείου. Η κυβέρνηση αντί να φροντίσει για την ενίσχυση της δημόσιας
εκπαίδευσης, έχει ως στόχο μέσω της αξιολόγησης να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία,
να παγιώσει τη διάκριση τους σε «καλά» σχολεία για τους λίγους και
υποβαθμισμένα σχολεία για τους πολλούς.
ØΔιαγωνισμός ΑΣΕΠ
για νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών (διορισμοί,αναπληρωτές).
ØΕθνικό απολυτήριο
με υπολογισμό των βαθμών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου με Τ.Θ. και συνυπολογισμός
του μαζί με ΕΒΕ στην εισαγωγή τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, ανοίγει τη
συζήτηση για 11χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση μετατρέποντας την Γ Λυκείου
ουσιαστικά σε προπαρασκευαστικό έτος για εισαγωγή ΑΕΙ
ØΆνοιγμα της
προσχολικής αγωγής στην ιδιωτικοποίηση και τα vouchers.
ØΝέα νομοσχέδια
για Επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση και την ειδική αγωγή.
ØΗ ψηφιοποίηση, η
χρήση νέων τεχνολογιών και συσκευών, η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη
επανέρχονται διαρκώς, για όλες τις βαθμίδες, όχι σαν εποπτικά μέσα, αλλά σαν
περιεχόμενο της εκπαίδευσης με ταυτόχρονη υποβάθμιση της ολοκληρωμένης γνώσης.
ØΠαράκαμψη του
άρθρου 16 για ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων με αξιοποίησηδυνατοτήτων πουπαρέχει το ίδιο το Σύνταγμα, σε συνάρτηση µε
την υπερίσχυση του ευρωενωσιακού και διεθνούς δικαίου.
ØΟικονομικός
στραγγαλισμός δημόσιας εκπαίδευσης όπως η μείωση προσλήψεων αναπληρωτών με
αιχμή την παράλληλη στήριξη, μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών
και του προϋπολογισμού για την παιδεία.
ØΕπιβολή ενός
αυταρχικού πλαισίου και προσπάθειας τρομοκράτησης, μέσω των πειθαρχικών
διώξεων, των αγωνιστών εκπαιδευτικών ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης που
απαξιώνει και διαλύει καιτη δημόσια
εκπαίδευση
ΜΑΣ ΚΗΡΥΞΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ – ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ
ΞΑΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ
Απέναντι
στην επίθεση πρέπει να απαντήσουμε επιθετικά και συνολικά.
Έτσι
λοιπόν να ξαναγυρίσουμε στους δρόμους του αγώνα και να απαιτήσουμε:
lΕνιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο
δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και
εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα
πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των
ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση,
την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
lΑυξήσεις στους μισθούς και τις
συντάξεις.Κανένας πρώτος καθαρός μισθός στο δημόσιο κάτω από 1200 ευρώ με ανάλογη
κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίεςκαι μείωση της ψαλίδας ανάμεσά τους), και
αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό.Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή. Καμία σύνδεση της
αξιολόγησης με τον μισθό– μπλοκάρουμε τις αξιολογικές διαδικασίες.
Επαναφορά του 13ου-14ουμισθού και σύνταξης. Κάλυψη των απωλειών
της μνημονιακής περιόδου, και του τιμάριθμου.
lΝα μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια.
lΚατάργηση του ΦΠΑστα είδη πρώτης ανάγκης.Κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσηςστην ενέργεια για τους εργαζόμενους.Να καταργηθεί
το χρηματιστήριο ενέργειαςκαι οιρήτρες
αναπροσαρμογής.Να επιβληθείπλαφόν στις τιμέςρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου.
lΌχι στις ιδιωτικοποιήσεις στο
ρεύμα, νερό, ενέργεια.
lΚατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Πλήρη σύνταξη
με 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας ή στα 60 χρόνια, ηλικιακά.
lΜόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την
κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που
έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την
προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας. Όχι στο προσοντολόγιο και σε
διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
lΌχι στο νέο σχολείο –
εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων,
PISA).
lΚατάργηση του ν. 4777 για τα ΑΕΙ και την πανεπιστημιακή
αστυνομία.
lΌχι στην αξιολόγηση–αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση του νόμου 4823/2021 και του 4692/20. Παιδαγωγική ελευθερία και
δημοκρατία στο σχολείο.
lΝα καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες,
ενδοσχολικούς συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.
lΕπαναφορά του ωραρίουστα προ του 2013 επίπεδα.
lΌχι στην καταστολήκαι την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την
απεργία.Καμία δίωξη των αγωνιζόμενων συναδέλφων. Να καταργηθεί ον. Χατζηδάκη
lΑνατροπή της πολιτικήςκυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – Κεφαλαίου.
lΝα σταματήσει ο πόλεμος στην
Ουκρανία! Καμία εμπλοκή της χώρας μας! Eιρήνη και Φιλία των Λαών!
lΝα μην ψηφιστεί το νσχ
Γεωργιάδη για την εξαθλίωση των εργαζομένων
Στις 9/9/2023 συμμετέχουμε στις
διαδηλώσειςστη Θεσσαλονίκη
ενόψει των δηλώσεων του Πρωθυπουργού στη
ΔΕΘ
Δε σταματάμε μόνο εκεί. Το επόμενο
διάστημα οργανωνόμαστε και διαμορφώνουμε ένα πρόγραμμα δράσης για τη διεκδίκηση
των αιτημάτων μας, για να μπει φραγμός στη αντεργατική, αντεκπαιδευτική
πολιτική της κυβέρνησης.