Δευτέρα, 30 Νοέ, 2020

  • Γιατί απόκρυψη από τα ΜΜΕ;
  • Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό 29/11
  • Περί Τρικάλων...
  • ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ:  «Τα κομμουνιστικά κι εργατικά κόμματα σταθερά στο πλευρό του δίκαιου αγώνα του Παλαιστινιακού λαού, ενάντια στους ιμπεριαλιστικο
  • Συλλυπητήρια της ΔΕΥΑΒ για την απώλεια του Θανάση Γεωργιάδη
  • Δημοσιεύματα για πλασματικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.Τι απαντά ο ΕΟΔΥ
Γιατί απόκρυψη από τα ΜΜΕ;1 Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό 29/112 Περί Τρικάλων...3 ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ:  «Τα κομμουνιστικά κι εργατικά κόμματα σταθερά στο πλευρό του δίκαιου αγώνα του Παλαιστινιακού λαού, ενάντια στους ιμπεριαλιστικο4 Συλλυπητήρια της ΔΕΥΑΒ για την απώλεια του Θανάση Γεωργιάδη5 Δημοσιεύματα για πλασματικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.Τι απαντά ο ΕΟΔΥ6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Περί ΜΜΕ...

Περί ΜΜΕ...

Το γράφημα των Financial Times για τη μακάβρια πρωτιά της Ελλάδας από 24/11 σε νέους θανάτους/100.000 κατοίκους, πάνω από ΗΠΑ,ΕΕ,Βρετανία, για να μην απασχολεί πλείστα ΜΜΕ της "λίστας Πέτσα" ή για να μην σχολιάζεται από συνήθεις τηλεπαραθυρο-υπουργούς, μάλλον δεν θα είναι είδηση. Περισσότερα

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: Καταψήφισε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της χώρας

από Η Άλλη Άποψη
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: Καταψήφισε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της χώρας

Την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Ελλάδας (ΕΣΣΜ) καταψήφισε, κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής  Μακεδονίας, η «Λαϊκή Συσπείρωση». Ένα θέμα, που κατά τη διάρκεια της συζήτησής του, η περιφερειακή Αρχή το απέσυρε. 

Ωστόσο, στην παρέμβασή του ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Βασίλης Ρέβας, ανέφερε τα εξής:

«Πριν τοποθετηθούμε για την ουσία του θέματος, θέλουμε να καταγγείλουμε ως προσχηματική την συζήτηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του "Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών" της Ελλάδας κι αυτό γιατί ζητείται από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας να εκφράσει γνώμη προς την αδειοδοτούσα αρχή (υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας) για την εν λόγω ΣΜΠΕ, για την οποία το υπουργείο έχει εκδώσει ήδη την υπ’ αρ. 19273/24.6.19 απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων! Δηλαδή "κατόπιν εορτής"!

Επίσης η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συντάχθηκε στις 4 Ιούλη, κι αυτή δηλαδή "κατόπιν εορτής" ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών στις 3 Ιούλη.

Πέρα όμως απ’ αυτό, ως "Λαϊκή Συσπείρωση" καταψηφίζουμε τόσο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, όσο και την ΣΜΠΕ που το συνοδεύει κι αυτό γιατί:

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που επεξεργάστηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε συνεργασία με την ΕΕ και προβλέπει μια σειρά επενδύσεις στον τομέα των Μεταφορών έως το 2037, υπηρετεί την επιδίωξη της αστικής τάξης για την ανάδειξη της χώρας μας σε "διαμετακομιστικό κόμβο" και βασική "πύλη εισόδου" για την ΕΕ, εντάσσοντάς το στον ευρύτερο σχεδιασμό για την "εφοδιαστική αλυσίδα", με τα σχεδιαζόμενα εμπορευματικά κέντρα -Θριασίου και Θεσσαλονίκης κατ' αρχάς- αλλά και της Λάρισας, του Βόλου και διαφόρων ΒΙΠΕ της χώρας, ως τμήμα του ευρύτερου σχεδιασμού της ΕΕ για ανάπτυξη των δικτύων μεταφορών.

Τέτοια έργα είναι: Η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη για μεταφορά εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι του Πειραιά, η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, η σιδηροδρομική Εγνατία που θα συνδέει λιμάνια της Β. Ελλάδας και της Ηγουμενίτσας, με όλους τους κάθετους άξονες εξόδου σε Βαλκάνια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και την Κωνσταντινούπολη, εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Μπουργκάς, για την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, 5 οδικά έργα, για τη βελτίωση του επιπέδου διεθνούς συνδεσιμότητας, ανάμεσά τους η αναβάθμιση δύο αυτοκινητόδρομων προς τα σύνορα με Β. Μακεδονία (Πτολεμαΐδα - Φλώρινα και Χαλάστρα - Πολύκαστρο). Πρόκειται για έργα που δεν συμβάλλουν μόνο στην πιο κερδοφόρα για το κεφάλαιο διακίνηση των προϊόντων του, αλλά και στην πιο "λειτουργική" στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας - Β. Μακεδονίας ως ΝΑΤΟικών πλέον εταίρων στο πλαίσιο των επιθετικών αμερικανοΝΑΤΟικών σχεδίων στην περιοχή.

Ως προς την εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την υλοποίηση του ΕΣΣΜ η ΣΜΠΕ αναγνωρίζει μια σειρά επιπτώσεων:

- "Διάσπαση / κατακερματισμός βιοτόπων και απώλεια βιοποικιλότητας", διατάραξη οικοσυστημάτων, κατακερματισμός τοπίου.

- Διακοπή της συνέχειας του υδρογραφικού συστήματος, χωρίς όμως να γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο μείζον πρόβλημα της ενδεχόμενης πρόκλησης πρόσθετων και επικίνδυνων πλημμυρικών φαινομένων, στις θέσεις όπου οι οδικές και συγκοινωνιακές υποδομές διασταυρώνονται με ρέματα και χειμάρρους.

Τα μέτρα που προτείνονται για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων χαρακτηρίζονται από μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας, ως προς την αποτελεσματικότητά τους, καθώς εισάγονται με φράσεις όπως "κατά το δυνατόν", "θα πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια ώστε" κ.ά.

Επαναλαμβάνονται, επίσης, πλήθος προτάσεων - ευχολογίων, η υλοποίηση των οποίων απαιτεί διοχέτευση πόρων, που στην πράξη απορρίπτονται στη βάση της ανάλυσης κόστους - οφέλους, που αποτελεί βασικό εργαλείο κατά την ιεράρχηση των όποιων ενωσιακών παρεμβάσεων, με κριτήριο την αύξηση των καπιταλιστικών κερδών.

Οι εργατοϋπάλληλοι, οι μικροί αγρότες και ΕΒΕ της Κεντρικής Μακεδονίας και της χώρας μας δεν θα έχουν ουσιαστικό όφελος απ’ αυτόν το σχεδιασμό που γίνεται με κριτήριο την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των Μεταφορών και βασίζονται στην κρατική στήριξη με ζεστό χρήμα και στο βάθεμα της εργασιακής εκμετάλλευσης των εργαζομένων στις επιχειρήσεις του κλάδου, ώστε να διασφαλίζεται η "ανταγωνιστικότητά" τους.

Ταυτόχρονα, όπως γίνεται ήδη με τα μεγάλα οδικά δίκτυα, ο λαός θα πληρώνει διπλά και τρίδιπλα τη συντήρηση και τη λειτουργία των μεγάλων έργων υποδομής που δεν σχεδιάζονται με βάση τις δικές του ανάγκες για φτηνές και ασφαλείς μεταφορές.

Η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών προϋποθέτει την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και των υποδομών από το κράτος της εργατικής εξουσίας.

Εκεί πρέπει να κατατείνει η πάλη των εργαζομένων, σε συμμαχία με τους μικρομεσαίους αγρότες και επαγγελματίες, για σύγχρονα δικαιώματα, ανάκτηση των απωλειών, σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές στην υπηρεσία της ανάπτυξης προς όφελος του λαού».

Έχει διαβαστεί 118 φορές

Σχόλια

  • Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό το άρθρο.
 
Παρακαλώ περιμένετε...

Δεν σας επιτρέπεται η υποβολή σχολίων. Παρακαλούμε συνδεθείτε.

Αναζήτηση

advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «EΠΙΚΑΙΡΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement
advertisement

Το βιβλιοχαρτοπωλείο «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» κοντά σας με υπηρεσία Delivery!

advertisement

Συνέντευξη με την πρέσβειρα της Κούβας Zelmys María Domínguez Cortina

«Άτιμη Ασφαλιστική»

Από την εκδήλωση της "ΑΛΛΗΣ ΑΠΟΨΗΣ" στο Foyer στη Βέροια(27/12/19)

 

Οι ερωτήσεις της "ΑΛΛΗΣ ΑΠΟΨΗΣ" προς την Έφη Αχτσιόγλου

 

advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

Ο Καιρός στη Βέροια



Ο καιρός τώρα

Καταιγίδες
Καταιγίδες
Θερμοκρασία 7 °C
Άνεμος ΒΒΑ 2-3 μποφόρ

Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου

Καταιγίδες
Καταιγίδες
Θερμοκρασία 1 ως 8 °C
Άνεμος ΒΑ 1-2 μποφόρ

Τρίτη, 01 Δεκεμβρίου

Περιοδικά σύννεφα
Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία 2 ως 8 °C
Άνεμος ΒΑ 1-2 μποφόρ

Ποιός είναι online

Έχουμε online 183 επισκέπτες και 0 μέλη.