Τρίτη, 18 Σεπ, 2018

• Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ
  • Πενία τέχνας κατεργάζεται!
  • "ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΤΟΥ ΒΑΜΒΑΚΙΟΥ" στο ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΟ ΙΔΕΩΝ
  • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΠΛΟΚΩΝ :ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΨΙΧΟΥΛΑ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ
  • Παρέμβαση του ΠΑΜΕ στη ΓΣΕΕ για τα οικονομικά των Εργατικών Κέντρων και των Ομοσπονδιών
  •           Ξεπούλημα!!! 126 ακίνητα στην Ημαθία στο Υπερταμείο
Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ1 Πενία τέχνας κατεργάζεται!2 "ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΤΟΥ ΒΑΜΒΑΚΙΟΥ" στο ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΟ ΙΔΕΩΝ3 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΠΛΟΚΩΝ :ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΨΙΧΟΥΛΑ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ 4 Παρέμβαση του ΠΑΜΕ στη ΓΣΕΕ για τα οικονομικά των Εργατικών Κέντρων και των Ομοσπονδιών5           Ξεπούλημα!!! 126 ακίνητα στην Ημαθία στο Υπερταμείο 6

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επιστήμονες φωτογράφισαν για πρώτη φορά ένα «νεογέννητο» εξωπλανήτη

από Η Άλλη Άποψη
Επιστήμονες φωτογράφισαν για πρώτη φορά ένα «νεογέννητο» εξωπλανήτη

Ευρωπαίοι επιστήμονες ανακάλυψαν και φωτογράφισαν για πρώτη φορά τη γέννηση ενός εξωπλανήτη. Πρόκειται για έναν αέριο γίγαντα πλανήτη, με μάζα μερικές φορές μεγαλύτερη του Δία, που κινείται μέσα σε ένα πρωτοπλανητικό δίσκο, ένα διαστημικό «μαιευτήριο» γύρω από το άστρο PDS 70, σε απόσταση 370 ετών φωτός από τη Γη.

Είναι ο πρώτος επιβεβαιωμένος εξωπλανήτης που ανακαλύπτεται σε τόσο πρώιμο στάδιο της ζωής του. Έχουν μέχρι σήμερα ανακαλυφθεί περίπου 3.800 εξωπλανήτες διαφόρων μεγεθών, αλλά κανένας τόσο...μωρό. Ο εξωπλανήτης ακόμη μεγαλώνει, προσελκύοντας υλικά από τον περιβάλλοντα πρωτοπλανητικό δίσκο.

Η παρατήρηση του νεογέννητου εξωπλανήτη PDS 70b έγινε με το όργανο «SPHERE» του Πολύ Μεγάλου Τηλεσκοπίου (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή. Οι αστρονόμοι, με επικεφαλής τη Μίριαμ Κέπλερ του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας «Μαξ Πλανκ» στη Χαϊδελβέργη, έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής «Astronomy and Astrophysics».

Το μητρικό άστρο PDS 70, γνωστό και ως Τ του Ταύρου, είναι ένας νεαρός νάνος που έχει ηλικία μόνο 5,4 εκατομμυρίων ετών. Περιβάλλεται από ένα μεγάλο δίσκο αερίων και σκόνης, που έχει πλάτος περίπου 130 αστρονομικών μονάδων (μια τέτοια μονάδα ισοδυναμεί με την απόσταση Γης - Ήλιου).

Ο εν λόγω εξωπλανήτης, που φαίνεται να περιβάλλεται από νέφη, χρειάζεται περίπου 120 γήινα χρόνια για να κάνει μια πλήρη περιφορά (το «έτος» του) γύρω από το άστρο του, από το οποίο απέχει γύρω στα τρία δισεκατομμύρια χιλιόμετρα (περίπου όσο η απόσταση Ουρανού - Ήλιου). H θερμοκρασία της επιφάνειάς του εκτιμάται σε σχεδόν 1.000 βαθμούς Κελσίου, πολύ υψηλότερη από κάθε πλανήτη του δικού μας ηλιακού συστήματος.

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)